De zoektocht naar het 'perfecte' EDC horloge

Haha!

Ik vind die 30+ jaar oude jubilee van mij steviger dan een nieuwe Oris band :joy:

Halfgebakken werk Oris, ga toch wasmachines bouwen in plaat van horloges :grimacing:

1 like


Sinn 556 Jubilaum. Sportief, 200m WR, mega comfortabel, chique, mooie lume en door de sunburst blijf je ernaar kijken! Helaas door aankoop Grail, mag deze gaan. Heb zelfde kleur staal gekozen bij mijn Grail!

1 like


Ball Fireman Enterprise


Hamilton Khaki

jazzmaster seaview
Hamilton Jazzmaster Seaview


Wildcard: Citizen Eco-Drive Super Titanium AW0060 (dikke €200,-)

1 like

Net boven budget maar de Monta Triumph staat boven aan de lijst momenteel.

2 likes


Ultieme beater…

2 likes

hoe hoog is die? Ik vind de Superocean en de Colt lijn erg mooi maar het past misschien niet onder een manchet.

Ik schat 1,2cm Pas bij mij er wel onder maar voor een overhemd met lange mouwen draag ik beter iets anders. Wanneer je vaak overhemden draagt zou ik meer een dresser achtige gaan.

1 like

Nog 2 opties uit de UK.
C65 trident vintage in 38mm


Of de trident pro600 in 38mm

Beiden leuke opties denk ik en ze hebben ook nog een mooie vintage duiker in 41mm en een mooie GMT in 41mm allemaal binnen je budget

2 likes

ja die C65 trident vintage op een bracelet is een goede optie. Het doet mij alleen aan een fashion watch denken door het logo. Wat jammer is want het is voor de rest een top horloge.

1 like

Klopt, mij stoort het niet want heb de trident pro600 vintage 38mm en de c65 staat ook al lang op de lijst maar heb pas de Sinn 556i gekocht. Dus de c65 staat nu in twijfel vanwege de 556 die trouwens goed bevalt na 4 dagen dragen. Ook al meermaals genoemd in het topic en kan hem best aanbevelen. Een goede allrounder naar mijn mening en de specs zijn prima.

Maar als de maat je niet uitmaakt (43mm) dan kun je nu tegen een leuke prijs deze nog binnen halen


Maar wel nieuw logo ook zie, dacht oud logo

Edit: zal hem even linken https://www.christopherward.co.uk/events/jansale2019/nearly-new3/c65-trident-classic-896ce9

https://www.christopherward.co.uk/events/summer-clearance/nearly-new3

Ja de Sinn 556i spookt al langer door mijn hoofd. Samen met de 104 st sa & de 240 st. Ik denk dat er zeker een Sinn zal komen in de toekomst.

net te groot ben ik bang, maar bedankt voor de link!

maar ik ga de c65 vintage wel in het achterhoofd houden!

1 like

Die had ik ook al langer op de lijst staan. Het gekke is dat men het hier best een mooi horloge vind maar er niet 1 in het bezit hier op het forum. Dus je kunt de eerste zijn :wink:
Ik heb nu de Sinn 556 in parelmoer en die was er ook nog niet op het forum dus ik mag zeggen dat ik een exclusieve smaak heb, al zeg het zelf :joy:

Ik begrijp alleen niet waarom die C65 er niet is, ik blijf het een pracht horloge vinden. Ook een hele goede allrounder met prima specs.

1 like

Bertucci titanium high polish a €200,-
(of mag t geen quartz zijn?)
Die ijzeren band gaat niet lukken. Hij komt op Horween.

mmm :thinking::thinking: dat is me toch wel een paar honderd euro waard :joy:

Ja ik ben fan, jammer dat de wijzerplaat altijd zwart is in ons altijd bewolkte kikkerlandje.

Het helpt natuurlijk wel dat CW altijd goeie kortingen heeft. ik geloof dat ik elke week weer een nieuwe aanbieding in de mailbox heb liggen. Dus ik ga daar een beetje op letten en misschien zit er wel een keer een goed percentage tussen!

1 like

Het kan quartz zijn. Ik ben fan van de high accuracy quartz horloges, al zijn die wat lastiger te vinden in deze prijsklasse.

Bertucci heeft een paar leuke modellen op hun (afgrijselijke) staan. Maar dat zou een extra horloge dan worden naast een EDC horloge.

every day carry

Niet de hele dag mee rondlopen, doe hem ook een keer aan de pols :wink:

1 like

Ben erg benieuwd naar je bevindingen, mocht je hem kopen! Zou overigens wel voor één van de sunburst wijzerplaten gaan…

1 like

Ik zat zelf aan de zwarte te denken omdat het iets veelzijdiger is. En het datumwiel heeft dezelfde kleur! Al is de antraciet versie ook erg mooi.

1 like

Ik heb nu dus die Sinn gekocht omdat ik het budget vrij had en ik die c65 gewoon niet voor full retail aan wil schaffen. Komt door hun prijzenfestivals maar die c65 komt maar niet op een bodemprijs. Al is de prijs wel gewoon rechtvaardig voor wat je krijgt.

Wel op de foto’s maar als je hem draagt zie je met een klein beetje licht al een hele mooie gloed. Maar voor iemand die hem van ietsje verder ziet is gewoon een nette donkere plaat. Dus ook zakelijk kan die imo.

Maar als het licht goed is zal ik filmpjes maken en plaatjes schieten en komt er een review. Moet ik ook de stalen band hebben en is het feest compleet. Maar in het echt is niet te vergelijken met plaatjes helaas.

1 like

Ze maken echt schitterende horloges, maar ow wat jammer dat gekl**t met logo’s. Ik vrees dat ik hier nooit aan ga wennen:

1 like