Misschien een beetje vroeg maar eind November word ik 60 jaar, of hoop ik 60 te worden en ik wil dan mijn allereerste en allerlaatste “echte” horloge kopen.
Mijn wensenlijstje is als volgt;
Quartz of Solar
L2L maximaal 46mm en geen mm meer
Diameter 38mm-40mm (of zelfs nog iets groter zolang de L2L niet meer dan 46mm is)
Voorkeur voor titanium maar geen must
Budget € 3.500
Het liefst koop ik een nieuwe en heb er op dit moment 2 op het oog;
Ik moet ze nog een keer passen maar dat komt nog wel.
Maar ik zie ook wel leuke Bell & Ross of Grand Seiko voorbij komen, al zijn die (volgens mij) nieuw niet meer leverbaar met een Quartz uurwerk.
Een stuk ouder bijvoorbeeld een Omega Seamaster Professional 200m uit de jaren 90 die mij ook erg aanspreekt.
Mijn vraag of jullie andere ideeën hebben waar ik naar kan kijken.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw verdere collectie eruit ziet. Maar begrijp ik goed dat jij vooral geen onderhoud wil en een sportief horloge zoekt, dat tegen 'n stootje kan?
Met jouw criteria in gedachten, zou ik van deze twee, zeker voor de Aquaracer gaan! Esthetisch een heel stuk prettiger dan de nogal chaotisch ogende Breitling, in een plastic kast (oeps, sorry: ‘Breitlight’ ). De TAG heuer is gewoon een kwalitatief uitstekend, apocalypseproof horloge, waar je (dus) tientallen jaren probleemloos draagplezier van gaat hebben.
Goedzo.
Gewoon een echt product aanschaffen voor de rest van je leven.
Zoals de pannenset van je ouders.
De Tupperware van je tante.
En het linnen/hennep beddengoed van oma.
Sparen voor een mooi stuk bruikbare kwaliteit is een deugd.
Zijn leverbaar in 34, 37, 39 en 40mm. Zowel nette kasten op leer als sporthorloges in staal en titanium, en GMT’s zijn gewoon nieuw te koop.
Er is voor mij een titanium SBGX355 met Snowflake dial onderweg die met wat creatief zoeken na import voor jouw budget te regelen is, bijvoorbeeld. De Snowflake gaat nummer drie worden. Ik heb twee stalen in blauw en champagne, daar komt een Snowflake bij, en ik zou er niks op tegen hebben om de zwarte ook nog een keer te scoren. Dat geeft wel aan dat ik ze op mijn 18,5cm pols geweldig vind, die 37mm varianten.
Maar ik adviseer je ook om naar de The Citizen lijn te kijken. Daar zitten ook geweldige horloges tussen. Neem nu de advertentie van vriend @solo waar @Tilikum de link van plaatste. Een solar limited met washi wijzerplaat is ook geweldig.
Die staan wel in de concessie mode en moeten nog besteld of geacquireerd worden, het moet gezegd. Beste prijs die ik kon regelen was een klein tandje hoger, maar nog steeds binnen budget.
Zo ziet de Champagne er uit. Als je goed uit je doppen kijkt zou je één nieuwe en een jong gebruikte kunnen scoren binnen je budget, van de stalen modellen.
En dit is een veertig millimeter grote SBGP011. Die zijn ook geweldig. Ze hebben, net als Citizen, hier een onafhankelijk verstelbare uurwijzer, de wijzerplaat heeft een goud-bronzen sunburst die heel subtiel is, en deze horloges hebben een dopje op de centrale seconden-as.
Ik ben uiteindelijk heel erg gezwicht voor GS in 37mm, maar dat laat onverlet dat The Citizen en de 40mm varianten van GS het overwegen waard zijn.
Tot slot, mocht je het allemaal te netjes vinden, dan is daar nog vriend @Tilikum zelf:
Die heeft deze banger een tijdje te koop gehad, maar de advertentie uit roulatie gehaald wegens wroeging. Het is een prachtig voorbeeld van een sportieve waterdichte GMT met super cool quartz uurwerk. Als @Tilikum niet wil praten zijn ze nieuw te koop.
Ik ga ook ooit 60 worden.
Maar die Breitling met al die knopjes en wijzertjes en cijfertjes en lettertjes vind ik nu al teveel.
Soort van Zwitsers zakmes waar je toch alleen het mes van gebruikt.
Heb ik naar gekeken maar wat houd mij dan tegen…CWC en 1.4k(?). Ligt aan mij hoor want ik lees hele positieve verhalen er over en dus zet ik hem op de lijst.
Die was ik inderdaad tegengekomen.
Die spreekt mij helaas niet aan.
Zo vaak draag ik geen horloge dus 1 is echt genoeg voor mij.
Inderdaad, de goedkoopste in NL en omstreken.
Dat is nou precies waar ik naar zocht bij de Chronomaster en de “gewone” GS; te netjes. De GMT daarentegen spreekt mij meer aan, weet niet wat de L2L is maar gaat voor nu op het lijstje.
De 027 GMT heeft een nieuw baasje, als hij geen klik heeft kun je het over een tijdje vast in het blauw opnieuw proberen maar was een heel comfortabel en prachtig afgewerkt robuuster design van GS.
Wie zoekt zal vinden… van de twee modellen die je laat zien zou ik voor de aquaracer gaan. Die vind ik beter afleesbaar en deze blijft mooi. Maar je krijgt meerdere opties aangereikt en dan gaat het moeilijk worden. Een horloge kopen voor je zestigste verjaardag, een goed idee. Dit mag gevierd worden met een mooi horloge. Maar passen op de pols, in het echt aanschouwen vind ik een must. Neem je de tijd. Want als je een horloge koopt voor je zestigste verjaardag dan moet het ook een blijver worden. Succes met de zoektocht. Wordt vervolgd en tegen de tijd zien we graag wat het geworden is.