De wonderbaarlijke onkrasbare Certina Diamaster (Rado..)

Door @Brodie zijn geweldige Certina Diamaster “Tigereye” werd ik iets van een half jaar geleden gegrepen… Briljante plaat, maar die kast, die is helemaal fantastisch.

Wat achtergrond (gepikt van internet):
“ To produce the case, tungsten and titanium carbide with cobalt or nickel powder were first pulverized, the mixture pressed and pre-sintered at a temperature of 1000°C. Then the blanks were moulded into the final shape and finally sintered at 1400°C. The case volume shrank by 30%, which gave the alloy its high hardness of 8.5 on the Mohs scale. Finally, the cases were ground and polished with diamond.”

Echt wel heel gaaf dit…

Heb inmiddels ook een blauwe plaat incoming. En houd me aanbevolen voor een Tiger Eye… die gaat er nog wel komen…

44 likes

Gefeliciteerd; mooie aanwinst :+1:
Ik zag niet zo lang geleden nog een mooie tigereye langskomen op ebay, maar ik vond hem erg duur. (en als Tissot fan is de bobbel om in een Certina te investeren toch wat hoger ook al vind ik het een gaaf ding :blush:)

3 likes

Leuk horloge. Waarom het materiaal niet meer gebruikt wordt en je het tegenwoordig niet meer ziet verbaast me.

3 likes

Nee ik ook niet; al is het wel een beetje bros natuurlijk, je moet het niet laten vallen. Maar sowieso moet je horloges niet laten vallen dus wat maakt het uit :innocent:

2 likes

Zag hem ook, had al eerder met verkoper gemaild. Zat eerst een niet originele kroon op. En chapterring zag er verroest uit. Maar wel prachtige plaat…

1 like

Chapterring was inderdaad niet top; verder een gaaf ding :yum:

1 like

Zette me aan het denken mbt uurwerk zelf. Waterschade?

1 like

Niet uitgesloten natuurlijk. Al is het uurwerk aanmerkelijk minder zeldzaam dan het horloge dus weet niet of dat een dealbreaker moet zijn; vervangend uurwerk is wel te vinden :thinking:

1 like

Had ik over na moeten denken… maar ja, vind dan maar eens een nieuwe chapterring…

1 like

Dat zou mij inderdaad meer zorgen baren dan dat uurwerk, zo’n chapterring ga je niet vinden :grimacing:

2 likes

Extreem fris was hij niet. Zeker niet @Brodie Diamaster fris…

Ebay vroeg hij EUR 950 of zo geloof ik. Op zijn site CHF 620…

1 like

Erg, erg mooi… geniet ervan!

1 like

Voor mij zal het altijd de “Certina Rado Brodie Diamaster” zijn.

3 likes

Ja, deze ook gezien. Ik weet haast zeker dat de randen van de wijzerplaat al loslaten… en dan is het een kwestie van tijd.

1 like

Haha, je hebt er nu zelf één!:joy:

1 like

Dit is nog ‘ns een bijzonder horloge. Fraai hoor, enjoy!

1 like

Jij bent de aanstichter. Dit ding geeft me een “uncut gems” gevoel…kan het niet uitleggen… moest hem hebben…

1 like

Dank! Toen ik hem zag, dacht ik “I need THAT watch”…

1 like

:joy::joy:.

Top dat je hem hebt kunnen bemachtigen dan.

1 like

Inmiddels ook een Tigerdial gescoord… dat was wel zoeken en een klein gokje genomen…

5 likes