De vraag van vandaag...

Zo’n fijnafstelling van de band is inderdaad zeer prettig. Maar je horloge moet je nog wel af doen. Mijn Mido en Clemence horloges kan ik met pushers aan de zijkant verstellen.

Ja kijkt je hebt altijd baas boven baas! Maar ik kom van on the fly micro adjusten met een tandenstoker op zak. Dus het horloge af doen vind ik niet zo heel erg.

1 like

Ieder zijn ding, maar ik vind het uitstekende banden. Goed afgewerkt, voelen ook aan als kwalitatief en zitten supergemakkelijk, tenminste toch rond mijn pols.

Ja ik kan er niets aan doen, ik ben ook echt een hokjes-denker wat horloges aangaat.
Dit zal hem voor mij nooit worden;

Dit is het territorium van Tudor, Breitling en Omega komt haast in zicht.
En natuurlijk kan je een opsomming van specificaties geven waarom die G-Shock zijn prijskaartje waard is. Alleen ik zal het er nooit aan uitgeven.

PRX of Gentleman ?

Gentleman :wink:
Ik heb er drie, twee op metaal, een op leder. Dragen eigenlijk alle drie even comfortabel. De stalen band sluit heel mooi aan op de kast, heeft geen scherpe randen en is qua gewicht net goed: voldoende om de kwaliteit van het staal weer te geven zodat het geen blik lijkt, maar ook licht genoeg om een hele dag te dragen zonder er veel van te merken. Over de geborstelde vs. gepolijste vlakken kan de smaak verschillen, maar de kwaliteit vind ik echt wel heel goed.

1 like

Gelukkig zijn Tissot horloges van betere kwaliteit zijn dan wat hun verpakking uitstraalt. Dat openvouwende 3D-decor in karton getuigt van weinig smaak…

Daarvan heb ik er nog geen enkele :slight_smile:. De eerdere dozen waren vrij solide, en nemen ook wel aanzienlijk wat plaats in in mijn kast… Veel winkeliers hebben er daarvan trouwens nog liggen. Als je iets koopt, vraag er dan gewoon zo’n oudere doos bij :wink:

In het 2000 euro domein zit je sowieso altijd goed met Tissot of Longines. Maar heel eerlijk, zo groot is de stap niet naar instap vintage Rolex zoals een ref. 5500 AirKing of een ander tof gebruikt horloge van een top merk.