Tijdens de verkiezing van het mooiste horloge van het forum 2023 editie, werd er geopperd om eens een verkiezing te organiseren waar ook modale horloges een kans maken. Want het goedkoopste horloge die de finale haalde heeft een prijskaartje van een kleine €10k.
Toegegeven; +95% van de bevolking verklaart je zot als je €10k aan een horloge spendeert.
Dus dan starten we maar met zo´n betaalbare verkiezing … maar wat is nu eigenlijk betaalbaar? Daarom wil ik eerst eens polsen wat jullie als “betaalbaar” beschouwen.
Enkele regels om het niet te complex te maken:
het horloge moet nog nieuw verkrijgbaar zijn (vintage is dus uitgesloten)
ik ga er van uit dat horloges gemiddeld 25% afgeprijsd zijn in het blauwe gedeelte
De poll is anoniem. Gelieve de categorie te kiezen die je als betaalbaar beschouwt.
Ik vind dit een rare pol als ik eerlijk.mag zijn want iedereen zijn budger is anders dus is betaalbazr toch enorm persoonlijk. Ik vind betaalbaar gewoon als je iets wil kopen en je moet er geen honger voor leiden of je rekeningen blijven niet liggen. Dan hangt het er nog vanaf hoeveel je wil spenderen. Je hebt mensen met een spaarboek waar je niet kan over kijken maar geven niet graag geld uit. Dus ze kunnen zo een PP of VC van de de hoogste plank betalen maar willen het er niet aan geven. Terwijl je zoals mij een normale middenstander, ervoor spaart en het dan zelf betaalbaar maakt. Betaalbaar is zeer persoonlijk vind ik en heel relatief.
Ah oke ik was niet mee dan nu snap ik je .
Daarom dat de pol ook maar tot 5k gaat waarschijnlijk ik bekeek het echt algemeen daarom mijn mening . Heb ook gestemd en als je het wil weten ik vin 3500 echt wel genoeg. Ik snak naar duurdere horloge’s maar ekening houdende met je huis afbetalen/verbouwen. Je zoontje alles geven en goed voor sparen. Dan zelf nog sparen voor je pensioen en dergelijke danis 3k5 wel genoeg voor mij vind ik .
Niet meer anoniem nu maar swat
Bestaat niet.
Gaat van oud geld naar ‘waste management’ naar Vinex zolderkamerwankers naar AOW-snoepers en alles daar tussen.
Een gemiddelde zegt helemaal niets.
Komt nog bij, ik spreek voor mezelf nu, dat er qua koopkracht, pieken en dalen zijn, fluctuerend tussen zeg 100K en 5K.
Zie dan maar eens te middelen.
Ik zou niet te moeilijk doen. je kan het nooit goed doen voor iedereen.
Kies gewoon een bedrag (Zelf zou ik geen onderscheid maken tussen nieuw/gebruikt).
Mijn stem gaat uit naar 2K of minder. Dat is, wat mij betreft, betaalbaar voor het overgrote merendeel van de HF-leden.
Vandaag net even niet, de meeste dagen niet btw, maar zo af en toe…
En dan hup, bellen en bestellen.
Reageren de ‘verkopers’ dan te langzaam of te laat dan is ‘the window of opportunity’ weer gesloten.
Eerlijk gezegd Glenn, bracht ik @Kad op het idee om in 2024 het mooiste horloge te kiezen. En dat het horloge dan niet duurder mag zijn dan €1000,00.
Waarom kwam ik daarmee, heel simpel er zijn genoeg liefhebbers met een klein budget en die hadden eigenlijk bij het vorige topic geen kans.
Nu kunnen veel leden mee doen, of je nu een horloge hebt van €10,00 of van max €1000,00 en daar zitten echt wel mooie horloges tussen.
Ik had in dit geval geen poll gemaakt maar gewoon, laat je mooiste horloge van max €1000,00 zien en laat anderen kiezen welke ze de mooiste vinden.
Dus niks gemiddeld of betaalbare, maar gewoon max €1000,00 nieuw te koop en niet 2e hands want dan ga je ook weer alle kanten op.
Dus @Kad, zou de kop van dit topic aanpassen in “Mooiste horloge tot max €1000,00 in 2024” , en de poll verwijderen. Goed idee Kad?
Nee joh. Het ging om gemiddelde HF koopkracht en die is niet vast te stellen vanwege teveel variabelen.
Persoonlijk haal ik evenveel plezier uit een geslaagde €5,- kringloopwinkelvondst als uit een nieuw aangeschafte Patek.
Sterker nog, het kringloophorloge draagt flink zorgelozer.
En het kringloophorloge gaat nooit winnen van een Patek maar zal ook nooit van een 1,5K ‘betaalbaar’ horloge kunnen winnen.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Precies daarom mijn reactie naar Kad, gewoon duidelijk zijn.
En jij bent net zoals ik, we vinden een horloge mooi of niet. Leuk hoor die Patek, maar ik kijk toch vooral naar de wijzerplaat om de tijd te zien. Onder de motorkap ga ik niet kijken als we het over mooiste horloge hebben. En zoals met alles, het blijft altijd een persoonlijk iets. In de kringloop vind ik nooit iets, zal wel mijn karma zijn. Maar met een Casio loop je iets veiliger dan met een Rollie, maar daar heb ik toch mooi bout aan
Het is jou topic dus ik kan alleen maar mijn idee aandragen, jij bepaald hoe je er mee verder gaat. Wens je veel succes, hoop dat het bij max €1000,00 blijft. Ben een arme sloeber he
Deze categorie is trouwens ‘Vinex zolderkamerwankers’. Je kent ze wel: wonen nog thuis, vaste baan als magazijnmedewerker, afgeronde mbo-opleiding, de bijbehorende horlogemerken kun je wel raden.