Tja, best een leuke klok maar ik zou er toch nooit € 1.800 voor uitgeven.
Weliswaar 28.800 tikken per uur maar met een gemodificeerd Sellita caliber met 38 uur power reserve.
Mijn VictorInox met een origineel ETA 2892-2 caliber tikt ook 28.800 keer per uur, heeft 48 uur power reserve, loopt al weken strak gelijk en kostte precies een kwart van de prijs van die ORIS.
Ja, want een hoofdletter is in het Engels een capital, en die klokken kosten inderdaad een kapitaal …
Nou, ik als ik er 2k voor moet uitgeven eerlijk gezegd.
Die combinatie hou ik juist totaal, maar dan ook echt compleet 100% niet van. Instant turnoff. Of ik neem een dresser, of ik neem een sportswatch. Niet iets er tussenin. En ik heb het geprobeerd, ik had ooit een Glycine Combat 6 Moonphase (een horloge dat mocht het je ding zijn veel meer waar voor je geld is dan de MC naar mijn mening). Wat ik ook deed, waar ik het ook bij droeg, watvoor strap ik erop zette, geen chemie.
Frederique Constant Slimline Monolithic Manufacture Watch
Frederique Constant Highlife Tourbillon Perpetual Calendar Manufacture Watch
u zei?
Gewoon een lekker horloge met een mooie en goedzittende band.
Ik zou er alleen niet de hoofdprijs voor betalen. Minimaal 25-30% eraf en wellicht nog meer als je geluk hebt
Voor nog geen 23 mille gratis thuisbezorgd…
Ieder zijn meug, en dat is ieders recht, natuurlijk.
Ik heb wel oog voor dress watches, de mooiste en elegantste én meest betaalbare vind in de Tissot Ballade met Romeinse cijfers maar, en dit zal vreemd klinken ( en misschien zal dit overkomen als een gebrek aan ‘smaak’) maar in zou me vroeg of laat toch maar ergeren aan het feit dat dit horloge ( en vele andere van dit type) geen lume heeft…
Een prx zou ik links laten liggen. Dat is het geld niet waard.
Per merk is het gewoon verschillend waar je voor betaald. We gaan altijd er van uit dat duurder ook beter is. Dat is natuurlijk niet zo.
Maar goed. Wat zoek je eigenlijk voor een soort horloge?
Ben me pas een tweetal maand geleden beginnen verdiepen in de wondere wereld van horloges en al helemaal verknocht.
Heb al een Hamilton Khaki Field Bronze en een Certina DS Super PH500M gekocht, met beiden supertevreden.
Mijn doel is niet zozeer een grote collectie te ‘verwerven’ en ik ga voor een viertal, eventueel vijftal horloges, maar wel graag van een verschillend type.
Ik heb dus al een diver en een field watch, in die richting zoek ik dus niet meer.
Een everyday sports watch (GADA ?), een GMT, heel eventueel een chronograaf, pilot, etc. , van verschillende merken. Dat mag gerust iets meer kosten dan de ‘Zwitserse instappers’ maar ik blijf evenwel weg van premium merken.
Horloges die ik bekeken heb en al dan niet overweeg, in willekeurige volgorde :
- Oris Big Crown Pointer Date
- Mühle Glashütte 29’er Day Date
- Mühle Glashütte 29’er Big
- Mühle Glashütte 29’er Glashütte
- Frédérique Constant Highlife Automatic
- Maurice Lacroix Aykon Automatic
- Seiko Presage Sharp Edge
- Seiko Presage Sharp Edge GMT
- Christopher Ward C63 Sealander GMT
- Longines Conquest
- Tissot Gentleman Powermatic Silicium
- Tissot PRX Powermatic
- Formex Essence forty-three
- Victorinox INOX mechanical
- Sinn 6068 B Die Frankfurter Finanzplatzuhr
- Sinn 836 Die instrumentelle Uhr mit Magnetfeldschutz
- Mido Commander Big Date
- Mido Commander Chronometer
- Mido Multifort Patrimony
- Mido Multifort Chronometer
En ik ben nog niet klaar, hoor. Het is in elk geval een leuke manier om nieuwe merken te leren kennen
Er is zoveel moois. Passen, hier lezen, zelf ervaren en beoordelen. Niks zo persoonlijks als een horloge. Geniet van de zoektocht!
Prima voorbeeld. Leuk idee dat escapement, maar qua design is het allemaal een slap aftreksel van. Niet iets waar ik 20k aan uit wil geven. Doe me dan maar een Lange.
Maar vind je dit ook niet weer een soort commissie horloge waarvan ze niet konden stoppen met elementen van andere ontwerpen toevoegen?
Ik snap niet waarom mensen lume willen op een dresser of horlogebouwers lume plaatsen op een dresser. Echt niet. Het is altijd na twee minuten niet meer te zien, het verpest het ontwerp en bij een dresser gebruik je het toch nooit. Dus ik vind het juist een uitstekende beslissing om het weg te laten.
Wij zijn echt elkaars tegenpolen, of niet?
Ik denk ook wel dat we tegenpolen zijn op dat vlak.
Voor een pure dress watch zal ik niet/nooit gaan, wel voor een sportiever, meer casual exemplaar dat ook wel past bij een geklede outfit…
Ik snap niet wat jij met horloges wilt Er is weinig goeds blijkbaar in jouw ogen. Ik zou een andere hobby zoeken.
Zit er nog enige logica achter dit lijstje, of is het puur op basis van gegoogle en advertenties kijken bij elkaar gesprokkeld?
Nou zeg, misschien iets verder lezen dan alleen die quotes de volgende keer. Of bekijk de meerdere lange reviews een keer die ik geschreven heb?
Verschillende merksites bekijken, en de dials die eruitspringen selecteer ik als kandidaat.
Moet alles dan gefundeerd en rationeel verklaard worden ?
Ik denk dat Huibert zich afvraagt of je wel door hebt wat je wel en niet leuk vind qua design elementen.
Die heb ik nog niet eerder gelezen over de prx. Normaal wordt de prx juist geprezen om zijn prijs kwaliteitsverhouding.