De zweem van vintage

Ik hoop dat heel veel zo denken of gaan denken. Zo zullen de prijzen van vintage horloges niet zo hoog zijn.

2 likes

Klopt. Er zijn zoveel ellendige exemplaren in omloop zijn, dat veel horlogeliefhebbers het als ‘puin’ bestempelen.

Juist de zoektocht naar een mooi, origineel exemplaar hoort bij de hobby. En dan is het geen puin, maar een mooi stukje geschiedenis :slight_smile:

1 like

Vintage is een trend, al een tijd trouwens.
Men heeft graag iets uit de goeie ouwe tijd toen alles nog leuk een gezellig was.
Auto’s, audio, meubels noem maar op, de vinylpersen staan in drie ploegen te stampen
bij Record Industries.
He is nostalgie, het heeft iets warms, kennelijk vinden veel mensen de huidige tijd een
beetje kil.
Ik moet toegeven, er is ook teveel plastic wegwerprommel in omloop.
En die infantiele hyper-focus op het telefoontje is natuurlijk ook van de zotten.
Wil iemand een vintage smartphone?
Ik dacht het niet.

1 like

Er is voor echt alles een markt, want over smaak valt niet te twisten. NOS horloges, maar ook afgetrapte exemplaren met een verweerde wijzerplaat, er zijn altijd wel liefhebbers voor te vinden.
Ook vintage smartphones.

Vintage is een trend? Zoals klassieke auto’s, midcentury design en oude kunst? Verweerde juwelen? Ow wacht…

1 like

exact zo!

Nog veel erger…

Nieuwe reeditions van oude luister…

Niet alleen bij horloges,

Maar ook de Beetle, s type, mini, Peugeot nu met een nieuwe 504 coupe, fiat 500, en vast nog wel een paar… vroeger was het gewoon mooier… :see_no_evil::beers:

En precies om deze reden vind ik vintage zo tof. Naast de historie, vind ik de horloges van die tijd ook gewoon mooier. Tegenwoordig vaak groot, opzichtig, en gewoon uhm… lelijk :slight_smile:

1 like

Auto’s nu worden gedicteerd door de windtunnel … da wa vroegeh nie…:grin: