De verschillende fases van de horloge hobby. Waar zitten jullie?

Deze vond ik net op een ander forum :slight_smile:

Waar zitten jullie?

Ik zit ergens tussen 8 en 9 vrees ik :thinking:

43 likes

:astonished:… Stap 1 overgeslagen! Heb ik dan geen horlogehobby?

3 likes

Met een bruggetje naar 4 en 6 :joy:

6 likes

Tussen 1 en 2, denk dat ik daar lekker een tijdje blijf :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Na 200 horloges gehad te hebben ben ik nog steeds bij 1. Langzame leerling denk ik… :upside_down_face::upside_down_face:

27 likes

Leuk topic! :slightly_smiling_face:

Het is voor mij net als de pyramide van Maslov… je kunt- of moet- soms weer een paar levels terug in het leven… Ik scharrel een beetje heen en weer, waarbij ik geestelijk meestal in level 11 bivakkeer. :grimacing:
:joy:

13 likes

Ik weet niet welke eenheid er op de Y-as hoort, maar ik vind het wel grappig dat Seiko op dezelfde hoogte zit als dead

27 likes

Ik heb het voorgevoel dat we binnenkort gaan ervaren dat onze Davinci in level 4 belandt. :relaxed::wink:

2 likes

Ik blijf met name op 1 hangen, met uitstapjes naar 10

2 likes

Nog niet eens op 1 aangekomen

5 likes

Ehm, ben begonnen met een SNZG17, van daaruit van alles geprobeerd (incl Submariners), maar zit inmiddels alweer 6,5 jaar uitsluitend tegen een SBDX003 aan te kijken…

Denk dat ik bij 10 zit :wink: Al lijkt er toch binnenkort eindelijk een echte opvolger voor de SBDX003 te komen!

Geen idee. Al een tijdje vast op 6 denk ik.

Aangezien ik niks met vintage heb zit ik vast in 4…
Nog veel Rolexen te gaan

1 like

Ergens tussen 1 en 2. Maar dat komt vooral omdat er weinig fondsen zijn. Anders zit ik tussen 4 en 7 denk hahahaha

3 likes

Haha ik ben van Tag Heuer naar een Omega gegaan, de Seiko kwam er daarna bij maar is inmiddels “alweer” weg. In de toekomst zal er hopelijk wel een rolex submariner (no date) komen.

Duidelijk 8

:joy: meer op lvl 3 blijf ik hangen , een meer of minder…

Volgens de vrouwe des huizes kom ik, na nog Ă©Ă©n dure aankoop, op level 11 :sweat_smile:

14 likes

Stap 1.
(stap 0 was voor mij Casio)

4,5,6 en 7 overgeslagen en op 8 gekomen, mij realiserend dat de branche ziek is. Genieten van wat ik nu heb en een horloge waar ik plezier aan beleef, zoals de laatste aanwinst, hoef niet meer te kosten dan max €1000 :sunglasses:

4 likes