De zoektocht naar de ultieme duiker

Is dat met hoofdletters?

In zou voor Tudor kiezen !
Lekker titanium , eigen smoel en prima geschikt voor Nato Strap
De Omega is ook mooi maar niet dit model Dial, en erg duur :thinking:
Rolex trekt me niet zo… alhoewel de grijze hierboven wel te doen is zou ik m zelf niet kopen

Maar kijk voor een mooie Duiker ook eens bij Squale! Veel diversiteit in de 1521 serie! De Blue Cosc is een absolute topper bijvoorbeeld .
En dat verjaardag verhaal daar ben ik vanaf gestapt! Ik koop een horloge omdat ik het mooi vind! En niet omdat het zeldzaam duur of een limited edition is
Plaatje ter informatie

7 likes

Dit is nu mijn set: ruim onder de prijs van een Seadweller.
-Je hebt een historisch verantwoorde duiker en daarnaast een die altijd en overal kan.

• je houd budget over voor nog een horloge!

Geloof me ik heb die seadweller gehad. Heerljk horloge. Maar als enige horloge zou ik het niet doen.
Just my 2 cents! :ok_hand:t2:

10 likes

Sorry, even een zijstapje off-topic.

Gaat Tudor nu z’n grote broer na doen? De gele chrono voor 3000 boven list?!

2 likes

Geen gekke suggestie van @APMV

De BB68 heeft een minder “slab side” kastprofiel waardoor (nato) banden nog kunnen, zonder dat het ‘t horloge volledig uit verhouding trekt.

Desondanks ben ik van mening dat geen van al deze horloges op een nato gedragen dienen te worden, maar dat is persoonlijk.

Echter, ik lees uit je verhaal dat die Rolex al aardig door je hoofd spookt dus alle andere keuzes zijn uitgestelde keuzes om alsnog voor die SD te gaan.

Maar alsjeblieft doe er geen nato op…

PS: als je van een kleurtje houdt en het mag een horloge met wat “heft” zijn, waarom dan geen JC Dweller?

Succes en veel plezier met de aanschaf!

2 likes

Die Squale is veel leuker dan de opties die TS aandroeg. Mooi hoor.

3 likes

“Wegstrepen”, tot er één overblijft.
De sub valt al af vanwege de datum :face_with_peeking_eye:!

Rolex springt er kwa merknaam uit, elke leek kent het merk Rolex dus dat vind je leuk of juist niet.
De Omega is blauw en je geeft aan dat je een Pietje precies bent dus hou er rekening mee dat het niet bij elke outfit matcht.
Ik zou geloof ik de Tudor kiezen.

@APMV heel mooi horloge

1 like

5 likes

Ik ben niet geheel objectief, maar ik zou een Pelagos overwegen.
Deze zijn hier in het blauw al ergens rond de 3-3,5k over te nemen. Helaas dan niet de ultra maar wel de andere modellen.

Een Pelagos draagt lekker onbezorgd, weinig mensen kennen het model want het is geen Rolex.
Verder goede afleesbaarheid, makkelijke mogelijkheid tot rubber want ja, daar is het horloge mee afgeleverd en een nato misstaat ook zeker niet.

De Rolex is ook gewoon onwijs mooi maar daar betaal je ook ruim 3x zo veel voor.

Ik ben erg benieuwd wat je keuze gaat worden

Opgelost de ultieme Duiker !!

7 likes

My 50 cents:
Van die Tudor ga je spijt krijgen… het is wellicht het mooiste horloge maar het blijf een Tudor.
Van die Seamaster ga je geen spijt krijgen … het is wellicht niet de ultieme duiker (dat is een Sub) maar het is een heerlijk horloge … dus dan komt die Sub alsnog erbij op termijn
Van die Sea-Dweller ga je ook spijt krijgen… hij is gewoon echt te dik en te lomp (tenzij je dat zelf ook bent…) en ruilen tegen een Sub is nog niet zo makkelijk

Met geïntegreerde loodgordel.

1 like

Valt wel mee. Is Titaan !!

1 like

@mr_brakke
Ja maar een horloge waar er 4 miljoen van in de wereld zijn is nou ook niet echt uniek te noemen. En dat vind ik dan wel een beetje spijtig

1 like

Wat denk je over deze? Ik vind ‘m super.

7 likes

@septentrio op rubber heel mooi, ben wel benieuwd hoe bulky hij is

Ja hij is wel 13,9mm dik, maar naar het schijnt valt het op de pols goed mee.

@septentrio

Dan is hij al minder dik dan de SD