Deel je “Kringloop” vondsten

Horror clown.

3 likes

Le clown du horreur

1 like

Oui.

1 like

Klopt. En persoonlijk vind ik dat ongekend onbeschoft.
Als ik iets naar de kringloop breng, dan is dat om een minder bedeeld iemand er gelukkig mee te maken. Niet om een of andere gesubsidieerde medewerker nog meer te subsidieren. Het is gewoon stelen. Kennelijk is dat in die kringen normaal. Als je meer dienst jaren hebt, mag je vooraan staan als er spullen gebracht worden en heb je “eerste recht” om het te doorzoeken. Ze staan als raven te wachten bij de deur. Als blijkt dat je niets waardevols komt brengen, dan mag je je spullen nog zelf uitladen.
Als ik er voor zou kiezen om een Omega aan te kringloop te schenken, in de hoop dat hij bij een minder bedeeld iemand terecht komt, terwijl de kringloop er ook nog een paar centen aan kan verdienen, dan is het niet de bedoeling dat een medewerker ermee gaat lopen. Als ik hem naar het grofvuil had gebracht is het een andere zaak.
Anyway, ik breng dus nooit meer iets naar de kringloop.

5 likes

Kringloop is business. Wordt goud geld verdiend met de ‘anders wordt t weggegooid’ gedachte. Net als met kledingcontainers. Hier een buurt verder rijdt iemand er een lamborghini en hele dikke mercedes s van. Iedereen gaat er maar vanuit dat dat geld dat gegenereerd wordt voor de armen is.

2 likes

Kringloop is inderdaad business. Ze pretenderen ook niet dat hun winst naar ‘de armen’ zou gaan. Doordat er kringloopwinkels zijn wordt er meer hergebruikt en is er werkgelegenheid voor mensen die anders minder makkelijk aan betaald werk zouden komen. Dat vind ik best mooi!

Maar:
Ik kom voor de lol héél regelmatig in kringloopwinkels in de regio waar ik woon. Nog nooit een fatsoenlijk horloge aangetroffen. Je zou verwachten dat die heus weleens worden ingeleverd; in mijn waarneming bereiken die de winkel dus niet.

2 likes

Kringloop is ook gewoon economie…wat je normaal gesproken naar de kringloopwinkel brengt heeft amper waarde voor je. Als de medewerker daar het beter kan gebruiken ,dus meer nodig heeft dan jou : prima.
Als het wordt verkocht aan n grote opkoper : prima. Medewerker verdient n paar euro, de opkoper verdient n paar euro (meer is t niet waard namelijk) en uiteindelijk komt het dan terecht bij iemand die het alsnog goedkoop kan overnemen…prima.
Is het rondje weer compleet. …economie :+1:
De zo vervloekte opkoper geeft die paar knaken weer uit bij de bakker op de hoek, die daar weer zn biertje van betaalt in de kroeg van je neef…prima.
Niet zo stil staan bij alles,tis beter dan weggooien.
En als er iemand er iets aan verdient…tja…daar werkt diegene ook weer hard voor.Ga jij lekker met n bus elke dag kringloopwinkels afrijden ,inladen,uitzoeken,loods huren,personeel betalen en dan hopen dat je wat vindt wat je nog kan verkopen ook…
Nogmaals…soms niet te veel staan bij alles. Gun n ander ook wat.

8 likes

In mijn naïviteit dacht ik altijd dat kringloop winkels voor een goed doel werkten, maar dat dit (in veel gevallen) niet zo is heb ik ook al ontdekt :smile: Wel goed dat producten weer worden hergebruikt. Een tijdje terug zag ik een, zo op het eerste gezicht, in goede staat verkerende Auping Auronde bij het stort in de container liggen. Die verkoop je binnen een dag voor 250/300€ op marktplaats. Dat is nou zonde om zomaar weg te gooien.

Bij Rataplan werken 550 mensen die anders heel moeilijk aan n baan komen behalve in de sociale werkplaats. Geen winst zeggen ze. En als je kijkt hoe groot de organisatie is qua winkels/vrachtwagens /personeel denk ik dat er idd niet heel veel over blijft.
Kan men vraagtekens bij zetten…maar ik niet anders blijf je aan de gang.

1 like

Goed punt!

Ik ben éénmaal binnen geweest bij de lokale kringloop. Het gore lef om voor oude rotzooi (letterlijk! kapotte gitaren, jassen etc.) nog steeds de hoofdprijs te vragen. En dan nog niet te spreken over de ‘kunst’ die er hangt of het meubilair dat er staat, schandalig zo duur. Gelukkig heb ik het niet nodig maar als ik op een kringloop zou moeten rekenen qua koopjes dan kwam ik daar flink bedrogen uit.

1 like

Je hebt kringloop en 2e hands hippe zaken…weet wat wat is. Bij bv Rataplan ligt n lelijke vaas voor 2 euro, diezelfde lelijke vaas is zogenaamd kunst in de hippe Vintage Boutique ( :smiling_imp:).

Kringlopen in het buitenland zijn (aanzienlijk) beter, is mijn ervaring. Charities in het VK waar alle goede hardcoverboeken (en dan heb ik het niet over de gebruikelijke pulp) weggaan voor een fiver, Italiaanse Humana-zaken waar vintage leren jassen weggaan voor 15 euro, Goodwill in de VS met t-shirts van $2… kom daar hier maar eens om!
Sindsdien een vast nummer op vakanties. En nee, nog nooit een mooi horloge getroffen, maar dat komt nog wel.

2 likes

Er zijn ook kringloopwinkels die werken voor een goed doel, vaak met een christelijke inslag. Mijn ervaring is dat ze hele nette spullen hebben voor een schappelijke prijs. Daar kom ik dan liever (ook om spullen te brengen) dan in de grotere keten van kringloopwinkels.

3 likes

Tja. Ook ik kom wel eens bij de Kringloop.

5 likes

ZO die is echt gaaf!! Mooie wijzerplaat​:heart_eyes::heart_eyes::+1:

1 like

Gaaf hoor!:+1:

1 like

Heb je die gebracht?:wink:

2 likes

Nee, Abel. Gekocht. Maar ik praat nooit over mijn aankoopprijzen op het forum. Hahaha.
Groet. Richard

1 like

Is dit wat bijzonders? Heb ze wel vaker gezien maar vind ze maar wat raar en Kitscherig…