Medio oktober 2017 werkte ik als accountmanager in Amsterdam. Hoge werkdruk, ogenschijnlijk onhaalbare targets en managers die veel druk op mij zette. Het leek een gemiddeld jaar te gaan worden tot ik de deal van mijn leven schreef en mijn target met deze ene deal haalde. Ik was euforisch omdat ook de mogelijkheid om een waardebon van Gassan te winnen binnen de mogelijkheden lag. Dit lukte!
Ik was lang aan het fantaseren over het horloge dat het moest worden. Tudor, Breitling, Omega, Tag Heuer, … lag allemaal binnen het budget. Echter bleef Rolex nog enorm door mijn gedachten spoken (o.a. de Air King, maar vooral de Submariner). Ik had ruim 8 maanden om te passen en na te denken voordat we met 14 man sterk elk een uurwerk uit gingen zoeken. Ik wist nog steeds niet waar ik voor zou gaan (Tudor?) tot ik de mogelijkheid kreeg om het resterende bedrag van het horloge zelf bij te leggen met 20% korting. Zeker omdat ik de Submariner Date meteen mee kon nemen greep ik mijn kans en ging ik niet voor Tudor (wat voor mij voelde als second best).
Inmiddels heb ik de Rolex zo’n 8 maanden in mijn bezit en ben ik ervan overtuigd dat dit een horloge voor het leven wordt met een mooie herinnering aan die tijd. Inmiddels ben ik namelijk gewisseld van baan en werk ik als jeugdhulpverlener omdat daar mijn passie ligt. Helaas zijn dure uurwerken dan wat meer buiten bereik, maar gelukkig hoeft mijn geluk niet af te hangen van een horloge hoewel het wel vreugde kan brengen!
Je hebt het nu zo veel beter. Een stap terug en weer plezier in je werk krijgen is zo veel fijner. Kan ik je uit eigen ervaring zeggen. Toch heb je er iets leuks aan overgehouden en ben je een ervaring rijker die je mee kunt nemen in je nieuwe job.
Veel plezier met je aanwinst, goede keuze
Gaaf zeg!
Ik woon en werk ook in Amsterdam. Bij mij ging het andersom: Na enkele jaren in de jeugdzorg begon ik ooit in de commerciele wereld en kreeg er al snel een bloedhekel aan (aquisitie). Nu restaureer ik espressomachines, wat sinds mijn studententijd mijn hobby is. Ik ben gelukkiger dan ooit. En ook dan kun je - als je het wilt - een Rolex bij elkaar krijgen
Goed om te zien dat er hier op het forum zoveel waardering is voor je carriere-switch. Het horloge is prachtig hoor, maar het lef om te gaan doen wat je leuk vindt, is nog veel mooier