van maakt is de opmerking best exclusief ook
relatief:)
Qua hoeveelheid wel. Maar als ik voor mezelf
naga
hoeveel mensen ik ken (buiten de
horlogeliefhebberij om) die een Rolex dragen,
dan
ben ik heeeel snel klaar met tellen.
Dit geldt overigens ook voor andere
"liefhebbershorloges".
Ja klopt, je ziet vrij weinig leuke horloges
langskomen, nu ken ik toevallig 3 mensen die een
Panerai hebben, maar een Rolex zie ik weinig(in
het wild alleen wel eens een oude sjonny flodder
datejust gezien), Omega zie ik ook niet! En al
helemaal geen iwc of Patek of AP oid.
Wat me ook opvalt is dat ik ook mensen ken die
echt een top salaris hebben, maar een simpel
horloge dragen waarvan je denkt wtf je kan zo iets
moois veroorloven en dan draag je dat? Maar ja die
hebben gewoon die rare horloge tik niet
Ben benieuwd welke merken het meest en het minst in de omgeving van ons voorkomen. Jammer dat we geen poll kunnen openen, anders waren we er snel uit:D
Zodra mensen weten dat je geïntreseerd bent in horloges, komen ze met de mooiste modellen aanzetten. Zo heb ik Rolex (welliswaar vaak buitenland), IWC en Patek of AP wel eens gezien. Vaker dan een Hublot, die ben ik (gelukkig) nog nooit tegen gekomen:D
Over exclusief gesproken: Ik draag doordeweeks een Vostok. Ben nog nooit iemand met een Vostok tegen gekomen(:D. Dus… exclusiviteit is ook maar betrekkelijk. :)-D
Je hebt gelijk dat we Boss en VW ook geen nazi merken noemen, maar bij Panerai steekt het me een beetje dat de “pig” (de tweemans-onderzeeër waar de Britse marine mee werd aangevallen) het voornaamste onderdeel van de geschiedenis van het merk lijkt te zijn. Zo wordt hij immers nog altijd op het wijzerblad afgedrukt van een aantal modellen. Dat maakt het toch wat anders dan een VW Golf… Je ziet geen tankafbeelding op de huidige Golf…, toch?
Mijn ideale horloges heb ik gewoon zelf. (wel hard voor moeten werken)
Ik heb wel nog altijd wat horloges waar ik van droom, zoals een oudere generatie Hautlence, een vintage Heuer Silverstone in het rood, en een Jaquet Droz “bombe”, maar ik vind dat ik niet mag klagen, en er is veel rotzooi, ook onder de duurdere merken. Heb verder een paar hele speciale serienummers wat de modellen die ik heb voor mijzelf nog iets bijzonderder maakt. Op dit moment blijf ik Ressence het mooist vinden.
Helaas kan ik het niet samenvatten in één lijstje
van vijf…, maar mijn collectie zou er ongeveer
zo uit moeten komen zien.
Afdeling Genta
Audemars Piguet Royal Oak
IWC Ingenieur
Patek Philipe Nautilus
Afdeling duikers
Rolex Submariner
Omega Seamaster 300 (CK2913)
Blancpain Fifty Fathoms
Seiko Marinemaster 300m
Eterna-matic Super KonTiki
Afdeling dress
Jaeger LeCoultre Reverso
Grand Seiko hibeat (SBGH001)
Rolex Datejust
Patek Philippe Calatrava
Tag Heuer Link
Afdeling iconisch ontwerp
A. Lange & Sohne Zeitwerk
Hamilton Ventura
Omega Seamaster Proplof
Rado Diastar Original
Panerai Radiomir
mooie wenslijstjes. heel veel is herkenbaar. ook van jou. ik dacht al waarom niemand de nautilus if royal oak heeft genoemd. en die ventura, stond eerst te springen om de elvis editie.
maar ook doos ts genoemde cricket (heb ook beetje een tikje met mech alarm klokjes) of een mooie zenith el primero chrono… lijstje zou ook te lang worden. en maandelijks komt er wel wat bij
Voor mij heeft het allemaal met emotie te maken, maar ook zeker met de mogelijkheid het het horloge te dragen. Smaak veranderd ook met de jaren.
Op dit moment vind ik de speedmaster nog steeds mijn favoriet en dat is zo sinds ik hem om mijn vaders pols zag 36 jaar geleden.
De nieuwe racing die straks uitkomt heeft ook een hele grote aantrekkingskracht op mij.