Wow! (En een gaaf verhaal!)
Een mooi topic en een leuk verhaal van de “Lange” weg naar jou grail…
Heel knap
gave aanwinst, veel plezier ermee !
Heerlijk!
Wat een prijsstijgingen. Idioterie.
Wat een prachtig horloge zeg! Fantastische kleurencombinatie.
Dat je maar heel lang mag genieten hiervan!
Geweldige nieuwe aanwinst, Lange is zo mooi Lekker genieten nu! Dat gaat vast lukken
Ik herken je Patek valkuil. Ik heb het niet met die bedragen gehad maar ik moest een witte plaat in de collectie en ik heb hele domme keuzes gemaakt de afgelopen maanden
Mooi man, van harte!
Ze (ik ook) zeggen wel eens dat goede smaak niet te koop is, maar ik denk dat dit horloge daar de uitzondering op is. Hoewel het natuurlijk al een aardige bak goede smaak vergt om deze überhaupt aan te schaffen. Well done.
Zeer fraai! Wat een prachtig horloge! Ik wens je veel draagplezier
Heel mooi zeg ! En inderdaad een leuk verhaal naar de uiteindelijk aanwinst
Nu kan het rusten en genieten beginnen…
Ik maak een buiging😊 mooi, mooi, mooi! Dank voor het delen en blijf genieten🎉
Grailmateriaal inderdaad. Gefeliciteerd met deze topper.
Achteraf had je natuurlijk die van 13k moeten kopen en verder blijven zoeken naar een exemplaar in de juiste kleurstelling.
Mooi verhaal en prachtig horloge. Enjoy!
Mooi verhaal en tevens aanwinst veel plezier ervan
Prachtig verhaal, goed geschreven. Mooie foto’s erbij, uiteindelijk heb je ook de mooiste te pakken.
Ontzettend bedankt voor alle warme en vriendelijke reacties, dat waardeer ik enorm.
Eigenlijk vind ik het het leukste als de grail een beetje (of helemaal) onbereikbaar blijft. De vraag is natuurlijk waar je de grens legt. Toen ik als 7-jarige de horlogewinkel binnenliep, had ik nul kennis of vooroordelen. De Swatch die ik mocht uitzoeken, volgens mij iets van 60 gulden wat ik een enorm bedrag vond, was jarenlang het perfecte horloge, ik adoreerde dat ding.
Fast forward naar 2005, ik wilde graag een luxe horloge, maar zeker niet meer dan EUR 3000 eraan besteden. Destijds las ik al wat boeken en horloge tijdschriften, dus mijn mening werd al wat beïnvloed. De Santos100 kostte iets van EUR 3.700 dus er werd al weer een grens verlegd. 's Avonds kon ik hier uren naar kijken, vanuit alle hoeken te observeren, naar het uurwerk te luisteren etc. etc.
Mijn eerste vintage horloge lag bij AVW, een 5513 Submariner, voor het idioot hoge bedrag van EUR 6250 (we praten over 2015). Ik heb Dennis toen om een aantal dagen bedenktijd gevraagd (en gekregen). Ik was wederom de grens aan het verleggen.
Vervolgens zeg je tegen jezelf: ik ga nooit meer dan 10k aan een horloge uitgeven, dat is de limiet. Toen kwam de Onyx day-date bij AWCO voorbij voor 10.25k.
Als we voor het gemak de Patek en de Lange 1 op één hoop gooien: die waren dus weer ruim 2 keer meer dan de day-date. Waar houdt het op!??!
Mijn verhaal beschrijft natuurlijk het ultieme 1st world problem en ergens is het absoluut beschamend te noemen. Ben ik met de Lange gelukkiger dan destijds met mijn Swatch of de Santos100?? Nee, natuurlijk niet. Als je geluk of status moet laten afhangen van hetgeen om je pols zit, dan zit er volgens mij echt niet helemaal goed
De passie voor horloges is zeker niet minder geworden, maar voor mij is wel een grens (of een doel) bereikt. Natuurlijk heb ik nog steeds grail watches, maar die liggen op een prijsniveau dat ze waarschijnlijk altijd onbereikbaar voor mij blijven, en dat is helemaal prima. Voor de nieuwsgierige lezer, in willekeurige volgorde:
- ALS Datograph of 1815 Chronograaf
- Patek 3448
- Patek 3970
- Toch die Patek 5205G-013
- Rolex Daytona JPS
Wat een mooi verhaal om je ‘diepste’ wens te vervullen.
Ik zie nu wel voor het eerst dat de datum twee als 2 wordt gelezen en niet 02
Weer wat geleerd en heel veel geluk met deze aankoop
Mooi horloge en leuk verhaal! Jammer dat je zoektocht nu 3 jaar stil komt te liggen, ben erg benieuwd naar het vervolg
Ja inderdaad een grensverleggend horloge
Ik hou hier wel van hoor!
Mooi verhaal
Het resultaat mag er wezen, jij hebt de mooiste uitgekozen
Nu moet ik wel eerlijk iets bekennen. Het besef dat het eens gedaan moest zijn met de hebzucht, kwam niet gelijk met de aanschaf van de Lange. Ongeveer een maand later heb ik een Omega Seamaster 300 gekocht (de Pierce Brosnan)*, omdat ik hem écht, écht, écht nodig had. Afgelopen maand stond ik op het punt om een Doxa Sub 300 te kopen… (heb ik niet gedaan).
Maarrrrrr… ik hoop dat ik inmiddels iets verder ben. Ik ga de uitdaging graag aan. De komende drie jaar koop ik geen nieuw horloge. Full stop!
*Mijn tip voor iedere liefhebber, ongeacht budget: kies de Seamaster Professional 25.31.80. Ik kan zo 100 redenen verzinnen, maar doe het nu maar gewoon