Ik zoek een dresser of iets wat daar bij in de buurt komt voor dagelijks gebruik. Maar dan wel eentje met een boel wensen en eisen die vaak slecht combineren:
leesbaarheid. Geen hele iele wijzertjes, hoe mooi ook. Geen subdials. Hoog contrast.
hij moet tegen schokken kunnen. Als fanatiek pistoolschutter krijgt het ding wel wat klappen te verwerken.
hij gaat dagelijks mee naar kantoor. Nou draag ik zelden een overhemd maar veelal een polo of in de winter een coltrui; het hoeft dus geen overdreven nette dresser te zijn maar zeker geen grove dive watch of iets met veel bling-bling. Een bescheiden, ingetogen flieger mag wel.
de prijs: onder de 500.
goed bedienbaar. De knoppen van een G-Shock bijv. zijn een ramp
afmetingen: tot 42 mm
De wensen:
waterdichtheid: ik zwem regelmatig en zijn sowieso veel op het water te vinden, het zou mooi zijn als’ie daar tegen kan. Mijn withings is er aan ten onder gegaan…
een chronograaf zou fijn zijn.
iets waar niet ieder half jaar een nieuwe batterij in hoeft.
Anyway, ik vind wat een dresser is of niet altijd wat lastig, maar wat vind je hiervan?
Automaat, 39mm en ook in andere kleuren (indien meer contrast) en staal (en bullitproof).
gebouwd als een tank , sterker en meer schokbestendig als een G-shock en 20 atm.
40mm en 12 mm dik. Het is alleen niet echt een dresser maar met een leer bandje heeft deze al een heel andere uitstraling. https://youtu.be/Jw4xGhYHpC8?si=uyr9qTEboxz3nnPf
Het kan, ik had er vroeger eentje maar die heeft al lang geleden de geest gegeven en is verdwenen in de krochten der historie. Subdials en andere versiersels maken een horloge vaak zo druk dat ik 't niet meer kan aflezen.
Het is een lastige, omdat je eigenlijk een goede tool watch zoekt qua specs maar het hebt over een dresser. Nu kan er tegenwoordig heel veel en hoef je kennelijk geen shirt aan. Wat voor uurwerk je nodig hebt om te kunnen schieten weet ik niet, naar betekent dat feitelijk quartz?
Hoe dan ook, mijn eerste ingeving (wel in de aanbieding kopen) zou de J&Berg zijn omdat het een heel plezierig en contrastrijk design is, en zeker verfijnd genoeg om niet als dikke duiker gezien te worden, en met een Ti built en understated stijl kan je dit volgens mij ook heel plezierig dagelijks dragen. Maar strikt gesproken is dit geen dress.
Je kunt natuurlijk ook een dressy duiker zoeken voor de zwemnoden, maar in field/pilot en sports watches zitte ook wel opties. Ik denk dat het handig is om voor jezelf nog wat meer stijlrichting te kiezen en dan te zoeken. Bij Vaer is veel uitverkocht, maar een kijkje waard. Hier volgen wat andere opties/richtingen:
Ik heb het idee dat je echt nog geen idee hebt wat je wilt. Een dresser om mee te sporten en te zwemmen, zoals een chronograaf zonder subdials. Ik zou vooral het wat draag ik topic blijven volgen, plaatjes kijken en van daaruit gaan kijken wat je wilt. Succes met je zoektocht!
Ik denk dat best wat citizen modellen aan (bijna) al je voorkeuren voldoen:
Citizen Core Collection BM7108-22L
Leesbaarheid. Geen hele iele wijzertjes, Geen subdials. Hoog contrast.
Hij moet tegen schokken kunnen = solar quartz
Hij gaat dagelijks mee naar kantoor = semi dresser
De prijs: onder de 500 = 169,-
Goed bedienbaar, met 1 kroon bedien je alles
Afmetingen: tot 42 mm = 41mm
De wensen:
Waterdichtheid: ik zwem regelmatig = 100m waterdichtheid
Een chronograaf zou fijn zijn.
Iets waar niet ieder half jaar een nieuwe batterij in hoeft = solar
Citizen Super Titanium CA4690-51E
Leesbaarheid. Geen hele iele wijzertjes, Geen subdials. Hoog contrast.
Hij moet tegen schokken kunnen = solar quartz en titanium
Hij gaat dagelijks mee naar kantoor = geen dresser, wel ingetogen en lekker dun
De prijs: onder de 500 = 469,-
Goed bedienbaar, standaard chrono bediening, geen fratsen
Afmetingen: tot 42 mm = 41mm
De wensen:
Waterdichtheid: ik zwem regelmatig = 100m waterdichtheid
Een chronograaf zou fijn zijn.
Iets waar niet ieder half jaar een nieuwe batterij in hoeft = solar