Deel je “Kringloop” vondsten

Vandaag bij de kringloop, een heuse Glycine:

48 likes

Heb deze nog liggen.

15 likes

Die heeft ook een Ruhla uurwerk inderdaad

2 likes

19 likes

Genoeg leuk spul!!

Mijn laatste aanwinsten uit de kringloop. Alle goed werkende.

18 likes

Leuk logo die laatste en zowaar in het horlogemerkenregister vermeld:

:+1:

1 like

€3,- :+1:

16 likes

Ik ben weer blij, zomer 2025 rock ik deze Casio, ik zie zon en zee, vervolgens heb ik met een beetje geluk een dikke zeebaars of haai aan de haak geslagen, hengel krom, en om de pols dit horloge!

26 likes

Mijn echtgenote vond deze 2 kringloop horloges leuk. Beide €8 en ze draaien goed op de kwarts tester. Ze laat er op de markt wel een batterij in zetten.

Op de achterzijde van de Junghans staat geen tekst.

14 likes

Ik wist niet dat er zoiets bestond.

1 like

Ik heb er een erfstuk mee “gerepareerd” na tips van diverse HF leden.

Zeker handig om kringloop vondsten mee te testen. Alleen voor analoge kwarts overigens.

6 likes

Helaas lopen beide kringloop horloges niet meer met een nieuwe batterij. Dat waren wat mijn eerst, en voorlopig ook laatste, kringloop horloges. 16 euro weggegooid en een wijze les geleerd.

1 like

Uit interesse, wat doet zo’n quartz tester? De test was goed, maar ze liepen niet met een nieuwe batterij. Hoe werkt dat?

De quartz tester test enkel de mechanica via een draaiende magneet waardoor de wijzers mee gaan lopen. Hij test niet de elektronica dus een waterdichte test is het inderdaad niet. Ik had de stille hoop dat de elektronica in beide horloges nog in tact zou zijn…

1 like

Ah bedankt voor de uitleg.
Dus feitelijk wordt het uurwerk dan aangedreven door de tester?

1 like

Dat klopt, daarom werkt het ook alleen voor analoog kwarts, niet voor LCD b.v.

Ik had het test apparaat eigenlijk gekocht om mijn vintage Citizen heel veel rondjes te laten draaien omdat hij mechanisch haperde en dat heeft goed geholpen. Zo heb ik voor 22 euro mijn erfstuk zelf weer soepel werkend gekregen. Dit avontuur met de kringloop horloges toont echter wel aan dat niet alles met het apparaatje te testen is.

1 like

Jammer.

Och, het is goedkoop leergeld. En je hebt geprobeerd, dat is meer dan wat 90% van de kringloop quartzen als lot gaan hebben. Als mijn leergeld in de twee of zelfs drie cijfers zou kunnen blijven… :sweat_smile:

2 likes

16 euro, ik kan niet in ieders zak kijken maar voor mij denk ik ach 16 euro boeien, en struin gewoon lekker door in de kringloop, zie het probleem niet zo als ik eerlijk ben, tegelijk de vraag waarom heb je ze gekocht was de intentie echt zo van wauw wat een vondst die moet ik hebben?