Deel je “Kringloop” vondsten

Hier ligt echt niks bij de diverse kringloopwinkels. Ik vermoed ook afspraken met vaste opkopers.

2 likes

Bizar dat het gebeurd. Vind juist altijd de verhalen leuk dat mensen iets heel duurs vinden tussen de rommel. Vandaar dat ik hier stiekem altijd even meekijk.

3 likes

Laatste van deze week :stuck_out_tongue:


7 likes

Vandaag heb ik m’n vorige week gevonden “kringloop” horloge uit ongeveer 1980 even onder handen genomen. Voor het eerst heb ik krassen verwijderd uit mineraalglas. Het glas van deze Orient was een en al diepe krassen, het waren er zoveel dat het eigenlijk niet te doen was, maar toch.

Eerst heb ik de tientallen krassen aangepakt met een Silicon polishing disc van Proxon. Vervolgens heb het gepoetst met een wildleder polisher met pasta ook van Proxon. Dit zijn schijfjes die draaien op m’n minitool van Proxon. De afwerking heb ik uit de hand gedaan met Powercreme soft van Prowin.

Het resultaat is best wel fraai geworden, vind ik zelf😀:

33 likes

Zeker weten :+1: en dat met een mineraal glaasje :+1::+1:

Leuke vonst ook trouwens!

1 like

Dank je wel! Het is inderdaad een heel leuk horloge voor die paar euro, met ook nog een blauwe zaterdag en een rode zondag😀.

Nu ik weet dat het mineraalglas polijsten lukt durf ik ook eindelijk een kras te verwijderen uit een ander, iets duurder horloge.

1 like

Leuk ding. Nooit een GDR Ruhla zakklok gezien.

1 like

Inderdaad zonder Oriënt logo oogt het iets “duurder” :grinning:.

Volgende keer maak ik wel een minireportage met foto’s!

1 like

Mooi geworden!
Netjes hoor!:+1:

1 like

Dank je wel!

1 like

Vandaag deze 2 horloges gekocht in onze plaatselijke kringloopwinkel.

1 - Timex handopwinder werkt prima en volgens mij was deze in goede handen bij de vorige eigenaar want het horloge heeft weinig gebruikssporen .

[

en een leuk reclamehorloge, nog nieuw in de stickers voor 3 euro.

7 likes

Vandaag 1 van de kringloop vonsten om de pols!

Mooi geel is niet lelijk toch👍

9 likes

Leuke vonsten!
Mooie Timex👍
En leuke duiker!

1 like

Dit horloge zojuist opgepikt uit een kringloop voor € 2,50.
Alleen nog even opknappen ! :smile:

12 likes

Rommelmarkt :smiley:

30 likes

Mooi klokje van een fijn merk Matthijs!

1 like

Dank! Volgens de verkopende mevrouw moest ik nog even langs de horlogemaker voor een nieuw batterijtje :wink:

8 likes

very nice!

1 like

Prachtig :+1::sweat_smile: …heb ik ook eens gehad, oh oke…er moet een nieuw batterijtje in? Oke zal ik doen…horloge thuis, opwinden en gelijk lopen :grin::joy:

2 likes

Ik ben erg benieuwd naar wat voor uurwerkje erin tikt. Hopelijk kan ik hem daarmee ook dateren. Er staat in ieder geval ‘waterproof’ op het achterdeksel dus dat betekent pre 1967 of 1968 als ik me niet vergis? Morgen wip ik hem even open en dan koppel ik terug :thumbsup:

Ik heb de dame wel netjes laten zien dat hij nog liep hoor, maar ze was geloof ik allang blij dat iemand hem wilde kopen.

2 likes