Sorry @peterpan
Net niet op de mm ![]()
Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe ie valt.
Wel nieuw te halen ![]()
https://www.chrono24.nl/grandseiko/grand-seiko-mens-sbgp013-heritage-40mm-quartz--id29134713.htm
Hoewel het aanbod niet groot zal zijn, moet deze ruim binnen jouw budget te verkrijgen zijn. Héél misschien zijn ze in Japan nog nieuw te verkrijgen…
Haha, dat snap ik. Maar ben meestal wel genegen om een eventueel bod op een van mijn horloges te ‘entertainen’. Maar deze bevalt me zo goed dat ie gebeiteld zit in de collectie, was dus eigenlijk een verkapte positieve review! ![]()
Begrijpelijk, maar je ik heb tot November de tijd ![]()
Ik heb de Breitling 38 in het wit. Bevalt erg goed. Kijk eens op Catawiki daar staan ze tegenwoordig ook als full set op als nieuw met een leuke korting.
Ik ga eerst nog in de pasmodus maar is er nog niet van gekomen. Hoop dat ik daarna een echte short-list van 2 of 3 horloges overhoud.
Zo, een 1e afspraak bij
&
gemaakt voor zaterdagochtend.
Alvast een 1e interesse doorgegeven; 1x Breitling, 1x Zenith, 1x Tudor, 2x Tag Heuer.
Ben benieuwd hoe dat gaat staan op mijn pols(je).
Wat een bummer; aangegeven welke horloges ik wilde passen…die hebben we niet hier, die ook niet, die ook niet…pffff.
Ik had netjes aangegeven dat ik geen hele grote polsen heb, vandaar ook mijn keuze van 39mm-40mm modellen, komt ie met een paar damesmodellen aan.
Gevraagd voor de Aquaracer Solargraph, nee die hebben we ook niet. Ik loop een rondje in de zaak en wat zie ik in de vitrine…gepast en perfect. Maar nog niet meegenomen, iets houd mij nu nog tegen na het bezoek.
Ik heb nog even en wil toch echt die anderen nog een keer passen dus even kijken bij welke
&
ik die laat komen.
Jaaaaa.
Experience.
Daarvoor ga je naar s&c.
Experience.
Ik zou gewoon het horloge naar keuze via de grijze dealer of het internet aan laten rukken, want voor de ervaring moet je niet bij de genoemde tent zijn in mijn beleving.
Ik heb een stevig vermoeden dat als ze je niet kennen (lees: geen aankoophistorie) ze je eerst de winkeldochters proberen om te doen. Zal nooit vergeten dat ze me een two tone 36 mm explorer probeerde te verkopen toen ik een Speedmaster wilde passen. Was ook slecht voor m’n ego.
Nou, dat gevoel is er inderdaad niet.
Zou best kunnen.
Ach, misschien ligt het wel aan mij. Ik geef een lijstje op en verwacht dan dat die er gewoon zijn.
Maar ik ga zeker terug om de modellen te passen die ik wil passen, om daarna waarschijnlijk ergens anders te bestellen.
Ik zou kijken of je naar een zaak kan waar TH iets meer deel uitmaakt van het hogere segment. Bij S&C zijn het letterlijk de instappers, wat niet helpt voor de beleving (uiteraard zou elke klant dezelfde behandeling moeten krijgen, maar zo gaat het gewoon), en ook niet voor de voorraad die ze voeren.
Je hoort gewoon goed en leuk geholpen te worden.
En dat kan vast wel.
Dat het niet meer uitmaakt dat een horloge 150 euro meer kost dan een internetboertje.
Kan iedereen blijven leven.
En is het voor iedereen goed.
Nette service mag gewoon een prijs hebben.
Ben ik met je eens en als het niet eens zo veel scheelt zal ik ook zeker naar de AD gaan.
Vorige week bij
&
geen foto’s gemaakt, maar vandaag bij Breitling en Van Willigen geweest. Dit keer zonder vrouw… ![]()
Eén ding is zeker; een milanese is niets voor mij. Ook de Breitling Endurance Pro niet (niet eens op een polsfoto gezet). De titanium versie van de Tag Heuer Aquaracer Solargraph heeft de voorkeur boven de DLC.
De Carrera is echt wel mooi, evenals de Breitling SuperOcean 40mm.
Hierbij wat plaatjes;
Ik zou nog wel een keer een Autavia willen proberen maar ik denk dat ie echt te groot valt op mijn pols.