De Ultieme Seiko

Die 62 mas is wel top natuurlijk!

Ooit gaat die er komen (niet per se die van jou :P)
Alhoewel deze ook zo gaaf is

3 likes

Ja, zo’n King Seiko is best een goed idee eigenlijk…
Qua duiker ben ik vreselijk blij met m’n SRP773, dus daar zit ik voorlopig goed.
Maar die King Seiko’s… mm

1 like

Verbaast me dat ik nog geen 6139 voorbij heb zien komen…eerste automatische chronograaf…hoewel dit een eeuwige twist zal blijven met de Zwitsers…anyway, hier die van mij die momenteel een grote APK beurt krijgen bij @Aad57

3 likes

die is toch ook wel echt fantastisch!

1 like

De originele 44GS uit 196x dan natuurlijk!

SNKL23K1
Door Hodinkee gehyped helaas, maar zoveel detail voor zo’n zachte prijs, ongeëvenaard!

SKX007
De allemansduiker. De VW kever in horloge vorm. Mooi in zijn eenvoud.

SUR209P1
Die plaat :heart_eyes: fijne stalen band, maar die plaat! Geen onnodige tekst, gewoon SEIKO!

7 likes

Eens

Maar er is nog zoveel moois wat seiko heeft gemaakt dat kiezen onmogelijk is, overigens hebben ze ook genoeg bagger gemaakt.

2 likes

Pijnlijk. Pijnlijk mooi ook.

1 like

De ultieme Seiko is de pinda.

8 likes

Dit is voor mij denk ik toch mijn nieuwe aankoop. De 62mas. Gewoon een toolwatch zonder onzin. Heb er een enorme klik mee.

16 likes

Heel vet!

Man, je weet wel hoe je goede foto’s moet maken. Geweldig!

1 like

Ik doe mijn best. Dit is ovegerens wel een extreem moeilijk horloge om te fotograferen.

1 like

Van de “Gewone” Seiko’s

De MM300

En de SARX035

En natuurlijk de King Seiko :kissing_heart:

Maar ook de Sumo :woozy_face:

3 likes

Even zien

De 6100-8000

De 6102-8000

De 4S15-7020 SUS

De 8F3-00B0 SUS

De 6R15-0320 Presage

De 5216-7070 LordMatic Special

De 3823-7001

De 0852-8020

De 8J81-6A30

De 4M71-0A30

Enzovoorts…
Best een leuk merk, Seiko. :blush:

4 likes

Menig zou denk ik komen met n GS ofzo. En dat snap ik ook wel. Hoe zo wat n hele Samurai achtergrond aan filosofie achter die klokjes zitten.

Ben misschien wat ouderwets, maar ik moet nog vaak denken aan Japanse spullen als degelijk voor een scherpere prijs. Vaak deden die dingen het langer, beter en zat er vaak meer op, zoals destijds standaard airco bij veel Japanse auto’s.

(3x raden hoe dit model heet :speak_no_evil:)

En als ik dat moet vergelijken met Seiko, moet ik al snel denken aan hun 5 serie. Meeste horloges hadden een datumfunctie. Voor minder geld stoppen die Jappen er n dagfunctie bij. Nette ontwerpen met nette afwerking, goeie lume die niet onder doet voor die v concurrenten.

En n simpele motor die doet wat t moet doen. Zo zit in mn Monster hetzelfde 7s26 uurwerk als in menig 5je. En dit werkpaardje tikt al sinds 2005 of 2006 bijna non stop. En met wat reguleren krijg ik em binnen COSC waarden (okay, over een maand gezien, aangezien er helaas geen hack functie op zit).

Al met al waren dat wat mij betreft de uber Seiko’s. Dus tja, niet specifiek 1 model. Maar n hele lijn :upside_down_face:

3 likes

corona :see_no_evil:

2 likes

Uit '67

Quartz (want waarom niet?) en een doelgericht ontwerp zonder veel consessies.
Functie gaat voor uiterlijk.

1 like