Deel je “Kringloop” vondsten

De vonsten van vandaag.
Voor een kringloop redelijk aan de prijs maar vind ze echt leuk :+1::heart_eyes:
Weet niet of het wat is ken de merken niet en of het echt Swiss Made is…
Maak ze thuis wel even open :+1:

Date Just en Day Date Hommages
Met folded jubilee straps

11 likes

Die Orion is wel echt leuk! Redelijk bekend merk nog en is zeker Swiss Made :+1: Als je hem niet zelf wilt houden, stuur maar een PM, ben geïnteresseerd!

1 like

En als je die corvair kwijt wilt mag je mij een pm sturen :slightly_smiling_face:

2 likes

Jemig hoe flik je dat toch elke keer.
De kringlopen die ik hier in loop liggen alleen tot de nok vol met verteerde leren banken, videorecorders en veenlijken.
Bizar, en erg leuk om elke keer te zien wat je opduikelt.

6 likes

En nu het volgende dilemma.
Hoe krijg ik ze open haha.

Caseback lijjkt geschroeft zoals Rolex.
Een balletje ducktape getest maar helaas…

Iemand nog tip / tricks?

Foto van de caseback ter info.

Kom voor mijn werk door het hele land.
Van Terneuzen, Rijswijk, Roermond, Enschede tot aan Appingedam.

En wandel zo nu en dan als ik er tijd voor heb een rondje door een kringloopwinkel in de buurt waar ik op het moment ben.
I.p.v. pauzeren zeg maar.

Zo heb ik al redeljk wat kringloopwinkels binenn Nederland versleten.

En soms vind je wat leuks en heel vaak ook niks of niks bijzonders.

Hoor vaak dat ze apparte opkopers hebben waar de sieraden en horloges naartoe gaan voor de eerste selectie zeg maar.

Maar toch kom je af en toe nog wat IMHO pareltjes tegen :+1:

1 like

Ben laatst ook naar de kringloop geweest op zoek naar die vintage Rolex waarvan niemand wist dat het iets waard was.
Na een kort rondje vraagt de eigenaresse of ze me kan helpen. “Hebben jullie ook oude horloges?” vraag ik. “Tsss, nee natuurlijk niet. Waarom zouden we oude horloges verkopen knul?”
“Tsss” antwoord ik. "Omdat je ook allemaal andere oude teringzooi verkoopt? Daaaag!!!"
De score is dus nog 0 hier en je begrijpt dat ie dat voorlopig blijft als ik het van de plaatselijke kringloop winkel moet hebben.

13 likes

Als een medewerker mij ‘knul’ zou wagen te noemen, dan komt er direct een godsgloeiend genadeloze review op TripAdvisor. Zal ze leren.

6 likes

Haha, dat zal ze leren. Ik kan daar ook niet tegen. Met m’n 35 jaar ben ik toch niet echt meer een ‘knul’.
Ach, ik vat het maar op als een compliment.

2 likes

Inderdaad. Dan kan die kringloop in
klazienaveen-buiten haar deuren wel Sluiten.

6 likes

Waarschijnlijk is het gewoon een klik-deksel.

1 like

Vandaag even de benen strekken door een klein kringloopwinkeltje welke alleen op woendag en donderdag open is.

En deze gevonden in een bakje.
Alleen nieuwe batterij nodig! €1,50 per stuk.

Leuk Du Bois 1785 dames horloge
Vanvond maar even schoonmaken
Nieuwe batterij erin nieuw bandje erop en een leuk “echt” horloge erbij voor de vrouw.

3 likes

Zojuist voorzien van een nieuwe batterij en het uurwerkje begon gelijk vrolijk te tikken.
Mooi klein ETA956.114 werkje.

6 likes

Vijf tientjes! Dit moet mijn geluksdag zijn.

3 likes

In ieder geval die van de kringloop… :wink:

7 likes

Een “echte” Cartier :+1:
Nog wel een serieuze kringloopprijs trouwens

Hier van de week nog een leuk Siebel huismerk horloge gevonden.

1 like

je hebt van die dagen…


:innocent::zipper_mouth_face:

1 like

Kringloop Alphen. Lag die Breitling er ook nog ;-)?

1 like

Ik heb bij de kringloop hier in Deventer nooit geluk, of ze weten wat ze in handen hebben, of iemand is me altijd voor.

1 like

Inderdaad, in Alphen! Een Breitling heb ik niet gezien, dus daar loopt iemand nu mee te pronken waarschijnlijk. Was dat ook zo’n overduidelijke nepper?
Het Cartier horloge ligt er ook niet meer. Die hebben ze weggehaald toen ik vertelde dat het een nepper betrof.

1 like