Vooruit drex, jij mag ook even je plastic Gshock tonen!
insgelijks
Eigenlijk is alleen vintage ‘cool’ geloof ik. Een nieuwe Moritz Grossmann komt voor mij nog in de buurt van ‘cool’.
En inderdaad, de Zenith een klein beetje.
Maar echt cool:

Die is ansich ook hoog geëindigd. Maar tja. Het is een algemene poll over alle soorten horloges.
Alles op staal is 2x zo cool als leer of iets anders
Nietes
Men liet maar weinig vintage zien in de polls. De UG Chrono van Bernard die hij later liet zien in dat topic buiten een poll had misschien wel een kanshebber kunnen zijn.
Ik noemde het ‘cool’. Weer iets anders dan ‘mooi’.
Ik heb op de Lange gestemd. Maar wel een heel moeilijke keus. Zenith en Patek vind ik qua heritage mooiere merken dan Lange en Moser. Lange en Moser zijn microbrands zonder veel geschiedenis. Geschiedenis vind ik belangrijk. Maar deze Patek vind ik, in tegenstelling tot andere Pateks, niet mooi en vooral erg poenig. Deze Zenith is naar mijn mening weer te druk, volgens mij kan hij gaan vervelen.
Er zijn mooiere horloges dan deze. Mijn favoriet blijft met afstand de Jeager-leCoultre Polaris date Green. En hij is cool.
Interessant, waarom is deze poenig (poenerig) en welke Patek vindt jij niet poenig?
de JLC is inderdaad heel mooi, maar die deed helaas niet mee.
Die 1019 is waanzinnig. Heerlijk onder de radar ipv de zoveelste sub of gmt. Top.
Ik vind bv de Patek Calatrava (het laatst uitgebrachte model met handopwinding) heel mooi. Er zit een zekere eenvoud in. Geldt natuurlijk ook voor de Aquanaut, maar die is natuurlijk veel te gehyped. Maar ze zijn zeker niet poenerig. En inderdaad is die as door de subdail een enorme stijlfout.
Helaas niet. Hij is 41mm, dus misschien wel te groot. Maar ik zou hem heel graag eens in het echt zien. Alles wat ik er op internet van heb gezien maakt me in ieder geval enorm hebberig.
Zullen we een reisje plannen?