Weinig oude meuk in de top ![]()
Valt wel mee toch?
Heb nog wel een aanvulling maar ik mag niet meer meedoen ![]()
Ik heb nog geen moderne 321 Ed White voorbij zien komen.
Mooi dit! Ben mij net aan het orienteren om een Speedmaster aan te schaffen. Zie modellen voorbij komen die nieuw voor mij zijn. Helpt niet echt bij het makkelijk maken van mijn uiteindelijke keuze……![]()
Ik weet nog wel dat er op de de Speedmaster GTG van anderhalf jaar terug een hele mooie Speedmaster Calibre 321 Canopus White Gold onder mijn lens lag. En een platinum Moonphase, en de originele Ultraman… maar ja ik heb al genomineerd ![]()
De volgende variant stond niet meer helemaal helder op mijn netvlies door alle Speedmaster NA-en van de laatste tijd. Gelukkig werd ik getipt door een, hier niet onbekende, dr. In de Speedmaster wetenschappen.
Hierbij nomineer ik de 18k Speedmaster BA345.802 trots gedragen door @Watchstick_81
De Speedmaster Moonwatch BA345.0802 (BA staat voor geelgoud) is de tweede 18 karaats gouden Apollo 11 Speedmaster. De eerste editie was de BA145.022 uit 1969.
Het heeft 11 jaar geduurd voordat Omega met de tweede gouden Apollo 11 Speedmaster kwam. Dit was vanwege de herkwalificatie van de Omega Speedmaster door NASA in 1978 (Alaska Project), voor de Space Shuttle missies die in 1981 van start gingen.
De BA345.0802 werd onder andere gedragen door NASA astronaut Tom Stafford, bekend van de Apollo-Soyuz missie.
Meer info:
Die Amerikaanse, Colombiaan en Brabo zitten niet op HF dus telt ook niet ![]()
![]()
Zeker! En laten we de BC345.0802 niet vergeten, één van 20 stuks uit 1980. Dat is de buurman van de Ultraman, overigens een waardevol familiestuk van deze vriendelijke Griekse verzamelaar. Ik dacht dat je die van Frank bedoelde.
De vintage Ed White van Sander is heel sexy, maar hij zit helaas niet op HF
Is dat niet dezelfde als van Watchstick? ![]()
Nee zijn twee verschillende horloges. Het horloge van @Watchstick_81 is de 321 platina en het horloge van @Bauhaus is de Apollo Soyuz. Daar is de hele wijzerplaat van meteoriet waar de 321 subdials heeft van meteoriet en de wijzerplaat zelf van onyx is.
Ok, dat wordt een dikke mea culpa.
En we gaan verder in deel 2!
Correct en enkel bij de platina 321 is het echt maanmeteoriet, wat nogal een bizar prijskaartje heeft in vergelijken met “gewoon” meteoriet (net als het horloge zelf overigens).
Liken in het deel 2 topic!