Ja een kroon met tandjes vind mijn 15P ook vaak wat lastiger…
Damn… Maar de platen zijn er wel naar.
En toch een mooie fall off in de scherpte.
Nope. Geen GS. Maar wel bijna 60 jaar oud en heel veel meegemaakt
Ja, deze uit 1966. Als een boek vol verhalen op de pols.
Voor de liefhebbers is hier de macro video van mijn oude calibre 321
Jouw werk? Echt dik!!
Ja. Lekker in het weekend een middag gefilmd met studiolichten en een macro lens.
Hahaha! Dank je wel. Wordt er zelf ook heel blij van.
Dan zijn die klokjes niet jouw enige kostbare hobby.
Prachtige video, maar wat een krasfestijn.
Is dat na een aantal keren onderhoud, of komen ze zo uit de fabriek?
En is dat bij andere afwerkingen ook maar niet zichtbaar met het oog?
Nee, ze komen niet zo uit de fabriek.
Met het blote oog zie ik niks. De macro lens zoomt zo ver in dat het de krassen zichtbaar maakt die de horlogemakers in de afgelopen 60 jaar hebben achtergelaten.
Tot nu toe maar twee uurwerken gefilmd. En de ander was via de saffieren zichtbodem.
Ik heb bij deze niet door een zichtbodem gefilmd. Maar helemaal open gehaald. Dan reflecteert er denk ik maximaal licht van het uurwerk terug en zie je veel meer.
Onderhoud klinkt logisch. Is allicht onvermijdelijk.
Camera is 15 pro max uitsnede van macrofoto.
Mijn ervaring is dat vooral goed en voldoende licht de camera macrofoto’s heel scherp en met weinig ‘digitale ruis’ laat maken.
Klopt… vooral 't licht… Ik heb wat filmpjes gemaakt met mijn Mobiele telefoon, en hoewel ik daar een houder voor het gemaakt met de 3D printer, heeft die telefoon toch zijn beperkingen… eigenlijk zoek ik nog een goede Macro Camera om mijn Miniatuur Draai en Freeswerk vast te leggen… altijd leuk om dat te filmen, dat er van die Enorme beitels 't werk in duiken… en dan later tonen dat die beiteltjes ook maar ø4 mm zijn…
Hier een Filmpje gedaan met de Mobiele telefoon…
Een CPL filter zou, afhankelijk van de hoek van inval van het licht, daar prima bij moeten kunnen assisteren.