Deel hier je: O nee, drama & paniek!

Alleen klein leed, eigenlijk (bijna) wel grappig:

• een pushpin voor drilled lugs gebruiken in een horloge zonder drilled lugs, geen idee hoe ik doe er ooit weer uit krijg
  • een casio f91 zo plat op de vloer laten vallen dat zelfs dit dappere Casiootje sneuvelt
2 likes

Aaaau!!! Wel stoere Jetski beater zo’n GMT :speedboat:

Zo heb ik eens een krul plexi van het glaasje van mijn speedy gehaald door m langs een braam van het wasrek te halen. Au.

Zelfs bij de Omega Boutique schrokken ze zich lam. Uitgelegd wat er was gebeurd. Meewarige blik viel mij ten deel. De reactie:

It’s better to say that it’s because of a bear.

4 likes

Nieuw glaasje bestellen. Moet wel te vinden zijn. Mooi dat zo’n horloge (en jij natuurlijk) de val hebben overleefd :face_with_head_bandage:
En zeker hey horloge houden en dragen :ok_hand:t2::muscle:t2:

1 like

Dit is oprecht echte horror! :open_mouth:

1 like

Eens op/in Kerstnacht om pakweg half 2 's nachts een Milgauss gered. Vriendin van de eigenaar was er mee in bad gaan zitten. Kroon niet dichtgedraaid. Was een 116400. Condens onder het glas. Kwamen met 160 p/u mijn kant op.

Ruim een uurtje werk later; bleek (nog) erg mee te vallen, geen roest, uurwerk een tijdje op de luchtontvochtiger, pakkingen ingevet, alles teruggemonteerd, waterdicht-test bleek OK. Met de kroon DICHT. :sweat_smile:

Vroeg er 25 euro voor (Kerstnacht half drie) en daar had ik wel een beetje spijt van. :money_with_wings: Maar aan de andere kant - je redt wel een iconisch horloge. :smiling_face:

11 likes

Dit horloge heb ik niet meer in bezit, maar deze kras herinner ik me nog levendig. Ik werk in het basisonderwijs, en bij de pleinwacht gleed ik uit bij het voetballen. Ai!

7 likes

wat superlief van je!

1 like

Ik hoor hier regelmatig drama met een pas gekocht horloge.

Ook hier dus.

Fraaie Poljot 3133, net 1 uur in huis.
Even banden wissel naar een stalen bandje met zo’n clasp. Haastig dicht geklikt.
Enthousiast de trap er mee op naar de horloge kisten.
Schiet bandje los halverwegen…
Dus horloge 3 m terug naar de hal. …

Gelukkig loopt nog. Geen krasje!
Maar… 1 pusher zit wel vreemd.

Horloge dus exact op de reset pusher gevallen. Inwendig gebroken.
Dus iets te fanatiek in gedrukt zeg maar. :grimacing:

Korte vreugde dus.

Horloge is met HF hulp uiteindelijk toch nog goed terecht gekomen. :grin:

4 likes

Gewoon voorzichtig met een dremeltje, ijzerzaagje of wat grotere knijptang. Je hoeft niet helemaal door, als je maar genoeg knik krijgt om de pin er uit te wippen. Ik hoop wel voor je dat dat met een leren of stoffen band is, die je eerst weg kunt snijden. Als het een bracelet is wordt het lulliger, tenzij je die ook door wilt slijpen met een dremel.

Klopt. Destijds op een SBGV245. Bezel vervangen had 180 euro gekost, maar de kast moest ook wat werk ondergaan. Via de Boutique in Amsterdam naar Grand Seiko in Japan gestuurd, ik was inclusief laser welding en polijsten 560 euro kwijt. En twee maanden verder.

2 likes

Bedankt voor het delen!
€180 voor een nieuwe bezel vind ik nog best schappelijk.

1 like

Wel tof dat zij dit dus helemaal doen. Kan dit met King Seiko ook?

Vraag dit voor een vriend
:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja toch?! Geen geld

Die Poljot-versie van de 7733 heeft ook echt de degelijkheid als boter uit de koelkast. Zelf ook ervaring mee… …blij dat het voorlopig weer in orde is! :crossed_fingers:

1 like

De spijker om zn kop. :wink:

1 like