De vlijmscherpe perfectie van Grand Seiko GS only

Omdat ik ook niet volgers van het “Toon je Grand Seiko” topic het genoegen van de perfectie wil geven, hierbij twee foto’s van mijn Grand Seiko sbga103. Twee gezichten door ander licht en een andere hoek. Vanuit de ene hoek lijkt hij effen vlak. In ander licht zie je de sunburst. En geweldig hoe scherp die minutenwijzer op de foto van de 27e over de wijzerplaat steekt. Klik ze eens op voor groot en zoom nog eens in.

Magisch! En om @koetsjh nog maar eens te herhalen: voor mij is het de schoonheid van de perfectie.

En ja, de blauwe secondenwijzer matcht het blauwe spring drive en de blauwe Kaufmann alligatorband.

74 likes

Heel mooi :+1:

1 like

Fraai, vooral op de eerste foto :+1:

1 like

Ha, het werd tijd voor een tweede GS-only topic! :smiley:

Ze zijn prachtig!

Ik doe wel mee hoor. :wink:

Wel even met de Snowflake dan.

Overigens, met alle GS adoratie topics die aan de gang zijn, neig ik steeds meer naar het vervangen van de Chronomaster voor toch weer een GS… Hoe perfect die Chronomasters overigens ook zijn.

Eens een GS, altijd een GS, of zoiets? :thinking:

29 likes

Ik ben ter plekke overtuigt. Heeft iemand nog een paar ruggen te leen, ik ga wel in een stacaravan op het erf van mijn schoonouders wonen, en betaal je zo spoedig mogelijk terug.
giphy

11 likes

Dat is toch prachtig hé, wat een lijnenspel en design dat daarin verwerkt zit. Nu wil ik nog twee dingen:

1. Een Grand Seiko
  2. Twee macro-lenzen om op mijn ogen te monteren zodat ik continue naar die details kan kijken!
6 likes

Yup…dat dus. :sunglasses:

13 likes

GS blijven pareltjes. Mooie foto’s!

1 like

:heart_eyes:

1 like

Mijn SBGX063

37 likes

De ‘wildgroei’ aan GS topics maakt het er niet echt overzichtelijker op voor me moet ik zeggen.

4 likes

Ik denk dat er straks ook een separate GS rubriek moet komen. :thinking:

6 likes

Prachtig!

Zelfs met snelle snapshots zoals deze zijn ze scherp. GS Champagne wijzerplaten zijn een feest dat je pas snapt als je dat een tijdje draagt. Zoveel variatie.

In de wijzers zit geen variatie. Die zijn altijd scherp.

17 likes

Alleen die power reserve, daar kan ik niet aan wennen. Daarom zou ik de Citizen Chronomaster willen.

2 likes

Dan wel alleen met vlijmscherpe wijzers etc! Ik heb mijn foto’s in hoge resolutie geupload, maar ze vergroten deze keer niet na de eerste klik, weet iemand hoe dat moet?

:slight_smile: Je hebt gelijk, maar laat hier dan alleen de vlijmscherpheid getoond worden. Niet de zoveelste wristshot of een nieuw bandje.

1 like

Daar wen je vanzelf aan…na verloop van tijd valt ie je niet eens meer op. Valt weg in het geheel. Is mijn ervaring.

1 like

Het viel me bij de SBGA375 meteen op dat die gangreserve niet opviel. Een van de redenen waarom ik daarvoor heb gekozen.

2 likes

Poahh daihatsu-polishing, mien merk or🤪