Geen gek idee Ed, maar ja weten al mijn vrienden mij dan nog te vinden? Ga daar eens goed over nadenken, het formaat valt iig wel op
Haha, nee zat niet op een stijlforum. Wel ergens anders op, top tijd man. En horloges boeide mij toen voor geen meter, hoe goedkoper hoe beter. En van Panarai, ehhh Panerai had ik nog nooit gehoord
Ik vind dat echt mottige horloge’s, zonder afbreuk te doen op het merk qua kwaliteit etc. Maar echt mijn ding niet dus nee ik zou nooit een tudor , cartier, omega, tag heuer of rolex kopen naar mijn smaak want ondanks het iconen zijn die veel respect verdienen vind ik ze echt lelijk
Ah oke dat begrijp ik ja ik vond het een rare pol ik snap de standpunten maar ik vind mensen hun levenstijl en budget zo verschillend dat het echt voor iedereen anders is , als de vraag zou zijn tot 1000 euro dan kies ik voor een seiko presage sharp edge dan heb je nog 10euro over haha
altijd grappig polls. Ik vind de categorie 0-500 al behoorlijk ruim. Een grab en go zonde al teveel nadenken is voor mij max 150 euro nl.
Smaken verschillen Glenn en ik respecteer een ieder zijn smaak, maar nu noem je wel 4 merken (heb ik nog niet eens over het model) die aardig wat verschillen van elkaar.
Leg een daytona maar eens naast een Cartier Santos, is toch appels met peren vergelijken qua looks.
Dat bedoelde ik dus toen ik het tegen @Kad zei, tot €1000,00 heb je echt een boel mogelijkheden en kan iedereen zijn horloge plaatsen.
Wordt straks lachen als we de HFLE Squale 2024 binnen hebben en we allemaal die plaatsen, haha gaan we dus echt die verkiezing winnen
Je gooit nogal wat merken en types op een hoop om echt lelijk te vinden!
Persoonlijk vind ik dat nogal matige dials voor die prijs. Zeker als je ze naast de presage cocktail times legt.
Ed heb je mijn avatar gezien, is wel een beloning waard zou ik zo zeggen
Goed bezig jonge.
Meteen beloond met een dikke like,
Wat nou één.
Hier, nog twee.
Daar heb je helemaal gelijk in maar tot nu toe zijn deze 4 er nog niet in geslaagt om me een mooi horloge te tonen om zeer diverse redenen. Ik heb bij mijn weten gewoon gezegd dat deze namen me niets doen en dat meen ik ook, ik bedoel hier gewoon mee dat dit zeer hoogwaardige merken zijn maar ik ze niet zou kopen gewoon omdat ze dat zijn want ze doen me niets. Dat bedoelde ik met mijn voorbeeld . Smaken verschillen inderdaad enorm en maar goed ook want anders zouden er niet veel merken bestaan
. Ik bedoel gewoon dat het niet wil zeggen dat als het een patek of een VC of een AP ofzo is dat het daarom instant mooi is
.
Ja dat klopt maar ik heb er van deze merken al heel veel gezien en er zijn er nog maar bitter weinig die ik mooi kan noemen van deze merken, kan er ook niet aan doen hoor maar dat maakt het niet minder waar
Snap ik maar niet akkoord, ik vind het hennep patroon juist zeer mooi en de kleur combo van mijn akebono versie vind ik prachtig. Anders had ik deze niet gekocht maar een cocktail he . En moest ik geld schijten zou ik nog een paar andere kleuren kopen van deze maar helaas
GOTCHA! Ze zijn er dus wel?!
Wat vindt je (wel) mooi dan?
Haha kijk ik zal me wat nader verklaren. @fredpanarai1 @Nickjackelson
Het probleem bij cartier vind ik de rechthoekige vorm mischien zijn er nog andere maar die zie ik altijd en vind ik lelijk. Dan bij breitling vind ik de bezels te hard aanwezig en te rauw precies of ze zijn net in een metaalatelier gemaakt dat gevoel krijg ik erbij . Rolex heeft opzich mooie horloge’s maar weet het altijd op de 1 of andere manier te verpesten. Met een cycloop glaasje op de datum:face_vomiting: of soms redelijk veel tekst op de dial en hetgeen wat ze gemeen hebben met tudor en heel veel andere zijn de wijzers
. Ik hou van scherpe ‘zwaard’ achtige wijzers ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen ze mogen breed zijn maar scherp en niet stukje scherp en vannachter ineens een bol zoals bij veel modellen van deze merken echt dat haat ik omg
. En omega heeft veel dials dat me storen omdat ze me aan een visbak doen denken met de golfjes en dan ook regelmatig zo een pijltje aan de wijzers en dat stoort me echt enorm. Ook hoe de dials zijn vormgegeven staat me echt niet aan. Dan tag heuer die verpesten het voor mij door hun eigen merk naam ik vond het zo storend hoe deze er uit ziet en het verneukt heel de dial in mijn ogen juist hetzelfde dat bij seiko 5 in mijn ogen die 5 echt heel het horloge verneukt.
Bij deze mijn probleem met deze merken als ik iets vergeet of nader moet uitleggen vraag je het maar. Dit staat los van de techniek en innovatie dat deze merken verrichten, laat mij duidelijk zijn ik heb heel veel respect voor deze merken en hun geschiedenis dit is puur smaak
Ik snap/zie het niet.
Uiteindelijk er bij elk merk wel ergens een model dat mooi is. Ik ben persoonlijk ook geen fan van Rolex, of Grand Seiko, of … maar af en toe hebben ze leuke dingen.
Nee joh Glenn, maar had het iets anders verwoord door te zeggen met sommige merken heb ik gewoon geen klik.
Kijk ik loop ook niet warm voor een Cartier Santos of bijvoorbeeld een Tag Heuer Monaco. Maar zie de foto’s van @Kad, dat bedoelde ik dus nu net met verschillende modellen.
Bijvoorbeeld, de Santos is niet mijn smaak (wel een mooi horloge bij een ander om de pols). Maar een Cartier Ronde Louis is weer een heel ander verhaal. En ja, soms staat er teveel tekst op een dial, maar om nu dat vijfje bij Seiko al teveel vinden. En zo kan ik nog wel even doorgaan, niet alle Omega’s hebben bijvoorbeeld het golfpatroon op de dial . Maar je punt is duidelijk, sommige horloges zijn gewoon je smaak niet
Misschien moeten we terug focussen op hoe deze verkiezing geregeld gaat worden, en hoe we betaalbaar definiëren, inplaats van ons te focussen op iemand die snel even 5 merken met de grond gelijk maakt, zonder ook maar 5% van de back catalogue van die merken te kennen.
Ik heb er ff over zitten peinzen en heb besloten dat het moeilijk is.
Betaalbaar kan zijn, je bent op vakantie, ziet wat leuks en kan dat zorgenloos kopen.
Betaalbaar kan ook zijn, je spaart er een zekere tijd voor en kan het dan zorgenloos kopen.
Die vorige vorm op de dial van de Omega - verschríkkelijk
Precies. Dat vind ik dus ook. Eerst maar eens zien dan geloven
Van mij krijg je geen respect als je alleen veel verdiend hoor. En al helemaal niet als je zomaar een rolex koopt en een Mercedes zonder dat je weer hoeveel geld dat voor normale mensen is.
Geld uitgeven om maar uit te geven verdiend nooit respect.