De zoektocht naar een hoog contrast met eisen

:joy::joy:

Echte mannen doen aan dual wielding.

Overigens heb ik ooit kleiduiven staan schieten met gewoon een SARB om de pols en dat ding gaf geen krimp. 20 uit 25 duiven vond ik niet slecht, maar zo’n buks geeft best oomph aan de schouder. Ook de ene keer dat ik een glock ter hand nam gebeurde er niks met m’n horloge. Ik had daar op dat moment niet over nagedacht, blijkt Diashock gewoon te werken, zeg.

Gezien TS volgens mij eigenlijk helemaal geen dress watch zoekt

G Shock full metal.

En een tandenstoker om de knoppen te bedienen.

1 like

De dag dat echte mannen er zo uitzien, is OnlyFans failliet.

Op de dag dat ik wakker word als zeer smakelijke dame neem ik eerst eens even een maand vrij voor een grondige testrit. Je hebt een punt.

2 likes

Yep
 :grimacing:

2 likes

Het is vooral een probleem met continue schokken van de vele schoten in schietsport. Een enkele keer zal wel meevallen.
En ja, kleiduif schieten of ĂŒberhaupt geweer schieten is een stuk minder risicovol dan pistool.

In mijn diensttijd met zowel de: FN FAL, FN MAG en de .50 mogen schieten. Deze geven best wel wat terugslag. :grimacing:

1 like

De notie dat een dress watch (of dressy horloge) inherent gevoeliger zou zijn dan een duikhorloge of zo is natuurlijk wel onzinnig.

Zowel de dress watch als duiker hebben tegenwoordig gewoon een stalen of titanium kast (goud even daargelaten, voor de puristen) en saffierglas, het is puur de waterdichtheid die verschilt, maar in principe kunnen ze exact hetzelfde hebben.

Deze dress quartz, bijvoorbeeld, gaat gebouwd zijn als een tank:

En ook deze is, voor een mechanisch horloge dan toch, een tank. Silicium balansveer, schokproofing, stalen kast, 50m waterdicht, en saffier.

Niks mis met een dress watch voor rough and tumble activiteiten.

3 likes

Touché. Je hebt een punt.

Toch blijf ik met mijn advies bij quartz of een ongecompliceerde handwinder. Vooral in genoemd budget.

Best is gewoon dat horloge afdoen op de baan. Bij mijn vereniging destijds was het sowieso niet toegestaan en waren de baan commandanten er zeer streng op. Geen juwelen, horloges of ander onnodig gebeuren om je handen of polsen

Maar als TS dan toch perse een horloge wil dragen tijdens de schietsport en zijn vereniging dit toelaat, dan

quartz of een ongecompliceerde handwinder.

Klopt. Maar die schok gaat minder naar je dominante hand dan met een pistool met bijv .357. Althans, dat zou ik vermoeden. Nooit getest want nogmaals

2 likes

Dit is hem:

De Timefactors Precista PRS-56 “Mission Timer”

Of deze:

De A-13A Pilot Watch

Succes!

4 likes

Gehad, superleuk ding, is niet heel klein en heeft wel een flinke lug to lug. Weet niet hoe de pols van de TS er uit ziet maar die moet niet al te klein zijn voor dit horloge.

1 like

Hartelijk dank voor de voorstellen mannen (al dan niet serieus bedoeld :sweat_smile: ). Ik ga ze eens rustig bekijken.

V.w.b. het schieten: 9mm, Sig P320 X5 Legion. Schiet hard zat. Dynamische disciplines: SP, MP, EPP dus zowel dubbel- als enkelhandig en soms ook nog “de verkeerde hand”. Geen goed idee voor een automaatje. Ik houd mijn horloge om omdat ik 'm altijd vergeet af te doen, er geheid krassen op komen als ik 'm in mijn rangebag laat zakken en tijd en stopwatch toch wel handig zijn op de baan. Bij ons mag dat gewoon overigens.

Anyway, ik heb (nee, had) een G-shock voor dat doel. Niet te bedienen dat kreng en de stopwatch bleek onleesbaar klein. Kocht er later een withings scanwatch voor in de plaats. Dat zag er al best oke uit, maar dat ding is het toch net niet en vooral niet meer waterdicht; bekend probleem met de achterkant die los laat. Een scanwatch 2 dan? Ben er bang voor dat die het ook niet lang gaat uithouden. Het wordt tijd voor een “echt” horloge naast de Seiko 5 automaatjes en plakmerkjes. Ooit komt er nog wel eens een mooie nomos tangente of zo, maar nu even niet.

1 like

En nogmaals een leuke optie die goed afleesbaar is en tegen een stootje kan. Mis hem nog wel eens maar met 43mm mij net te groot.

Deze is inmiddels verkocht, maar ik heb de ultieme GADA net ook te koop gezet. Die is misschien nog wel toffer dan deze redelijk veilige Tough, namelijk een groene Ray Mears :heart_eyes:

2 likes

Wat een leukerd zeg! Thanks!

1 like

Allebei geweldige klokken, maar boven zijn budget geloof ik.

Iets teveel wabi denk ik, voor mij niet, looks :sunglasses:.

1 like