**DE WINNAAR IS BEKEND!** Deel 3! ‘Mooiste horloge verkiezing HF 2022!’

Ja
Maar
Er staat PATEK op :scream:

Zenith gaat uiteraard gewoon winnen. Hoe komt die moser hier eigenlijk, hebben jullie de band gezien en de kastvorm.
Ach smaken verschillen hé

3 likes

Jawelll! Want een

Is zonde, het is de zenith geworden. Die is gewoon cool.

2 likes

Bij gebrek aan beter opde Moser gestemd. Wel erg middle of the road allemaal. Maar goed: het volk heeft gestemd :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Dat maakt dat horloge nou net zo gaaf!

1 like

Jongheeee is gewoon een dikke e-commerce editie!:joy:

2 likes

Kijk nou uit … @koekoek is van de seiko.
Een zepperderzep is niet de eerste automaat chrono.

Dat was seiko… denkt hij.

Weet ik, ik heb persoonlijk meer met vrouwen. Maar ieder zijn ding

3 likes

Niet makkelijk. Ik vind de dag, datum en maand aanduiding van de Patek prachtig. Maar dan idd die secondewijzer

Zenith is echt wel mien merk mien jong , maar ook niet heel speciaal.

Ik neig er naar de Moser . Zelf zal ik het niet snel kopen. Maar wel heel speciaal

Ik ga hier een nachtje over slapen
Morgenochtend met een koffie denk ik er nog eens over na

Ps ik ben omkoopbaar

4 likes

Goed he? Zoals bij de eerste auto’s moet er iemand met n rode vlag voor me lopen dat ik er aan kom en ik mag niet sneller dan 6km/u gaan.

Zoals verwacht haten haters echt wel. Of je bent voor of je bent (echt) tegen. Gelukkig maar, Moser had met deze niet de intentie beste allrounder te maken . Integendeel, from scratch ook n integrated bracelet sportswatch maar NIET zoveelste genta. Het geheel band-kast die zo complementair zijn zag ik nog niet eerder. Pech dat t net de enige is waar de band meetelt… ik vind t net zn sterkte. Naast AP zag ik t nog niet strakker en mooier. En even comfortabel als rolex. Hallo JLC? Hallo Zenith? Werk maken van bracelets mag hoor!

Dit blijkt n beste allrounder stemming te worden. Of een anti stem winnaar. Fair enough. Dan verdient de zenith t. Maar mooiste? Nah. My 2 cents. Doe dan 1 van de 7 speedy varianten in voorrondes

Alvast top dat de draak t zo ver bracht. Prima schenenschopper. Dan maar: Go Lange!

17 likes

Toevallig net de moser in echt mogen aanschouwen, wat een prachtige band en horloge :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Dat dus :joy:

De Zenith voor mij. Altijd een zwak voor dit mooie merk gehad.

Moser doet mij eigenlijk niks. Patek is een grail merk. Maar dit model vind ik wat uit balans qua ontwerp. Lange is mij net even TE klasiek.

3 likes

Ik denk dat de Moser best smaakgevoelig is. Geen allemansvriend inderdaad. Hoewel uiteindelijk geen van de 4 dat is.

De Moser is absoluut fantastisch afgewerkt. Heel mooi. Dat geldt trouwens ook wel voor de andere horloges.

Ik vind het sowieso donders cool dat je zoiets koopt. Eigenzinnig en weg van het gebaande pad.

3 likes

Ik zit in team Moser! Machtig mooi en naast de begane paden. Wat een ideaal trio zou die Lange, Zenith en Moser niet zijn… Waanzin! :sunglasses:

Ik vind het geen slechte top 4. Voor Patek had ik niet deze gekozen, maar eerder de 5212 van @parachrom als ik het goed heb. Of een 5236 inline perpetual, maar geen idee of er iemand hier eentje heeft. En op 5 had er een GS mogen meedoen :innocent:

2 likes

Volgend ja… euh in 2024 doe ik mee met n Czapek.

3 likes

Mooi groen is niet lelijk!

8 likes

Natuurlijk ieder zijn ding, ik vind de dial en de indices/track erg fraai.
Daar houd het dan op voor mij. Verder heb ik hem nog nooit in mijn handen gehad dus tot zo ver mijn oordeel.

Ik vind het niet verrassend dat deze 4 horloges in de laatste poll staan, uiteindelijk zijn er Rolex haters, omega haters die deze merken erbuiten houden. De moser staat er als enige echte exoot tussen. Als allrounder doet de zenith, en blijkbaar de lange het beter.

1 like

Ik vind dit dus echt geen mooie Patek, als ze er een Seiko logo op hadden geplakt had in het ook geloofd :no_mouth:

Zenith gestemd, mooi model met eigen smoel.

Zenith voor mij! De andere vind ik ook mooi, maar passen niet echt bij mij, iets te klassiek voor mijn smaak :blush:

1 like

Oh. Kut. Vergeten mee te doen.




Hier heb je mijn top vier, gewoon even voor spek en bonen, in mijn visie, met eervolle vermeldingen voor de GS, de Alpinist her-uitgave en de Farer op vijf, zes en zeven.

Kijkende naar de verkiezing uit de top van het topic:

Die streamliner is het meest helaas van wat Moser in de afgelopen 10 jaar heeft gedaan, het kaashorloge uitgezonderd. De Patek, tja. Zenith in alle ere, dat horloge is meer cool dan mooi, al vind ik het mooier dan de bovenstaande twee opties.

Ik heb maar op Lange gestemd, met name omdat ze de Saxonia Thin ook produceren, die eigenlijk beter is, maar hier natuurlijk niet voorkomt. En ik vergeef ze het ontbreken van de 0 in de Großdatum, ook al komen ze met dat lulverhaal van die theaterklok aan kakken.

3 likes