Ja die blauwe is ook erg mooi ja, maar op de één of andere manier trekt die zwarte mij meer aan.
Overigens ga ik een 40mm van MS ook eens proberen en kijken hoe dat staat en voelt. Iets zegt mij dat 40mm voor een MS een hele mooie en fijne maat is
Ja die blauwe is ook erg mooi ja, maar op de één of andere manier trekt die zwarte mij meer aan.
Overigens ga ik een 40mm van MS ook eens proberen en kijken hoe dat staat en voelt. Iets zegt mij dat 40mm voor een MS een hele mooie en fijne maat is
Nee, gewoon stijl. Ik denk dat je hier het merendeel van de handen op elkaar krijgt voor Einzeiger horloges. Zeker de mijne niet. Ik vind Einzeigers saai en gimmicky, maar er zijn mensen die er bij zweren.
Hamilton vind ik dan weer een toffer merk dan Longines, eerlijk gezegd. Ik weet dat Vintage Longines ooit hoog aangeschreven stond, erg hoog, maar ik vind de dingen die Hamilton ooit deed voor het in de handen van de Swatch groep viel cooler.
Dus zou iedereen eigenlijk minstens één Hammie moeten hebben. Of gehad moeten hebben. Specifiek de Intra-matic chronograaf is supercool. Het is een vintage vibe horloge wat er goed uitziet, met een bomb-proof chronograafje er in, en 100m WR.
De LLD is natuurlijk 1mm dunner, die is 13,5 tov de Hammie met 14,5mm. En de LLD is 300m WR tov de Hammie’s 100. Maar toch heeft de Hammie het voor mij. Op de foto’s die je post is de Meistersinger teveel dial en oogt ie te groot, en heb je met de LLD overhang.
Het grote voordeel van de Perigraph is de dikte. Die is maar 11,5mm dik. Maar de WR is maar 50m.
Tja, met geen van deze horloges is iets mis. Het zijn allemaal prima merken die prima horloges maken.
Yup.
Er was een 36, waarvan boze tongen beweerden dat ie voor dames was.
Al een stuk beter. 43mm all-dial is gewoon echt, echt groot.
Ah, dank je wel. En op welke polsmaat zit deze?
Hoe meer ik nog even naar de foto’s terug kijk, hoe meer ik inderdaad overtuigd raak dat die 43mm te groot is. Dus zal sowieso, indien het de MS gaat worden, een 40mm variant gaan worden.
17.5
Oh echt, grappig. Had de specs er niet bijgehaald. Zag de Hamilton in de vitrine en vond hem erg tof. Moet zeggen dat de Hamilton een stuk dikker aanvoelde op de pols dan de Longines. Beetje optisch bedrog kennelijk.
Die zou ik dan eerst in het eggie moeten zien en passen, maar gevoelsmatig denk ik dat 36mm te klein zal aanvoelen voor mij.
Zo voelde het ook wel gelijk aan moet ik zeggen. De 43mm gaat het dan ook zeker niet worden.
De foto zal iets vertekenen. Toen ik hem omhad en vanuit verschillende hoeken bekeek liep die mooi mee met mijn pols.
WR is iets waar ik mij eigenlijk nog nooit druk om gemaakt heb. Als ik ga zwemmen doe ik sowieso altijd mijn horloge af, duiken doe ik niet en het enige water dat mijn horloges tegenkomen is de regen die er op kan komen wanneer ik van de voordeur naar mijn auto loop.
Dank je wel. Zoals gezegd, heb zelf (te) weinig verstand van de verschillen tussen de merken en wilde ik ook even zeker zijn dat de kwaliteit in dezelfde lijn zit.
Dat voelt alsof je een LLD moet nemen, als ik tussen de regels door lees. 

Ligt er aan wanneer je het vraagt… Ik ben van alle 3 al zeker geweest dat DAT hem moet worden… 
T.z.t. gewoon alle 3 nog eens omdoen, in de juiste maten en kleuren en dan beslis ik on the spot wel welke het gaat worden.
Hanhart 417 ES overwogen?
Want als je zo twijfelt zou je bijna open moeten staan voor alternatieven. Of een Farer.
Pulsometer monopusher chronograaf, anyone? 12,2 tot aan het glas, 14,7 tot top van het glas, 100m WR, Sellita auto chrono… En coole kleuren.
Hanhart en Farer beide (nog) niet naar gekeken. Plaatje van de Farer is inderdaad wel erg cool! Dank je wel voor beide tips, ga ik eens lekker snuffelen op beide websites 
ik zou voor de Hamilton of Longines gaan. Meistersinger trek ik zelf slecht.