Deel je “Kringloop” vondsten

Volgens mij vanaf 1971 of max. 1973 was het verplicht om ‘water resistant’ te gebruiken :+1:

Qua dial & hands design denk ik aan 50´er misschien nog begin 60´er jaren - ben benieuwd

2 likes

Is dat nief af te leiden als de breedte maar 30-33mm is, ik bedoel dat dat volgens mij de gangbare maat in de jaren 50-60 was…of zeg jij neh? :grin:

Deze lijkt me eerder 60´er jaren dan de jouwe, maar wel in de buurt…

1 like

35mm zonder kroon dus dan jaren 60? Terwijl ze in de jaren 60 toch ook nog genoeg 30-33mm hebben gemaakt @domega ?

sorry ik denk nooit in mm - ik hang eerder aan stijlfactoren en -kenmerken. Diameters zijn voor mij geen doorslaggevend criteriun voor datering behalve dan als het gaat om gedateerde trendvolgers :yum:

1 like

Heb flink gegoogeld maar gek genoeg vind ik deze specifieke info nergens terug :thinking:

Hij doet mij ook erg '50s aan. Zeker de kast en de ‘arrowhead’ markers in combinatie met de dauphine hands. Ga ik weer met mijn ver-Engelsing…

Ik denk dat je ook beter af bent met kijken naar stijlkenmerken. Er zijn immers genoeg ‘oversized’ vintage horloges geproduceerd, zeker in de '40s en '50s. Denk Omega, Longines etc.

Superleuk ding! En naar mijn gevoel is dat exemplaar inderdaad jonger. Ik kan er de vinger niet op leggen maar met name de cijfers zijn strakker en moderner.

2 likes

Hahaha :roll_eyes::joy: …Nou ik ben nu wel benieuwd met die datering waar het op uit komt :roll_eyes:

@Mafkees Hoe breed is hij eigenlijk?

Zoiets? :joy:

Ik heb hem nog niet op kunnen meten. Morgen ga ik er even voor zitten. Mijn schatting is 34mm ex kroon.

Ik zag dat een aantal (ex-) listings van Helvetia’s gewoon in-house uurwerkje hebben. Dat zou ik toch wel supergaaf vinden! Ik ben erg benieuwd.

1 like

Hahahaha… laat @domega het maar niet zien…oeps :roll_eyes::joy:

Ben benieuwd :+1:

1 like

Lijkt Flavor flav :roll_eyes: …of is dat hem anno nu? :sweat_smile:

Edit: Ja dus… :+1::joy:

2 likes

Hahaha… het is hem!!
We moesten ons schamen dat we zijn naam kennen :wink:

1 like

Das zeker :joy::joy::joy:

Public Enemy No. 1

3 likes

Old’ scool Hip-Hop :ok_hand::blush:

2 likes

Mijn onlangs verkochte Helvetia had in elk geval een in-house werk, (inclusief 3 of 4 adjustments) en dat liep perfect al de jaren dat ik hem had…:hugs:

7 likes

Vonst van vandaag :+1:
Mijn eerste vintage Duitse handwinder
Kienzle Selecta

9 likes

Gaaf ding,vandaag in alle vroegte naar de vlooienmarkt hier in de buurt geweest.Mijn score is nog steeds 0 :joy::joy:

2 likes

Je moet echt geluk hebben

1 like

Ik ben gewoon niet voor het geluk geboren,toch mijn zus maar eens mee nemen.:thinking:

1 like