De zoektocht naar de ultieme duiker

Een uniek horloge wil je sowieso niet anders was je niet bij deze massa merken uitgekomen.

@Prop

Zie vaker mensen met een Sub lopen.

Ben nog nooit iemand tegengekomen met een SD of een pelagos ultra… maar misschien ligt dat aan de kringen waarin ik mij omgeef :sweat_smile:

Mijn stem gaat naar de Pelagos. Ben zelf een Pelagos 39 drager, maar met grotere polsen had ik de Ultra gehad. Om dezelfde redenen die jij noemt: strak, toolish, stoer. Zonder het stigma wat aan Rolex kleeft.

Wat betreft afwerking: wees eerlijk tegen jezelf, zie jij écht het verschil in afwerking tussen deze drie? Als afwerking belangrijk is zou ik ook zeker de hierboven getoonde GS een kans geven.

Succes ermee.

1 like

Als je zoekt naar de ultieme duiker kun je voor Rolex gaan. Uitstekende kwaliteit en een ontwerp wat zichzelf decennia als iconisch heeft bewezen. Maar je kunt ook wat anders doen dan de miljoenen mensen met exact hetzelfde horloge, en de tientallen miljoenen met een nepper :man_shrugging:t3:

Qua kwaliteit doen de suggesties en jouw andere keuzes (vrijwel) niet onder voor de Rolexen, dus daar zou ik het niet van af laten hangen. Qua restwaarde is er wel verschil, maar dat is alleen relevant wanneer je niet je horloge(s) koopt om te houden. Wat suggesties van sterke ontwerpen, incl. de OG (in titanium) die natuurlijk niet mag ontbreken:

Uniek en iconisch zijn twee verschillende dingen. TS zoekt iconisch volgens mij…

Naast mijn suggesties zou ik die van @GMTplus1 eens gaan bekijken in het echt. Top qua kwaliteit en sterke ontwerpen. Alleen is die Ultra Deep wel weer erg chunky. Wel mooie wijzerplaat

1 like

Ik lees het toch echt… nevertheless on topic vind ik de seamaster wellicht het minst leuke Omega model wat er is. Vele planet oceans en zeker de heritage vind ik beter geslaagd. Een 40 mm SD is altijd plus 10 alleen denken diezelfde mensen dan elke keer weer dat je toch die massa sub omhebt…

Keuzes keuzes. Als het geld in je zak brandt zou ik voor een Seaq gaan. Je wilt een groot horloge, pak de pano date en shinen met die handel!

1 like

Deze blijft leuk

1 like

Grappig, ik lees daar meer in dat hij die Rolex wel erg weinig uniek vindt. Niet zozeer dat hij uniek zoekt. Maar iconisch zegt hij ook weer niet. Dat haal ik dan weer meer zelf als gemene deler uit zijn eigen voorselectie. :thinking: Ach, het zal een beetje van beiden zijn.

Zat ik ook nog even aan te denken, maar op de één of andere manier geeft die me altijd een net niet gevoel. Weet niet precies waarom eigenlijk. Is zo’n horloge wat op specs het goed zou moeten doen maar toch niet goed wordt verkocht lijkt het :man_shrugging:t3:

Ja hij is ook echt leuk en prachtig afgewerkt.
Staat het verkeerde merk op denk ik :wink:

1 like

Jawel, lekker doen.

Voor de rest zou ik zeggen, ga lekker passen. Neem je tijd, eigenlijk kan je met alledrie geen verkeerde keuze maken. En vaak weet je stiekem ook al wel wat je wil.

3 likes

Ik denk het wel, wat niet perse negatief hoeft te zijn.

Moeilijke keuze.
Ik neig precies als enige hier naar de Seamaster.
Maar zoals een paar hebben aangegeven, als jij moet twijfelen dan heb jij ‘‘this is it’’ factor nog niet kunnen vinden… wellicht nog even verder zoeken? :wink: is uiteindelijk geen horloge van 200 euro…

1 like

https://www.firstclasswatches.co.uk/blog/2022/01/brand-new-seiko-antarctic-ice-re-issue-watch/?srsltid=AfmBOor04lkZ35DdXEeglx9sA6k-ex1_4qTZ-rImQTxkxpsiiv5YJD6A

Ja een Seiko, maar wel met een Grand Seiko down graded caliber.

5 likes

Echo Neutra Cristallo

1 like

Denk dat je van die Tudor spijt gaat krijgen, zie ze hier met enige regelmaat aangeboden worden. Zou voor de kroon gaan, want tijdloos, rest waarde, merk beleving, etc. Die Omega is heeeeeeel gaaf qua kleur maar vind 'm daarom alleen voor de zomer maanden geschikt. Of wat R_B zegt, een Blancpain, want why not!

Ollech & Wajs hebben onder andere Omega en Rolex al geklopt in 1964, zijn wat unieker dan jouw drie ‘standaard’ grails: https://ow-watch.com/.

En Squale is hierboven ook al genoemd, de moeite waard om ook even in te verdiepen, voor zover nog niet gedaan.

1 like

Mijn keuze de Tudor… meest cleane horloge met meerdere lagen waardoor deze niet gaat vervelen… titanium voor comfort is een mooie plus.

De omega… super gaaf, veel, knallend… Gaat snel vervelen over het algemeen. Gebeurd echt wel een hoop. Is ook niet heel.all Round te dragen/combineren.
Leuk voor als je een collectie uit meerdere stukken hebt.

De Rolex … de datum snap ik niet
Een No date maakt het meteen een stuk mooier mijn inziens.
Verder…gewoon prima…niks mis mee. Gewoon mooi, beetje als een Porsche 911… heb je wat centjes kies je safe een allermans vriend… niemand vind m lelijk, dat niet…maar net ff dat stukje speciaal???Nope, liever net ff wat minder safe en gewoon kiezen zou ik zeggen.

------>Tudor all the way

3 likes

Van deze drie, is de Seamaster de enige die ik zelf zou overwegen. Maar dan in zwart of blauw. Maakt 'm tijdlozer en breder inzetbaar. Dit horloge heeft echt een eigen smoel en is natuurlijk verder gewoon top! Ik heb zelf een SMP300 chrono, waar ik heel blij mee ben!

Alle drie de horloges die je noemt zijn verre van uniek. En dat is niet gek, want ze zijn alle drie super. Alleen die Sea-Dweller zie ik niet zo vaak, maar dat is omdat hij zo lomp is.
Je schrijft daarnaast:

Ik heb dat vaak gedacht, maar ben er achter gekomen dat voor mij er niet één horloge is dat onder alle omstandigheden “dit is hem” oplevert…
Bij mij ligt het aan de omstandigheden waarbij ik dan boven de dozen hang en denk “dit is hem voor vandaag/vanavond/deze ochtend/etc.”

1 like

Ik heb van alles, ook een hoop Rolex, maar draag deze vrij vaak. Prachtig horloge, mooi formaat en titanium is cool.

1 like

Ik zou esthetisch gezien zeker voor de omega gaan. Echt een schitterend horloge en wat minder mainstream qua uiterlijk. Tudor is natuurlijk altijd een hele goede keuze en de Rolex zou ik links laten liggen. Succes met je keuze.

1 like