Deel je “Kringloop” vondsten

Toevallig woon ik zelf ook in Deventer :joy::innocent::sunglasses:

3 likes

Dus jij bent diegene die me altijd voor is! :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:

2 likes

dus dan ben je bij voorbaat kansloos @Alkuzar

2 likes

Nou @Alkuzar Vandaag en morgen training in Amsterdam dus sla je slag :joy::joy:

Grappig dat het in Alphen is. Die Breitling is weg, was ook overduidelijk een nepper. Stond zelfs als zodanig op het prijskaartje. Ik heb onlangs een oudere dame behoed van het kopen van een goud kleurige Rolex voor 100 euro. Zoveel moeite hebben ze er dus niet mee.

Ben net nog even wezen kijken, ze hebben nu twee Baume Mercier’s in de vitrine liggen. Beide handopwinders, een jaren zeventig en een jaren vijftig model. Respectievelijk 50 en 75 euro volgens mij. Ik heb ze laten liggen maar misschien leuk voor de liefhebber…

2 likes

RENATA :scream_cat:

1 like

Haha dat was de oude batterij.
Nu een Seiko batterij :+1:
Ben sinds hf een beetje bang geworden voor Renata…

1 like

And you think this is a real Cartier?:sweat_smile:

Dit horloge en een flikflak horloge voor mijn dochter gevonden afgelopen zaterdag in een kringloopwinkel, kan weinig vinden over het oude horloge online.
Beste vonsten van die dag waren golfset incl tas en een hardcover boek over Philips en Eindhoven!!
2018-10-16_10-53-14

5 likes

Daar zit een Ruhla penanker uurwerkje in

2 likes

Mooi horloge!
Leuke vonst :+1:
En een flikflak is ook altijd leuk!

Vintage look en erg mooie kast.
@Scudo Ruhla Penanker oke had ik niet verwacht zou zeggen gezien de 17 op de dial een werkje met 17 juwelen.

Haha een complete golfset
Je kan ook echt alles vinden bij de kringloop tegenwoordig haha :+1:

1 like

Zeker de latere penanker uurwerken waren met regelmaat volledig gesteend. Ik heb een duiker gehad met een EB uurwerk, penanker dus, met 23 jewels.

2 likes

Krijg hierdoor echt zin ook eens te gaan speuren

3 likes

Zo weer wat geleerd :+1:
Thnx! :ok_hand:

2 likes

In een Ruhla penanker zit geen enkele jewel. Dat is de truc dan ook hè. …om 17 of 21 op de wijzerplaat te zetten om de mensen te laten geloven dat er zoveel jewels in zitten. Die fabrikanten wisten ook wel dat mensen niet lezen. Er staat namelijk niet dat er 17 jewels in zitten. Alleen getal 17 is vermeld.

Hieronder nog een leuke. Een Zheut jeweled mod.21…jeweled klopt, die zit op de wijzerplaat en dat is dan ook de enige.

18 likes

Haha ze houden ons gewoon voor de gek! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahahaha. Goed verhaal deze ga ik onthouden.

Overigens is dit goedkope horloge één van mijn meest waardevolle horloge, omdat het ooit van mijn opa was.

2 likes

Dat maakt het verhaal nog mooier. :+1:

Net langs een kringloop geweest, naast een stuk of 10 raleta vostok en andere russische modellen hadden ze een vintage tissot met datumaanduiding en een pontiac ook met datum. Heb ze maar lateb liggen want ze kostten allemaal 125 euro en ik heb er niet genoeg verstand van om in te schatten of het dat waard is

Edit: achteraf viel me in dat ik foto’s had moeten maken, ik weet hoe dol jullie daar op zijn

1 like