De zoektocht gaat verder…

Legend diver, no brainer. Succes met kiezen!

1 like

Zo jammer dat ze meteen al de fout maken dat MS uit Zwitserland komt 🤦🏼

Nog jammerder dat er altijd de neus wordt opgehaald voor MS. Het zijn zulke mooie horloges en het eenwijzer uurwerk is fantastisch. Het is eigenlijk best makkelijk tijd aflezen.
Ik hoop echt dat MS ooit de credits gaat krijgen die het echt verdient.

4 likes

Alle drie sowieso hele goede keuzes! De Hamilton heb je ook met blauwe plaat en witte wijzers, kijkend naar je andere opties denk ik dat je die mooier gaat vinden dan de witte die je nu gepast hebt.

En dan mijn keuze: Longines Legend Diver.

Niet alleen omdat ik deze zelf ook heb, want heb ook een MeisterSinger en de Hamilton staat serieus in mijn favorieten lijstje op Chrono24. Binnen mijn collectie heeft de LLD nooit ter discussie gestaan, ondanks een aantal wijzigingen en upgrades heb ik nooit getwijfeld of deze eruit zou moeten. Vooral op een Erika’s MN vind ik het een super combinatie.

Vind alle drie de horloges trouwens wel wat groot staan, kan natuurlijk aan de foto’s liggen. Hoe groot is je pols omtrek? MeisterSinger heeft volgens mij ook 40mm modellen, en van de LLD is ook een 36mm versie.

3 likes

This one.

2 likes

Ik vind ze alle drie mooi, maar als je iets speciaals wilt zonder de ratio als leidraad, de Meistersinger in deze kekke kleurstelling:

2 likes

Toch wel 3 erg verschillende horloges. Ik denk dat je met alle drie geen verkeerde keuze kan maken. Als ik eerlijk ben lijken ze op de foto’s ook alle drie wat groot voor je pols?

Wat is je pols omtrek? Een wat kleiner horloge met een wat kortere lug-to-lug staat mogelijk beter.

2 likes

Geen idee qua kwaliteit maar de legend diver is de bom. :ok_hand:

1 like

Hamilton!

1 like

Die Longines Legend Diver is een goede keuze :heart_eyes:

1 like
  • 1 voor de legend diver - heb er zelf ook één en is geweldig
1 like

Dat is net zo handig als een rubberen beitel.

1 like

Eens hands down. LLD :partying_face:

1 like

Wat een onzin.
Eenwijzers zijn oerklokken. Hoe tijd ooit bedoeld was 100en jaren geleden.
Prachtig om te zien.

2 likes

Ik denk dat de foto’s iets vertekenen. De Longines paste echt perfect, de lugs liepen perfect mee met de ronding van mijn pols (17,5 cm).
De MS moet ik toegeven vond ik wellicht iets aan de grotere kant, maar zowel mijn vrouw als de verkoopster bij Bouman gaven aan dat dit niet zo was. Kwam mede door de leren band die nog erg stug was en dus nog niet meeliep met de rondingen. Ook hier staken de lugs niet voorbij de pols. Heb ook gekeken in dat spiegeltje dat op tafel staat en daar had ik van alle 3 de horloges niet het idee dat ze te groot zijn.

Ik heb de groene online gezien en die zag er ook wel erg goed uit moet ik zeggen!
Vond hem wel iets aan de dikke kant waarmee die wellicht icm een overhemd wat lastiger wegsteekt.

Ja, volgens mij heb ik diezelfde blauwe gepast. In het echt absoluut mooier dan dat ik op de plaatjes zag.

Ja die is wel blits ja. Aangezien mijn vrouw ook altijd wel wat inspraak heeft weet ik zeker dat deze hem niet gaat worden :joy:

1 like

:+1: Hier ongeveer dezelfde pols maat, kan prima dan. Heb tijdje geleden overigens de nieuwe blauwe variant om gehad, ook erg mooi!

1 like

De LLD als je pols het kan hebben (18+ cm).
Heb zelf ook 17,5 en toen ik mijn LLD nog had vond ik het prima staan maar een paar weken terug er even eentje om gehad… Is wel aan de maar hoor… Maar komt wellicht ook doordat ik nu eigenlijk alleen max 40mm draag.

De Hamilton als je geen probleem hebt met de dikte. Heb ik wel, zo jammer want hij is prachtig voor de rest.

2 likes

Misschien dat deze kleurstelling je vrouw kan bekoren haha:

Meistersinger - Salthora Meta X Limited Edition (089/150) Jumphour Automatic - ED-SAMX902TR-1 - Heren - 2011-heden

1 like