De zoektocht is weer begonnen, 2 opties:

De kogel is door de kerk en er komt een nieuwe aanschaf om mijn collectie op 3 te brengen. De hfe(17) komt hopelijk ook nog dit jaar en dan zijn het er vier:slight_smile:

Huidige collectie:

Deze blijft zeker: 116610 lv

Deze weet ik nog niet zeker maar indien hij vertrekt word hij vervangen door een andere panerai!

Naast deze 2 toppers wil ik nog een andere rolex met een zwarte wijzerplaat. Het horloge moet lekker allround zijn en moet ’ zin’ hebben naast de 116610lv. Ik wil hem business casual gaan dragen.

De 2 opties:

Welke vinden jullie het beste passen binnen de collectie en waarom?

3 likes

Makkelijk:
rolex 214270

2 likes

De 214270 omdat de Airking mij niet zo kan bekoren, maar ook omdat je al twee horloges hebt die redelijk ‘sportief’ en opvallend zijn en dan is een iets meer ingetogen model een mooie aanvulling. Ik zou zelf in jouw geval voor een blauwe dj41 gaan, maar dat terzijde.

4 likes

De Explorer. Die Airking vind ik persoonlijk zo’n misser.

3 likes

214270, makkie

2 likes

+1

Heel lang getwijfeld over een dj41 met blauwe wijzerplaat. Ik draag echter de panerai niet onder een overhemd en wel derhalve een zwarte wijzerplaat toevoegen.

+2

Ok we zijn eruit, slotje! :joy:

Kan ik me goed voorstellen. Dan zeker de 214270, al zou ik dan toch ook een keer kijken voor de DJ41 met zwarte of rhodium wijzerplaat: ze zijn echt prachtig en de 214270 vond ik zelf altijd net niet mooi onder een overhemd, maar dat komt ook door de concurrentie in de horlogekist.

:face_with_raised_eyebrow:Er lijkt weinig tot geen liefde te zijn voor de airking? Ikzelf vind hem toch wel tof echter naast de Hulk geeft de explorer wellicht een beter evenwicht.

2 likes

Tja Airking is wellicht wat speelser maar denk dat ie uiteindelijk minder tot de verbeelding spreekt en gaat vervelen. Explorer is toch een echte klassieker. Ook geen fan van de Hulk overigens (excuus TS :expressionless:)

1 like

Excuses zijn uiteraard niet nodig! Ieder zijn ding en smaak. Voor mij heeft hij sinds kort een extra emotionele waarde en zal derhalve indien ik het me kan veroorloven nooit meer weg gaan.

2 likes

Explorer, met afstand.

3 likes

Hier ook de Explorer, echt een schitterend horloge. Veel rustiger en veelzijdiger. Heb hem zelf momenteel op rubber.

1 like

214270

Hoewel ik zelf de Airking opzich een mooier horloge vind, is in jouw collectie is de Explorer een geweldige 3e.

En een erg mooie collectie!

1 like

Heb zelf ook voor de keuze gestaan… de Airking of de Explorer. Persoonlijk ging mijn voorkeur uit naar de Airking , omdat ikde kast net wat meer body vind hebben. Mar toch voor de Explorer gegaan omdat de dial mi veel beter klopt en rust uitstraalt.

2 likes

Ik heb vorige week een air-king gespot in het wild en moet zeggen dat het echt een mooi stuk was. Natuurlijk wel wat sportiever en een stukje dikker dan de explorer, dus het hangt er inderdaad allemaal vanaf waarvoor hij moet dienen he :blush: een explorer is misschien net de betere aanvulling van wat je al hebt.

Succes met de keuze, het zijn beide toppers.

Edit: om het makkelijker te maken, ik zou voor mezelf op dit moment voor een air-king gaan :wink:

1 like

Juist dat iets dikkere trekt me wel. Ben zelf ook iets forser zullen we maar zeggen :joy:

2 likes

Ben zelf 20+ kg afgevallen dus open maar een nieuw topic wanneer je daar ook tips/suggesties over wil hahahaha

1 like