Wat is het punt? Ik zie één type index, in éénzelfde kleur, en ik zie een compleet ander lettertype dan hierboven…
Vind ik niet. De G en de M zijn anders. Ook zijn de letters van het horloge in de openingspost een beetje crooked.
ja, klopt. Verkeerde foto’s gepakt, excuses. Ik zal even verder zoeken, was vanmiddag tijdens een break even aan het googlen naar vintage Omega platen met een zelfde type letters (oa de diepe ‘M’). Die kwam ik toen tegen, maar bovenstaande was het dus niet …
Kijk nog eens goed naar de:
- E met veel te lang bovenbeentje;
- M zonder echte piekjes langs boven;
- veel te dikke en korte O;
- G met onderbeentje die breder is dan bovenstuk;
- niet gepunte A;
- …
Het kan feitelijk niet duidelijker dan dit
De ‘swiss made’ ontbreekt overigens ook, dat is niet sluitend, maar meestal toch wel een goede indicatie.
Wellicht niet zo leuk voor de verkoper, maar wat een leerzaam item dit! Nerdvana
Wat een onzin.
Gaf de verkoper ook toe dat het een redial is. Of wist hij zelf van niks?
Bijzonder leerzaam topic dit!!!
Ben weer een heleboel wijzer; iedereen bedankt!
Ik wil dankzij dat vermaledijde joch van een @Jaroen nu ook “ineens” een vintage omega, een constellation …
Het is een dagtaak om daar een beetje wijs uit te worden. Ik denk gewoon deze maand met mijn verjaardag met de pet rond voor de laatste knaken en hier in het Gezocht topic zetten en dan bij een vertrouwd forumlid kopen.
Doen, want bij Connies moet je héél hard oppassen.
Het ontbreken van ‘Swiss Made’ is zeer gebruikelijk bij vroege modellen. Dus zeker niet meestal
een goede indicatie.
Lijkt op mijn vintage Omega, in deze layout zie je ze niet veel meestal zijn ze net wat anders.
helaas heeft de mijne iets meer geleden onder de tijd…
Ja, maar ik heb er toch nog maar bijzonder weinig correcte gezien zonder. Heb het dan wel over vanaf 1950 hé.
Heb ze vaak genoeg gezien. Ook vanaf 1950. Echter klopt het wel dat je die minder ziet na 1950.
Een goed referentie is eigenlijk om dmv het referentienummer even te googlen naar vergelijkbare modellen.
Dan kom je er vaak wel uit.
Eens met Septentrio. Overigens heel grappig zoiets, ik heb er een met ongeveer dezelfde wijzerplaat en ook dat weggebleekte Omega kopje. Ook maar eens even zo’n pen kopen
Dank jullie wel allemaal voor jullie inbreng. Hierin is er veel interessante informatie naar voren gebracht.
Ik heb er in ieder geval weet nieuwe feiten over geleerd want ik ben zeker geen omega expert.
Zeker interessant en informatief topic. Vraag om topic te sluiten lijkt mij in deze kwestie niet gehonoreerd te hoeven worden.
Ik zat er dus niet helemaal naast met mijn eerdere opmerking, dit vrijwel gelijkende uurwerk is een kaliber 265. Het horloge waarvoor dit topic is gemaakt heeft vermoedelijk hetzelfde kaliber. En de vraagprijs voor dit gouden horloge die er volgens mij vanaf de foto gezien prima uitziet is niet eens abnormaal. Maar daar wordt kennelijk heel divers over gedacht.
Die is ook met een pen niet te redden