**DE WINNAAR IS BEKEND!** Deel 3! ‘Mooiste horloge verkiezing HF 2022!’

Een Cartier Santos raakt de perfecte balans tussen dress en sportief, een heel eigen/uniek horloge en tegelijkertijd een allemansvriend. Wat mij betreft het mooiste horloge!

:flushed:

Ik vind het een nogal vrouwelijk model eigenlijk. Vierkant ook. En Romeinse cijfers. Nee, geen allemansvriend. Meer een hype die vanzelf weer overgaat denk ik.

5 likes

Gehyped sinds 1904, maar het zal vast zo weer over gaan. :slight_smile:

Grappig. Mijn vrouw en ik zijn tot de conclusie gekomen dat het met name een elegant horloge is, maar dat de Santos toch meer voor heren is, terwijl haar Tank ons toch meer voor dames lijkt. Hier zijn waarschijnlijk vooroordelen, smaken en aangeleerde gedragingen aan het werk.

Dat het geen allemansvriend is, soit, maar ik vind dat er nogal vreemde definities van mannelijk en vrouwelijk rond kunnen gaan op dit forum. Gelukkig ben ik zelf minder binair dan dat. :slight_smile:

Dat blijft een akelig mooie Speedy. Ik ben blij die in levenden lijve gezien te hebben.

3 likes

Joah, ik begrijp wat je bedoelt. Vierkant en Romeinse cijfers maken ‘em een wat mindere “allemansvriend” inderdaad.

Vrouwelijk vind ik wel meevallen en vink ik sowieso niet per se slecht.

Laat ik het zo zeggen. Ik denk dat heel veel forumleden hier, als ze er 1 in ‘t wild spotten, denken: Hey kick, een Santos de Cartier!

Wie weet!

1 like

Maar de laatste tijd ineens erg in zwang hier op het forum.

Tuurlijk jongen. Doe een RLC’tje. Enkel smaak.

1 like

RLCtje? Ik heb nergens geroepen dat je jaloers was, een pauper bent of een shitter draagt. Ho ho. Sterker nog, dat haantje zal ook uitgesproken ideeën hebben over mannelijk en vrouwelijk, wat ik je brom. Ik vermoed dat het een “vrouwtje”-zegger is.

Jouw definitie van “vrouwelijk” was mij gewoon een tikje te “coffee is for closers”-achtig. Da’s al.

1 like

Als ik het mij goed herinner heeft AVW een beetje de hype aangezwengeld.
Daarvoor zag je Cartier nauwelijks voorbijkomen, hier of op de sociale media.

1 like

Je moet toch zelf de humor van de combinatie van deze twee woorden ook wel zien.

2 likes

Ik associeer die man zo met jaloezie dat ik nooit aan vooroordelen denk. :slight_smile: Het is alleen even jammer dat ik geen vier horloges bij me heb, anders deed ik echt even een RLCtje. Kunt lullen wat je wilt, er was altijd wat loos toen hij nog op het forum zat.

2 likes

Gewoon een tof horloge idd. Ik heb hem gehad en weggedaan en ben aan het twijfelen om er toch weer 1 aan te schaffen.

Er klopt heel veel voor mij:
Maat, comfort, présence, heritage en zowel staal als leder gewisseld in een zucht.

Echter die kras gevoelige bezel 🥲 Dat is de enige rede wat me nog tegenhoud en wellicht wel doorslaggevend.

1 like

De eerste krasjes doen pijn, maar een keer er genoeg op zitten wordt het weer beter. Ik vind het zelfs beter geworden, nu hoef ik er niet zo mee op te letten :wink:

Dat snap ik dan weer wel. Die dunne band speelt ook mee. Maar de geborstelde vlakken en de lijnen in de kast maken hem weer wat robuuster qua looks. Het is op het randje, maar het heeft ook zijn charme. En waanzinnig comfortabel, je voelt het niet dat je hem om hebt :blush:

In de top 4 hoort hij misschien niet thuis, maar in de top 10 zeker wel. Dat geldt voor mij even goed voor de Zenith eerlijk gezegd. En de Patek wat betreft designkeuze van die subdial.

Een andere Patek en die Omega 321 Ed White van @Watchstick_81 erin ipv de Zenith en het is een perfecte top 4 voor mij :sunglasses:

2 likes

Ik ga mij erin verdiepen!

1 like

Ja echt super mooi! Maar om de pols geen fugly

Van deze 4 vind ik alleen de Zenith te pruimen, maar dan nog zou ik hem niet op nr. 1 van het forum zetten.

Grappig hoe smaken kunnen verschillen.

@tompj Jij laat ook geen kans schieten om Ralph negatief te benoemen hè? Je doet jezelf voor als een man met klasse, maar je laat het maar zelden zien. Jammer, je hebt dit helemaal niet nodig.

4 likes

Eigenlijk die ik dit zelden of nooit.

Team Zenith :partying_face:

1 like

Dat (staal) vind ik bij deze Zeniths nu net iets ‘minder’ :wink:
Ze dragen mooier op leder (heeft wat te maken met de lugs in mijn beleving :crazy_face:)
De ladder bracelet van @Brick zou ik wel eens IRL willen zien … dus @Brick wanneer zou dat passen :wink:

3 likes

Dat is wel een aftermarket met straight end links.

Ik vind hem super. Maar niet iedereen is er van gecharmeerd. :blush:

. . .

Zal hem dit weekeinde er weer eens opzetten.

7 likes

en ‘waar’ kan ik dat zien :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Op een volgende gtg?

Dit was Oostende geloof ik. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes