De zoektocht naar het 'perfecte' EDC horloge

6 likes

hoe ervaar je de leesbaarheid van de 556i? Ik heb het idee dat de handen net te kort zijn waardoor het lastig is om snel af te lezen

1 like

Volgens mij zijn er bijna geen horloges waarop de tijd beter af te lezen is als op deze. Maar je koopt het horloge toch niet om de tijd op af te lezen, daar heb je toch je telefoon voor :wink:

4 likes

Wat @Hamari zegt.
Perfect leesbaar! Ik weet niet waar je je ergens bevindt op de planeet, maar als je in 't Antwerpse of Brusselse vertoeft af en toe kan je 'm wel 'ns live zien als je wil!

1 like


Tadaa!

1 like

Lorier Falcon 39mm

Nog een micro: https://www.noduswatches.com/contrail

Nomos Club Campus 38 Night

5 likes

Nog een paar opties.

Een Mido ocean star, volgens mij wel een wat grotere diameter.

De Archimede Outdoor Protect (die had jezelf al gevonden, lezen is mijn specialiteit :see_no_evil:)

De Tutima di 300

Met een Damasko kun je sowieso niet fout gaan. Neem er dan wel een met een bezel want die DA3x zijn zo saai :wink:

1 like

Hier zat ik net naar te kijken! De titanium versie is erg mooi en ze zijn maar 11,75 mm dik! Dat vind ik wel super. Dat maakt de 42,5 draagbaarder.
Ik heb alleen geen ervaring met hun movement, maar wat ik ervan lees is het betrouwbaar. Wellicht dat iemand slimmer dan ik hier meer over weet? :slight_smile:

Ik zat ook te kijken maar Limes horloges. Ook van Ickler net als Archimedes. Hun endurance lijn is ook interessant al dan niet wat ‘heftiger’ en meer tool/german

2 likes

Ik heb altijd een beetje te weinig aandacht aan Mido besteed geloof ik. Wat is die titanium Ocean Star mooi!

1 like

Ja heel mooi, ook vaak overwogen om te kopen maar ik haak toch af door de diameter.

4 likes

Voor mij is dat deze


Kan veel banden hebben en erg comfortabel
Ook voor rond de €1250 nieuw te koop

6 likes

Aan deze zat ik net te denken.
Wist alleen de prijsklasse niet.

2 likes

Edit: zie net dat je een donkere dial zoekt…

1 like

Victorinox alliance: 40 mm, Quartz, 9 mm dik, 100m wr, alleen geen schroefkroon.

(heb hem zelf, en ben er heel gek mee. :sunglasses:)

Ja daar zat ik ook aan te denken! Maar dan aan deze:

Wel 42mm

1 like

Die is wat aan de grote kant met zijn 42mm en lange lugs vind ik persoonlijk. Dat maakt hem minder draagbaar

2 likes

Dat flimsy blikken bandje maakt hem minder draagbaar. Ik kreeg er niet het gevoel van een fatsoenlijk horloge van, dus lekker op leer!

1 like

Prima bandje voor t geld …

Een beetje vintage Rolex bracelet gevoel

1 like