De zoektocht gaat verder…

Recentelijk een topic gestart waarin ik jullie vroeg mee te denken voor een nieuw quartz horloge.

Vandaag op mijn vrije dag even lekker naar Culemborg gereden en een bezoek aan Bouman gebracht.

Na alle quartz opties die jullie mij aandroegen, de selectie terug gebracht naar 3 automaten…:see_no_evil::joy:

Nu ben ik benieuwd, waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom.
Zijn er nog significante verschillen tussen de merken in termen van kwaliteit?

Meistersinger Perigraph

Hamilton Intra-Matic chronograph

Longines Legend Diver

21 likes

Legend diver all the way. Geweldig horloge

6 likes

De longines ja. Wellicht de kleinere versie daarvan ook eens passen? Al is het maar om te vergelijken.

5 likes

Longines, prachtig horloge :+1:t2:

2 likes

IMG_20211029_155805

IMG_20211029_155910

IMG_20211029_160034

22 likes

Bekruipt mij toch het gevoel dat de Meistersinger het sowieso moet afleggen tegen Hamilton en Longines. Is dat meer gevoelsmatig of is er ook objectief een verschil in bijvoorbeeld kwaliteit?

Persoonlijk oogt voor mij een twee-wijzer een stuk prettiger. Mogelijk geldt dit ook voor meer liefhebbers hier…

1 like

Ah, dank je wel voor je heldere uitleg. Hoewel ik de AD ook zeer zeker wat centjes gun, is 30% wel weer erg groot verschil. Zeker waard dus om goed rond te kijken.

Enig idee wat de kosten van een servicebeurt zijn? Hamilton en Longines zitten rond dezelfde koers, maar van MS niets gevonden

Legend diver staat je erg fraai!

1 like

Dan zal dat naar verwachting ook een beetje in dezelfde lijn zitten.

Dus qua kwaliteit zitten er geen schokkende verschillen tussen de 3 horloges/merken?

Die Legend Diver vind ik super gaaf, maar de MS is ook erg mooi en bijzonder (vind ik dan) en is er ook één die al een tijd op mijn wensenlijstje staat.

Alleen, voor horloges geldt voor mij hetzelfde als voor auto’s en vrouwen…ik heb er weinig verstand van, weet alleen wel wat ik mooi vind.

Vandaar even de vraag naar hoe ze zich ten opzichte van elkaar houden

2 likes

Heb je de Hamilton ook in het zwart gepast/gezien? Ook erg fraai.

2 likes

Wel gezien, niet gepast. Ze hebben hem ook met een groenige plaat, ook erg gaaf

Klopt, is eigenlijk het enige dat telt

1 like

Eens, ik denk dat een maatje kleiner mooier en mogelijk fijner zit.
Overigens heb ik niks met horloges met een wijzer, dus zou wat mij betreft zou de MS al afvallen.
Veel succes met kiezen ( ook leuk).

1 like

Longines met stip op 1. Daarna de Hamilton en de Meistersinger zou ik persoonlijk links laten liggen.

1 like

Longines all day :ok_hand:

1 like

Hamilton op een andere band :+1:t2::+1:t2:

2 likes

L o n g i n e s

1 like

Je hebt er wel een lekkere makkelijke keuze van gemaakt voor jezelf :face_with_raised_eyebrow:
Ze zijn alle3 super. Gewoon alle3 kopen :blush:

1 like

Koop wat je zelf mooi vindt.
De longines is een erg mooi horloge, wil je iets anders dan normaal…dan is de Meistersinger perfect.

Zelf heb ik er ook 1 met een blauwe plaat en die is met licht erop super.

3 likes