Deel je “Kringloop” vondsten

Was een geval van iPhone met automatsch draaien :innocent::sunglasses:

Helemaal mee eens en eerlijk gezegd opmerkelijk.
Het NOS deed het 'm. Althans, voor de verzamelaar dan. Zelf snap ik het niet zo goed.

1 like

Oude goedkope horloges zijn idd enorm leuk voor zelfstudie! Je kunt ze uit elkaar halen, kijken of je zelf defecten kunt oplossen en met de vele informatie die je overal kunt vinden ook servicen! Lukt het niet, jammer dan!

Ook voor polijsten en borstelen zijn goedkope horloges van de kringloop ideaal om te leren!

Ik doe het ook hoor! Enorm leuk om meer te leren over horloges en haar inhoud!

1 like

Hier een aantal van mijn kringloop vondsten (niet allemaal recent)







13 likes

Gaaf, die Pontiac :slight_smile:

2 likes

image

4 likes

Ik kom geregeld bij de plaatselijke kringloopwinkels (we hebben er drie). Maar kom echt nooit wat tegen.
Heb het vermoeden dat iemand het mooie spul eruit haalt ofzo… jammer.

2 likes

Sommige kringloop winkels hebben deals met horlogemakers en juweliers. Ik was laatst in een grote kringloopwinkel waar een appart gedeelte was voor klokken en horloges, hier zat op bepaalde dagen een horloge/klokkenmaker om de items die binnenkomen te verkopen maar je kunt er ook terecht met jou horloge of klok.

1 like

… … … … … … … … … … … … … … …@Richz1986 :wink:

7 likes

Aan de plekken te lezen waar @Richz1986 komt zitten wij elkaar nog wel eens in het vaarwater haha

2 likes

Klopt inderdaad. Hier in de regio Drechtsteden hebben we een grote keten, Opnieuw&Co.
Wel eens naar gevraagd, maar blijkt inderdaad dat letterlijk alle spullen bij binnenkomst langs een expert gaan. De mooi spullen worden er tussen uit gepikt.

Jammer, maar ik doe niet eens meer de moeite om langs te gaan bij deze grote ketens. Rommelmarkten e.d. heb je een betere kans.

4 likes

Bij de goede doelen kringloopwinkels is dit vaak niet het geval trouwens, laatst nog een leuke Tissot gevonden voor mn moeder voor €3

9 likes

Nice find. Inderdaad, en ook bij de kleinere kringloopwinkels kan je best nog wel iets leuks vinden. Wil een keer een dagje inplannen om met de auto de kleinere kringloopwinkels af te rijden in de regio.

2 likes

Doe ik regelmatig :stuck_out_tongue:. Ook als ik op vakantie ben (binnen- en buitenland) plan ik vaak wel één dag in. Ik heb best veel kennissen, vrienden en familie in het oosten en zuiden van het land wonen. Als ik daar naartoe ga kijk ik vantevoren altijd even of er nog leuke winkels op de route liggen.

1 like

Aha lachen. Ben je al eens horloges tegengekomen van het caliber Omega Seamaster vintage o.i.d.?
Vooral Omega horloges zijn in NL best populair geweest, o.a. bijvoorbeeld bij het 25 jarig werkzaam zijn bij een bedrijf.

1 like

Dat nog niet. Ik woon in Drenthe daar heb je nooit echt bedrijven gehad die dit deden, meer iets van de laatste 20/25 jaar dat je zulke bedrijven hier vindt. Maar de baby boomers komen hier de laatste 20 jaar wel naartoe om te drenthenieren, dus de komende 20 jaar meer kans dat je zoiets gaat tegenkomen bij de kringloopwinkels hahaha.

3 likes

Haha dat kan maar zo :innocent:
Werk in de telecom/ict als buitendienst dus kom door heel Nederland en als ik langs een kringloop kom kan ik mooi even de benen strekken en rondsnuffelen na het lange rijden👍

2 likes

Deze Oriënt uit ongeveer 1980 (denk ik) vond ik vanmorgen voor een paar euro in een kringloopwinkeltje. Het mineraalglas heb al een klein beetje gepolijst, maar dat moet nog beter. Loopt perfect en fraaie rode zaterdag en zondag aanduiding. Deze band zat erop en is even in de ultrasone reiniger (van de Aldi) geweest, omstreden smaak, maar draagt heerlijk met dit warme weer.

26 likes

Vandaag met een vriend op pad geweest om naar auto’s te kijken, onderweg kwamen we een kringloop tegen waar ik de volgende drie horloges nog heb kunnen meenemen:



Geen auto kunnen vinden trouwens, haha

6 likes

Ik loop regelmatig een kringloopwinkel hier in de buurt binnen (nee, ik ga lekker niet vertellen welke): meestal alleen maar goedkope quartz-prut, maar af en toe iets wat met een goede schoonmaak- en servicebeurt en met een nieuw bandje aan de pols kan.
De oogst van het afgelopen half jaar:

![image|666x500]![image|498x500]

16 likes