zelf op zoek naar een mooie vintage dus volg met interesse…
Ik weet het wel met zekerheid te zeggen: redial.
Laatste foto. Een redial op een wafelplaat is verdomd moeilijk en ook hier niet helemaal goed gelukt. Font is ook off.
Ik vraag me toch af: als dit een redial is, hoe is dan de verkleuring in de rand zo ‘mooi’ ontstaan? Of gaat het hier over een redial die veertig+ jaar geleden is gedaan?
Verder bekeken, eens met bovenstaande, font is niet goed.
Verschillende indices kunnen al helemaal niet natuurlijk.
Ik zou passen.
Volgens mij was de bedrukking vervaagd en is dit opnieuw aangebracht. Eventuele verloren indices zijn dan meteen vervangen. Dus geen complete redial, maar er is wel aan gewerkt.
De O is lelijk. Deze M is niet in het logo gebruikt (lijkt op de M die Omega op constellations in ‘chronometre’ gebruikte, maar toch niet helemaal. E is lelijk. Deze G is nooit gebruikt. De A is wat apart. Weliswaar werden A’s met dakje gebruikt, maar doorgaans puntiger, deze A lijkt op de A die Omega in ‘Automatic’ gebruikte.
Maar het eerste dat me opviel was dat de tekst net een tikkie te groot was.
Cijfers staan te ver naar binnen.
Het is gewoon een totaal kudding.
Eensch. Stay clear.
Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties!
Ik heb besloten uiteindelijk deze te laten gaan en te wachten voor een mooier exemplaar.
Voor diegene die benieuwd waren, de prijs die de verkoper uiteindelijk vroeg was 900 euro.
Was hij solide goud? Of alleen filled/plated?
Hij was solide goud maar hij kon wel een servicebeurt gebruiken vertelde de verkoper.
Dit samen met de onzekerheden van de plaat vond ik een te groot risico
Je weet dat de mijne nog te koop is he Daniel?
Hi liefhebbers,
Het horloge komt hij mij vandaan. Daniel had een aantal weken geleden gereageerd op een rolex die mijn collectie mocht verlaten.
Ik heb hem toen enkele van mijn andere eigen horloges laten zien, dit is er een van.
Ik ben er zelf zeker van dat het niet gaat om een redial (kijk naar de prachtige verkleuring aan de zijkant). Een redial Honey comb? Wie zou dat zo precies kunnen, redials zijn normaal met een likje verf er zo uit te halen.
Originele honey comb dials zijn alleen bedrukt met wat grotere hoognodige letters. Meestal het logo van metaal, simpel weg omdat het snel niet meer leesbaar is door de structuur van de dial.
Ik heb trouwens NOOIT gezegd dat het horloge een service beurt moet ondergaan, het horloge loopt als een zonnetje. Ik durf de 18kt bi colour kast niet te openen aangezien ik bang ben schade aan te richten omdat de staat van de kast TOP is.
Ik hoop even een paar verwarringen recht gezet te hebben.
Het horloge mag nog steeds het pand verlaten
Dus bij interesse aarzel niet om mij een pb te sturen.
Hoe bedoel je bicolour?
Overigens niet van mening dat dit een redial hoeft te zijn. Dat de wijzers vervangen zijn en die indexen enorm geoxideerd (om wat voor reden dan ook)) dat dan weer wel
Ik zal straks een betere foto van de kast maken dan kun je zien wat ik bedoel met bicolour.
Slotje aub.
De verkoper heeft me dit persoonlijk gevraagd.
Omega heeft naar mijn weten nooit met 2 verschillende types indices gewerkt op éénzelfde dial, en al zeker niet in een verschillend kleur.
Omega heeft naar mijn weten ook nooit dergelijke G, M of E geprint op een dial.