Deel je “Kringloop” vondsten

Bij de kringloop word alles door eigen mensen al nagekeken op enige waarde, googlen hele dag op alles. Iets van waarde houden ze zelf. De kans dat je buitenaards leven ontdekt in de kringloop is groter dan dat je een waardevol klokje op de kop tikt voor een euro.

19 likes

Hahaha waarom dat nou weer?! Is toch hartstikke leuk, een beetje popart meets Renaissance

Ik wel :slight_smile:

Plaats hem eens in FB-groep antiek kunst vragen… krijg je duidelijkheid over je Van Gogh.

2 likes

Zo en nu… ben ik nieuwsgierig :innocent::eyes:
Merk?
Type?
En natuurlijk fotos??
En kringloop of “echte” prijs??

Afgelopen zomer voor €1,00 bij de kringloop in Almelo (loopt perfect op tijd overigens).

11 likes

Scheelt toch veel per winkel hoor.
Neem dan wel aan dat de bekende en dure merken er wel uit geplukt worden.

Heb hier in Deventer een oud weet ik t wat automaat horloge gezien voor het dubbele als op ebay en laatst wii remotes en stuurtjes gekocht voor 0,50 cent per stuk.

Mijn logica is dat je er geen touw aan vast kan knopen haha.

Haha die laatste zin was een grapje, @RobinH snapte hem. Ik ben goed op de hoogte van de werkjes in m’n huis :sunglasses:

2 likes

Borculo? Vriezeveen?
Doe mij maar een harde worst! :grin::+1:

1 like

Kringloopprijzen,
Certina DS automaat
Omega Constellation Quartz
Longines quartz en gouden uit jaren 20 (laatste tegen sloopwaarde gekocht)
UG tri-compax uit jaren 40 en een paar andere.

1 like

Maar Walter, dan moet je er ook bij vertellen dat ze die horloges voor je apart hebben gehouden, mazzelaar.

Ik heb het wel eens gevraagd bij de kringloopketen bij mij in de buurt, alle horloges die binnenkomen gaan naar een centraal punt om te zien of deze significante waarde hebben en dan gaan ze op Marktplaats, en alle overgebleven troep wordt evenredig verdeelt over de vestigingen. Verder niks mis mee, maar voor mij niet interessant. Bij kleine onafhankelijke kringloopwinkels heb je dan misschien meer succes.

2 likes

Ja is een mooi schilderij maar ook een beetje creepy wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

wow… het zou je maar gebeuren een Omega bij de kringloop voor een appel en een ei… gaaf

Jij bent een beetje creepy

2 likes

90% van de kringloopwinkels hebben “vriendjes” die alle interessante stukken eruit halen voordat ze ooit in de winkel komen.

4 likes

Ik heb de middelste trouwens.

Hier ook een Kringloop fan (vaak ook noodgedwongen) Hebben er veel meubels, glazen, lampen en allerlei dingen opgehaald. Mijn zoon is liefhebber van 40~ 60 jaren kleding en koopt regelmatig wat. Loden jassen kosten peanuts, bijvoorbeeld en staan hem goed.

Ikzelf had regelmatig gedoe met te goedkoop gemaakte pedaalemmers van de Actie en Blokker. Kocht een 19 liter Brabantia met een deukje (so what) voor 7,50 en later nog een voor zelfs iets minder, maar deze was erg gekrast. Heb de tweede weer doorverkocht op Marktplaats voor € 15 en had dus de eerste gratis…

Ik kijk af en toe naar horloges, maar vaak versleten goedkope quartz horloges, vooral dameshorloges…

2 likes

Was het maar waar Geert.
Uiteindelijk een kringloop waar ik help en ik betaal voor de echt goede ook een faire inkoopprijs. Mijn vondsten komen op een na van andere kringloopwinkels dan waar ik help. Soms verkoop ik er wel eens een voor ze in de online wereld.
De Certina heb ik daar wel gekocht maar voordat ik daar hielp. Dat was ook het breken van het ijs.

Mijn ervaring: er vindt inderdaad een voorselectie plaats voordat de spullen in de winkel komen.

Vaak wordt door de kringlopen het internet geraadpleegd, wat te zien is aan geprinte pagina’s van marktplaats of ebay waarop vergelijkbaar spul wordt aangeboden en die dan bij de items worden opgeplakt. Daarbij wordt dan vooral naar de vraagprijs op de site gekeken, welke dan klakkeloos wordt overgenomen op het prijskaartje.

Wat mij ook ter ore is gekomen is, is dat er één keer in de zoveel tijd een antiquair langskomt die dan een selectie maakt en voor zichzelf de interessante zaken er uit pikt en opkoopt.

En wat gebeurt er met de spullen die bij het uitzoeken in de binnenzakken van feestkleding gevonden worden?

Wel kwalijk om spullen die ze gratis krijgen, voor ebay en marktplaats prijzen weg te doen of zelfs aan een antiquair te verkopen. Dit lijkt me het doel van een kringloopwinkel voor bij gaan.

1 like