De zoektocht naar een hoog contrast met eisen

De CWC G10
Gebouwd én gedragen voor én door het ( Engelse ) leger. Het heeft de Falklandoorlog, Golfoorlog 1&2 en Afghanistan doorstaan. Gebouwd als een tank dus. WR 50 meter. Fixed lugs, maar genoeg keuze qua bandjes… Ook op leer als het een keer netter moet.

De CWC GS Saffier WR 200 meter.
Dit model is een iets modernere versie van de G10. ( ook zonder datum )

Deze laatste is nu tijdelijk uitverkocht. Maar wel in andere kleuren te krijgen.

4 likes

Zo zeg dat.

• Een dresser met chrono. Per definitie heeft een dresser geen chronofunctie.
  • geen subdials maar wel een chronograaffunctie.
  • Een bescheiden, ingetogen …. Maar wel tot 42mm
  • en dat alles onder de 500€.

Ik ga deze uitdaging denk ik niet aan. Ik laat deze aan andere over.

Succes met je zoektocht :sweat_smile:

De CWC is jouw best keuze.

2 likes

:point_down:

Nee. Gewoon nee. Een dresser, ook geen net sporthorloge, is geen chronograaf. Hou daar mee op.

Maar dan:

• Binnen budget :white_check_mark:
  • 100m Waterdicht :white_check_mark:
  • Net horloge :white_check_mark:
  • Kan tegen pistoolschoten (afvuren, niet ontvangen), want quartz :white_check_mark:
  • Goed afleesbaar, en toch nog een plopje lume :white_check_mark:
  • Geen toeters en bellen, makkelijk te bedienen :white_check_mark:
  • Kleiner dan 42mm :white_check_mark:

Seiko SURP309 en aanverwante andere kleurstellingen.

Ook in aqua:

De SURP525.

Of zwart:

De SURP311.

Of titaan met grijze sunburst:

image
De SUR375.

• Minimaal 3 jaar gegarandeerd :white_check_mark:

Dat komt goed uit, want dan kun je elke 3 jaar de pakkingen controleren. Want dat zou je sowieso gaan doen. Toch? Of niet dan? Want ja, waterdicht is belangrijk.

Tip van flip: Pak de titaan versie. Die is echt übercomfortabel, en titaan is in weerwil van het gewicht sterker dan staal. Dat is die extra 100 Euro waard, en nog steeds ruim binnen budget.

8 likes

Een Dan Henry met mechaquartz?

Chronograaf zonder last te hebben van de afleesbaarheid. De chronofunctie werkt op mechanische energie en gaat dus niet van de batterijduur af. Nog redelijk ingetogen maar toch sportief.

3 likes

De Lorier Astra is misschien een mooie optie. Stevig en ook nog wel een beetje dressy, zeker op een leren bandje.

2 likes

Ik zou zeggen kijk is in het seiko alpinist topic

Met een beetje zoekwerk vind je wel een model binnen budget. Het is een echte alleskunner.

1 like

Misschien bij Ikea :thinking:

Het kan wel een combinatie zijn, vind ik.

Edit: meer een mash-up. Dress heeft hooguit drie wijzers door een small seconds, maar dit is ook bij elke dresswatchgelegenheid te dragen:

Moej alleen geen G-Shock dingen mee willen doen. Valt wel iets boven het gestelde budget.

Ik ben 10 min te vroeg. Tot zo, Chris!

3 likes

Vrind, dit is toch een sporthorloge?

1 like

Daar had ik nog nooit van gehoord. Wel fraai, zou hem zeker op het lijstje zetten maar er staat op het exemplaar op de foto “automatic” en is dat geen hele goede combi met de schietbaan.

Ja, ik weet het, niet te combineren. Of misschien iets met een digitale chrono? De withings scanwatch kwam dicht in de buurt (zeker in zwart want dan is het LCD niet super storend aanwezig).

Da’s een mooie, die gaat zeker op het lijstje!

2 likes

Koop de Citizen promaster tough die nu te koop op het forum staat, hoog contrast, mono-blok kast en 200m wr. Het groen gaat helemaal samen met het schieten. Onverwoestbaar ook.

4 likes

Yes dat is helemaal waar. En als kers op de taart heeft deze knappe jongen een schroefkroon.

1 like

Klopt. Ik pas me aan aan de gestelde vraag.

Dat is misschien helemaal niet zo’n slecht idee, thanks!

Anyway, de term “dresser” is niet “on point”. Maar in ieder geval geen duiker of iets met super dikke randen a la een g-shock maar iets dat een beetje representatief is.

De eis voor “geen subdials” heeft vooral te maken met de zinloosheid (ik kan ze toch niet aflezen) en ik wil een schone wijzerplaat (ook dat heeft te maken met afleesbaarheid).

1 like

Damn, hier moet ik even van bijkomen. Ik omschreef je altijd als de meest onaangepaste man die ik ken.

2 likes

Ik had hem zelf ook, in Suriname achtergelaten voor een familielid, helemaal klaar voor de jungle ;).

Ziet er nog best representatief uit en draagt vrij klein.

Ik dacht ook eerst aan Sinn, buiten budget dus.

1 like

Dan hebben onze suggesties weinig Sinn :melting_face:

3 likes

Maar wel amenable to change blijkbaar

2 likes

Vandaar mijn vraag of het noodzakelijkerwijs quartz moet zijn. Ik begrijp dus van wel.