De zoektocht gaat beginnen...

Ik heb een vrij oude Jean d’Eve dual time, weet niet eens of ie het nog doet maar draag ik al zo’n 20-25 jaar niet meer.
Er ligt nog ergens een oude Casio, bandje kapot, loopt nog wel zag ik laatst :open_mouth:.
Mijn Mondaine is te groot en staat te koop.
Ik heb nu nog een Squale 1515 (titanium?) waar nog een bandje voor binnen moet komen. Als die er om zit, zet ik hem even in de Squale “kroeg”.

Dus de nieuwe wordt wel mijn “daily”.

Namens de dertigers hier wil ik daar ook wel wat weerstand op bieden :face_with_monocle:

2 likes

Deze zin kan je heel ander interpreteren dan jij bedoelt :rofl:

Je hebt al een voorselectie gemaakt lijkt het. Blijf bij je eerste indruk, vaak is dat de beste keuze.
Ik zou dan ook zeker voor onderstaande gaan.

Kijk dan wat een tof ding! Deze keer is @TagEd zijn TH propaganda geheel terecht.

Als alternatief zou je deze ook kunnen zoeken, The Sundowner (samenwerking met Time+Tide), al weet ik niet of deze uberhaupt nog te verkrijgen zijn.

7 likes

Wow

3 likes

Ah… Dat staat niet in de advertentie, excuses, ik had dat anders begrepen. Stille hint: Het zou mooi zijn als de titel op verkocht zou staan. :slight_smile: Maar @peterpan, de lug to lug van die horloges is compact.

Diameter 39.0mm Lug-to-lug 45.9mm Thickness 12.3mm - van de GS website.

Ach, dat is een mentaal ding. Ik ben zover dat ik de SBGX zelfs nogal sportief vind voor dagelijks gebruik. Bij het schrijven van dit bericht ligt er een 35mm Credor om de pols zonder lume, en ik kijk met enige verbazing naar de bonkige en lompe horloges die mannen om doen terwijl ze een rondje door de Biesbos lopen of in hun woonkamer zitten, zeg maar.

Ik heb 'm in Milaan gepast omdat ik er eentje zag liggen. Op dat moment had ik er van foto’s en renders al een jaar naar zitten loeren, maar eenmaal in het handje vond ik het … meh. Het horloge is heel erg tool-achtig en er is totaal geen franje te bekennen. Alles is mat, mat of mat. Uiteindelijk heb ik ter plekke een Longines Dolce Vita gekocht. @Hotseflots stond er bij en keek er naar, en was het er mee eens. :slight_smile:

Punt is dat je deze echt even moet gaan passen, want in het handje is de vibe… eh, utilitarian, bij gebrek aan een beter woord. Als je die naast een SBGN027 legt… Tja. Daar gebeurt meer zonder dat het aan robuustheid inboet.

5 likes

Mooie suggestie, evenals de 029.

1 like

Dat kan ik me ergens voorstellen. Maar ik hou bevoorbeeld meer van ‘saaie’ horloges dan hoogglans gepolijste kasten of drukke layouts. Ik zal niet snel een Breitling of GS aanschaffen, dat past gewoon niet bij mij.
Ieder zijn ding uiteraard.

En ja, passen is een dingetje. Dat heb ik zelf laatst ondervonden bij het proberen van een aantal Speedmasters… ook zo’n heerlijk saai ding :heart: Een FOIS 2024 leek echt top, totdat ik hem int handje had in daglicht.

2 likes

Zeer geslaagde colab die Aquaracer

2 likes

Inderdaad he, dat zal een speld in een hooiberg zijn om die te vinden.

Leuk! :+1: :beers:

Ja, daar is de Aquaracer gewoon bij uitstek voor geschikt, imo. :person_shrugging:

2 likes

Ben wel even van mijn padje gebracht door @Zirx met die Sundowner :star_struck:

1 like

Haha!
Thank You GIFs | Tenor
:wink:

1 like

Geen dank :rofl::innocent:

Als ik het goed heb zijn er binnen HF 2 die deze hebben.
Check het TH draadje even, daar komen ze voorbij.

Wellicht kan je er eentje losweken daar :thinking:

1 like

Ik ga wel eerst diverse merken en modellen passen bij :sheep:& :lemon: , daarna de zoektocht.

1 like

Ik heb er momenteel twee :grin:

3 likes

Bedankt, zie dat @Surferboy en @Iceman1987 hem hebben.

1 like

Juist, dat zijn ze. Ik kon er ff niet opkomen.

Niet doen :flushed:

1 like