Ik zit hier dagelijks mee in mijn hoofd, dus ik dacht laat ik het eens op het forum gooien! Want jullie denken altijd aan horloges waar ik nooit op zou komen!
Ik ben op zoek naar het perfecte edc (every day carry) horloge, zo ver dit bestaat. Natuurlijk veranderden de eisen aan dit omnipotente horloge elke keer als ik een mooie afbeelding voorbij zie komen hier. Maar het lijkt mij gewoon fijn om een horloge in mijn collectie te hebben wat ik in bijna alle gelegenheden kan dragen, denk aan op kantoor, sporten, zwemmen, uitgaan, de zondag brunch enz. Gewoon eentje die je altijd om kan gooien als het even niet na wilt denken over het matchen van het horloge bij de gelegenheid. Wat ‘peace of mind’.
Enkele voorwaarden die mij handig lijken:
100+ WR & schroefkroon
niet > 41 mm
mogelijkheid tot een ijzeren band
kan tegen een stootje
een zwarte of blauwe dial (in ieder geval niet te opvallend)
<€1200
Natuurlijk zijn er een aantal mooie exemplaren van Omega en Rolex maar die vallen helaas buiten mijn budget voorlopig, maar dat mag de pret om een ander horloge te vinden niet drukken!
Zelf ben ik ondertussen uitgekomen op horloges zoals:
Damasko DA36/38; op de ijzeren band is hij helaas boven mijn budget maar op leer niet. Goeie krasbestendigheid door de metaalbewerking en een betrouwbaar en goed te onderhouden movement. Plus een hoop leuke tech erin.
Archimede outdoor protect; goeie prijs/kwaliteit en ook een krasbestendige coating. De kastvorm en eigenaardige lugs maken het wel lastig te combineren met andere straps.
Een diver zoals een Steinhart oid? een bezel om dingen met te timen kan wel praktisch zijn en een diver heeft een goede WR en kan tegen een stootje. Over het algemeen kan je in de meeste gelegenheden wegkomen met dragen van een zolang hij niet te groot is.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoor graag jullie suggesties! (zowel binnen budget als wat je zou doen als het budgt veel groter was!)
Verder heeft @SuperC van Ten2two nog meer leuk spul staan op zijn website. Scrol er even doorheen zou ik zeggen. Je hebt een mooi budget om iets tofs te kopen.
Die Sinn is bijna perfect! Ik kon bij Sinn zelf niet vinden hoeveel het zou kosten om het saffierglas te laten vervangen maar dat zal wel een leuk bedrag zijn.
Ik ken Ten2two niet, is het een goeie site?
een mooi horloge, maar ik vind de metalen bezel denk ik iets te aanwezig, bovendien zou ik constant bang zijn hem te beschadigen.