Omdat ik tussen alle shitters in de diverse kringloopwinkels eindelijk een Seiko en Junghans gevonden had die er nog aardig uitzagen. En vooral de Junghans vond ik een erg leuk dameshorloge.
Van de 16 euro lig ik uiteraard niet wakker, het is alleen een bevestiging dat de kringloopwinkels qua horloges voornamelijk shit verkopen. Voor andere dingen kun je er soms wel iets leuks vinden, iets wat aan de buitenkant te beoordelen is.
dan laat dat nog wat ruimte voor de occasionele parel in de stront. Maar als iemand komt beweren dat in de kringloop er niet minstens 20 stuks waardeloze rommel liggen voor elke één leuke horloge, dan trek ik de bullshit kaart hoor. Al is “leuk” ook weer erg persoonlijk ingekleurd. En je vindt ze af en toe wel, de leuke. Maar dat is dan, zoals de titel hier al aangeeft, een vondst, geen routinegebeurtenis
In de regio de afgelopen 3 jaar minstens 6 verschillende kringloopwinkels regelmatig bezocht en altijd kom ik Kruidvat, Icewatch en merkloze horloges tegen waarvan iedereen wel kan zien dat ze nieuw weinig gekost hebben. Deze Junghans en Seiko waren werkelijk de eerste merkhorloges die in de lade lagen en daarom heb ik ze gekocht.
Nee gewoon lekker in het blauw af en toe iets moois kopen. Je betaalt wat meer maar dan heb je ook wat. Ik heb niks tegen de kringloop, in tegendeel. Maar qua horloges heb ik het wel gezien.
Folkert, Ik lees hier vaak genoeg de opmerking als het over kapotte Quartzen gaat, dan zet je er toch een nieuw uurwerkje in, kost geen drol.
Kan ook nog natuurlijk.
Ik durf nog iets te zeggen en dan hou ik op, mensen op de markt mogen echt niet aan mijn horloges komen of ze nou 2 euro gekost hebben of meer, die gasten verkopen veel al q&q horloges of andere alieexpres meuk, en lijkt mij sterk dat die enige kennis hebben van echte horloges, wie weet herft die man van de markt ze wel stuk genaakt en moet de stelling juist zijn:
Laat nooit je batterij wisselen op de markt bij jantje
Ja dit is een juwelier die al jaren elke week op de markt batterijen verwisselt. Mensen staan er in de rij, iedereen tevreden. Officieel Citizen service punt.
Dat zal dan wel meevallen maar ik wil hier wel iets over zeggen wat ik zelf ooit gezien heb.
Ik heb een keer op de markt een batterij zien wisselen terwijl de regen onder het zeil door waaide. Ook waar de “horlogemaker” zat te werken was het absoluut niet droog.
Geeft toch te denken.
Afgelopen kerst goed geslaagd in een Britse charity shop. Dit pareltje van een Wittnauer voor het astronomische bedrag van 6 pond en 99 pence op de kop getikt. Hij loopt perfect en voor zover ik heb kunnen vinden is het een echt briljantje op de wijzerplaat. Vriendin-lief ook weer blij!
De kringloop winkels hier in de buurt , bewaren alle ingebrachte horloges en eens in de maand komt er een “liefhebber” die deze voor ze bekijkt en deze man heeft dan eerste keuze en kan iets wat de moeite is dan meenemen…de rest komt dan in de vitrine