DEEL 2 DRESSWATCH-BATTLE (POLL) de mooiste Dresswatch!

6 vanwege de GS wijzerplaat
18 omdat die er echt uit spat :1st_place_medal:

Voor de rest ziet voor mij alles wat wit is met een gouden randje er hetzelfde uit :yawning_face: (zie het rijtje 5 t/m 10, 13 en die Zenith onderaan).
De lelijkste? Nummer 15, 16 en 17 :grimacing: (pp, rolex, polerouter)

2 likes

Mijn stem gaat uit naar de Lange. Hoewel ik de versie met kleine seconde nog mooier vind :blush:

Eervolle 2de en 3de plaats naar GS en Breguet, omwille van de prachtige wijzers en wijzerplaten bij beide :+1:

1 like

1.VC patrimony: super mooi in balans

2.PP sector dial: ik vind die sector dials gewoon leuk (wat druk)

1. Chopard Luc Xps: moest uiteraard ook op mijn eigen horloge stemmen
2 likes

Ik vind het helemaal prima!

1 like

Als de cartier santos niet wint eet ik mijn schoen op.

4 likes

Staat genoteerd. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Sausje erbij ?
:grin::grin:

Wijvenklok

2 likes

Alleen als het ketchup is! :joy:

2 likes

Kennelijk heb ik een standaard smaak want mijn keuzes staan 2, 3 en 4.

Ik kijk heel erg naar mooie scherpe wijzers en uurmarkeringen die een beetje substantie hebben. Vervolgens hoe het totaalplaatje eruit ziet:

1. VC 6278
  2. PP Calatrava date
  3. ALS Saxonia

ik doe zó m’n best om objectief te kijken en niet “duur” of “holy trinity”, maar deze merken zijn natuurlijk toptop voor een reden

1 like

Ik heb gestemd op de Breguet en de Chopard: Ingetogen maar wél een (kleine) seconde anders is het me toch wat te spartaans.

De Vacheron vind ik wel mooi maar niet echt een dresser.

1 like

1: VC Patrimoni
2: VC 6278
3: PP Calatrava date

Waarom? Puur op wat ik mooi vind. Niet op prijs, naam, historie of wat dan ook…daarvoor reikt mijn kennis (nog) niet ver genoeg😉

1 like

1-Credor
2-Patek Cakatrava date
3-Vacheron Patrimoni

Die wijzerplaat van de Moser doet mij teveel denken aan zo’n zonnebril met vervagende glazen. (Lee Towers.) Absoluut niet mijn stijl van dressie. :rofl:

1 like

Dank voor je reactie koekoek.

3 likes

En er zat nog wel een GS en Credor bij.

2 likes
  1. Vacheron Patrimoni
  2. Rolex Cellini
  3. Longines
    Dit was mijn stem adhv een eerste ingeving gisteravond. Kijk ik nu terug en had wellicht toch moeten stemmen op de ALS en de PP.
    De Patrimoni blijft hoe dan ook mijn eerste keuze :star_struck:

Die Patek Calatrava op een spijkerjack :unamused:

1 like

Spijkerblouse. :ok_hand:

Foto is van het insta-account ‘ex_omega’
Draagt die vaker :laughing: die blouse.

Qua horloges wisselt die elke dag wel af. Kijk maar eens :joy:
Smaak heeft die wel.

Love it.

1 like

@Brick leuk, gave selectie. Stuk voor stuk prachtige horloges! Lastig kiezen hoor. Maar…

1. Credor! Zo mooi! Heel bijzonder horloge maar een ‘raar’ merk (deze is prachtig maar ze hebben ook modellen in een hele andere prijsklasse. Beetje als de VW Pheaton :smiley: ).

2. Cartier Santos. Jeetje platina en die dial, heel gaaf! Echt wel een beetje een all rounder. Maar wat mij betreft geen ‘echte’ dress watch (daar kun je enorm over twisten hoor, dat hoeft verder niet :slight_smile: )

3. VC (met de kleine seconde). En voor dress dress mag de seconde nog weg. Heel mooi horloge.

Zoals gezegd, hoe kun je kiezen uit zo veel moois?

1 like

Ik heb de Saxonia, de PP calatrava date, en de Vacheron 6278 gestemd. Pure dresswatches die mooi zijn in al hun eenvoud. Ze zijn dun, elegant en tijdloos. Prachtig!

1 like