De zoektocht naar de ultieme duiker

Hi allemaal,

Ik ben inmiddels al een tijdje lid en heb ondertussen een paar leuke horloges verzameld. (desondanks ben ik nog steeds trustlevel 1… geen idee hoe dat zit) Toch heb ik nog niet echt een horloge waarvan ik denk: dit is hem . Vandaag ben ik daarom op jacht gegaan naar wat serieuzer spul. Op mijn shortlist stonden:

• Omega Seamaster Summer Blue
  • Tudor Pelagos Ultra
  • Rolex Sea-Dweller Single Red

Ik heb ze vandaag alle drie om de pols gehad en weet je wat het resultaat is? Kiezen is alleen maar moeilijker geworden…
Thuisgekomen nog even overleg gehad met mijn vrouw (daar word je op horlogegebied meestal ook niet veel wijzer van :wink:), maar ik ben er nog steeds niet uit.

Wat het extra lastig maakt:

• Het titanium en het strakke, functionele design van de Tudor vind ik ontzettend gaaf.

• De uitstraling, historie en afwerking van de Rolex spreken enorm tot de verbeelding.

• De wijzerplaat van de Omega… die blijft maar in mijn hoofd zitten.

Eén ding weet ik wel zeker: ik ben een echte duikerliefhebber. Normaal draag ik vrijwel altijd rubberen banden en ben ik niet zo van staal, maar ik wil NATO-banden graag een serieuze kans geven. Helaas maakt dat de keuze niet makkelijker, want alle drie deze horloges kunnen dat prima hebben.
Hoe maken jullie zo’n keuze als je voorlopig maar één horloge wilt kopen en niet gewoon alle drie?

Ik ben daarnaast nogal een pietje-precies. Het hoeft niet per se nieuw te zijn, maar ik zoek wel een exemplaar in zo goed mogelijke staat. Liefst zo goed als nieuw, maar dan niet tegen de volledige nieuwprijs.

Wat voor mij ook meespeelt: mijn zoon is in 2024 geboren. Daarom lijkt het me extra bijzonder om een horloge uit 2024 te vinden.
En mocht iemand toevallig iets moois hebben liggen dat binnen dit plaatje past, dan hoor ik dat natuurlijk graag. :wink:

2 likes

Wat zou je kiezen als alle 3 de merken onbekend waren , en even duur ? Dus puur esthetisch kiezen , voor die zou ik gaan ( Tudor)

Tudor! Dat is mijn keuze. Waarom? 'k Zou het niet weten. Nou ja, ik projecteer op Tudor een menselijke deugd: bescheiden en zelfbewust.

Van deze 3 is mijn keuze de tudor.

Titanium, en strak zoals je al zegt. super afleesbaar.
En in mijn beleving veelzijdiger als je op rubber of nato zou willen dragen.

Dat gezegt te hebben als er in je hoofd een stemmetje zit die zegt psst rolex.
Gaat de tudor dat stemmetje waarschijnlijk niet stil krijgen.

Omega… mist wat vind ik persoonlijk.

Glashutte original SeaQ? :wink:

Nog 53 dagen actief meedoen dan ben je met een beetje geluk wel TL-2 en dan mag je vragen:

Nu, als TL-1 dus nog niet.

Gewoon gaan voor wat je mooi vind, is en blijft persoonlijk. Titanium draagt heerlijk licht maar ik vind 'm teveel snowflakes hebben. Een sub is gewoon tijdloos, wel een beetje saai maar het is wel een Rolex (als je daar gevoelig voor bent) De Omega het kleurrijkst.

Hi, het is juist geen SUB, ik vind hem te klein en iedereen draagt er 1

Dan kun je de sub al niet kopen :sweat_smile:

1 like