Decadent, of juist niet?

Enige tijd geleden kwam ik via een erfenis in het bezit van deze gouden Eterna Sonic.
Dit horloge met band is geheel massief goud en weegt 114 gram. Rondom de wijzerplaat zijn 32 Top Wesselton diamanten gezet.
Ik heb de originele rekening gezien en het heeft destijds bijna 10.000 gulden gekost.

Nu is het een prachtig erfstuk, maar ik vind het geheel nogal decadent of liever gezegd nogal protserig overkomen. Hierdoor draag ik het eigenlijk nauwelijks.

Het uurwerk is prima en loopt keurig op tijd.

Graag eens jullie mening hierover, of zijn er nog meer decadente horloges onder de forumleden.

groet

Ed

euh…
.
.
.
.
wow
.
.
.
.
.
.
Groet
Mark

Beste.
Ik denk dat de erflater in het bezit was van minimaal een bontjas en de ringen van het zelfde kaliber erf je misschien nog.
Mooi is persoonlijk maar de waarde ervan zal voor de liefhebber groot zijn.

Sukses met het houden of …

Groeten,
Guus

Mocht je m al weg willen doen, is het nu de tijd.
De goudprijs staat op bijna 15,-…

:wink:

Nou, de sloopprijs voor 14 kt. staat op een tientje hoor…

Even voor alle duidelijkheid.

Dit horloge is niet te koop en zal ook in de toekomst niet worden verkocht. Het gaat mij niet zozeer om de waarde, maar om het feit dat ik moeite heb om het te dragen vanwege de opzichtigheid.

Ik was in de mening van anderen geïnteresseerd, hoe die daar over dachten en of zij zelf soms ook van dit soort horloges bezitten.

groet

Ed

Well, laat ik het zo zeggen: ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om 't te dragen. Kan me voorstellen dat dit een klokje is met meer emotionele waarde dan praktisch nut.

Groet
Mark

Volkomen gelijk in

groet

Ed

Mijn beste,

Het is niet mijn smaak maar ik zou het horloge gewoon af en toe eens dragen, niks mis mee.
Immers:
“Je hebt het leven niet gekregen om te voldoen aan de verwachtingen van een ander”.

Orologio Signaturis Temporis

Hoi Ed,

Het is niet mijn smaak, maar dat doet denk ik niet terzake. Het gaat erom wat je er zelf bij voelt.
De uitstraling ervan is ook sterk afhankelijk waar je het bij draagt. Bij een net pak zal het anders overkomen dan bij een trainingsjasje.

Groeten,

Martin

Ondanks dat ik 'm nooit zou dragen, vind ik 'm eigenlijk wel mooi om te zien.

Hallo Ed,

Ik kan me voorstellen dat je je in het begin wat opgelaten voelt met dit horloge. Zou ik ook hebben, maar dat had ik in het begin ook met mijn Fortis Cosmonaut:

vanwegen de nogal blauwe band en later met de Shturmi:

vanwege de rode band! Maar dat went snel. Zelfs met korte mouwen;). Ik ben blijkbaar een beetje behoudend wat kleur betreft (daar klaagt mijn vrouw ook wel eens over). Ik heb nu op de Fortis wel een wat donkerder blauwe band en dat vind ik toch mooier.
Maar wat ik echt wat decadent vond (voor mij persoonlijk dan) was de Rolex Sub, die ik laatst gewonnen had. Waarschijnlijk omdat het voor mij gewoon een onbereikbaar horloge is. Maar… zelfs dat went:). Ik ben er natuurlijk wel voorzichtig mee. Maar draag hem toch gewoon in het openbaar:D. Dus gewoon de stoute schoenen aan en gaan met die banaan!!

Groeten, Tom Vreeken.

Ik vind 'm stiekum best wel mooi. Is het een herenmodel?

Tja!!..over smaak valt niet te twisten.Wel heel bijzonder hoor?
(was het horloge misschien van “Don Corleone”:))

Gr Dennis

Vind het horloge zelf wel mooi. En met avondkleding is dat helemaal niet verkeerd. Dragen dus, naar mijn mening, wel met een passend pak.

Groet,
Alex

Die diamanten erop zijn echt foeilelijk. Ik denk als die eraf zijn en de rand gewoon glad dat het er een stuk beter uit zou zien. Wat wel grappig is dat het patroon van de wijzerplaat terugkomt in de band.

zoveel mensen, zoveel meningen… mijn mening ??? vreeeeeselijk… niet eens mooi van lelijkheid. desondanks absoluut een horloge “voor de heb”, nooit wegdoen dus en wellicht dat er zich nog een gelegenheid voordoet dat-ie om kan…

groet

klaas

Ja Henrik, het is een herenmodel. Hij was eigendom van de partner van mijn moeder.

Tom,

Hartelijk dank voor je goede advies, Ik zal je raad ter harte nemen (zonder de andere meningen van de forumleden tekort te doen).

Het is inderdaad een heel apart horloge, zeker ook zoals opgemerkt het motief van de wijzerplaat in de band terugkomt.

Bij wat meer tijd zal ik nog wat uitgebreidere foto’s maken.

groet

Ed

P.S. Overigens vind ik de Fortis een heel mooi horloge

Om er wat van te zeggen zou ik eerst een wrist-shot willen zien…