**DE WINNAAR IS BEKEND!** Deel 3! ‘Mooiste horloge verkiezing HF 2022!’

:confounded:

2 likes

Citizen op 1, daarna de King Seiko… Ben toch benieuwd naar de GS…

1 like

Oei, helemaal niet mee eens! Ik heb daarom ook voor de Moser gestemd. Deze heeft het meest gedurfde, interessantste en mooiste ontwerp, echt een horloge met een eigen gezicht. De band vind ik ook supermooi en dan dat diepe groen… Ik vind jouw Santos ook fantastisch, evenals de nomos. De Citizen is mooi wat betreft techniek, maar heeft evenals de KS niet echt een eigen gezicht, het blijven wat betreft uiterlijk doorsnee horloges (ondanks Washi papier, messcherpe wijzers, etc…).

1 like

Voor mij, beste vrinden … de El Primero, de rest, goede vrinden, wil ik niet dood mee gevonden worden.

2 likes

Die enorme vierkante lugs met die grote polijst-vlakken die tegen de wat doorsnee dial aan zijn gelast… Je moet grote koperen ballen hebben om communistische flatgebouwen als lugs te gebruiken. :slight_smile: En van de Citizen laat ik de wijzerplaat graag voor zich spreken, al is de kast über-Japans en hoekig.

Dat is niks bijzonders meer. Een huis-tuin-en-keuken explorer achtig horloge met stalen band, ook al heeft hij een mooie bruine sunburst. Die je bijna nooit ziet. :thinking:

De Nomos, GS en KS hebben eigenlijk niks magisch, ook al hebben ze een eigen karakter. De Santos is gewoon klasse en de Citizen bijna mystiek. Ik durf die twee horloges wel in het bakje te leggen naast de Lange en de Moser.

Die Moser is, net als de Tudor North Flag, zo lelijk dat hij inderdaad een coolheid uit begint te stralen. Ik kan 'm alleen niet de mooiste van het forum noemen. Maar donders cool is hij zeker.

Maar welke vindt je het mooist?

Grappig genoeg vond ik de Panda Zenith van ome @Svennos al mooier dan de hier afgebeelde tricolore, is een willekeurige Reverso in mijn ogen mooier dan alle vier de opties waar @Brick ons op laat stemmen, en weet ik uit het Grand Seiko topic al één of twee horloges op te lepelen die ik mooier vind dan de Reverso.

Enneh, waar is de Hentschel van @whisky? En was @flowert nou niet de meester van de steeds mooier wordende vintage Connies? :slight_smile:

2 likes

Huis tuin en keuken horloge :joy:

1 like

Mijn eerste keuze uit de voorronde staat er helaas niet bij. Van deze 4 word ik niet warm of koud, jammer… toytoytoy :wink:

De Zenith by far, de rest ab-so-luut niet mijn smaak.

1 like

Verrassende top 4 waaruit gekozen moet worden. Ook ik kan uit lijn hoofd snel 10 horloges opsommen die ik mooier vind dan deze 4. Voor mij wint de zenith hier vanwege de mooie maat, mooie kast en dat beetje kleur. al is dit weer niet de meest kleurrijke variant

@Brick mooi initiatief, dat voorop :+1:. Wel vraag ik me af of we de zelfde top 3 hadden gehad mocht je de eerste 6 van iedere poll in 1 poll had gezet. :thinking:

3 likes

Ik heb helaas deel 2 van de verkiezing totaal niet voorbij zien komen. Die ga ik nog even opzoeken. Maar ik vind deze hele top 4 ‘meh’. Ik zou mijn geld er niet aan uitgeven en zal mij dus ook onthouden van stem. Helaas. Ik had gehoopt op dat er een topper boven zou komen drijven. Ik heb niet het idee dat men echt heeft gestemd voor ‘de mooiste’.

Wel opvallend dat er geen apro bij zit dan weer. Dus de psychologie achter het stemgedrag ontgaat me voor nu.

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet verbaasd ben over de top 4. Wel over het gemiemelkont van sommigen erover (of eigenlijk ook niet).

Het zijn vier heel verschillende horloges. Voor elk wat wils, da’s heel aardig. Al met al, leuk gedaan @Brick!

6 likes

Er staat helemaal geen AP in de top 4 ?!

‘Booooeeeee’

2 likes

Laat ik het erop houden dat mijn smaak niet overeenkomt met wat HF het mooist vindt.

3 likes

Ik mis een gouden klatser. Wordt echt tijd dat iemand hier zo’n zinloze maar heerlijk full gold speedy gaat kopen. Of dat @WatchWalker nog een gouden band vindt bij die Espada. Of een PF Tonda in goud. Oh mensen nog zoveel te winnen hier.
Hierboven ga ik voor de Moser. Omdat ik hem de ene dag spuuglelijk vind en de andere dag wel lekker. Die doet me dus wat.

3 likes

Voor mij zonder meer de 5205. Daarna de Lange. Zenith wsl de mooiste versie maar andere prijsklasse. Moser nooit omgehad maar denk dat ik die chrono nèt toffer vind. Anyhow 4 mooie kandidaten.

1 like

@Sub64 hier komt…

1 like

Brrr, wel 4 mooie merken, maar niks aansprekends eigenlijk

1 like

Zo’n rosé gouden band zal niet zo eenvoudig te vinden zijn voor een aardse prijs vrees ik. Full golden Speedy heb ik trouwens wel gehad. Rolex ook.

Goede vraag, maar dan moet ik toch een beetje jouw rol aannemen door te vragen langs welke lat we ze dan leggen.
Ik heb de Zenith gekozen op basis van compositie, kleur en texturen. Die vind ik haast ongeëvenaard bij dat horloge.
Gaan we echter kijken naar afwerking dan komen we meer in de richting van die Lange of de Moser van Stefan, maar puur op het hang-hem-uit de broekcriterium dan gaat mijn stem zonder meer naar de niet-eens-geselecteerde DJ met houten plaat van ome Hannie.

Kortom, deze verkiezing moet opnieuw! :sunglasses:
En dan moeten we (lees: @brick) de boel een goed gaan categoriseren.Dan denk ik aan categorieën als mooiste moderne dresser, mooiste vintage dresser, mooiste moderne chrono, mooiste vintage chrono, meest ordinaire vintage patsklok en ga zo maar door. Kan nog best een lange lijst worden. Wat mooi is, want dan wint iedereen wel ergens. Henny Huisman approves.

Groetjes. :wave:

12 likes

Soort van de HF awards 2022 live vanuit de capitool in Gent :sunglasses: Ik leg alvast mijn pak klaar

4 likes