Deel je “Kringloop” vondsten

Niet echt in een kringloopwinkel gevonden, maar naar mijn mening een verbeterde versie ervan.

Leuke 8 jours thales autoklok uit de jaren 30, bij thuiskomst blijkt deze ook nog goed te werken.!

17 likes

Gaaf :+1::+1: mooie vonst :+1:

2 likes

dacht ik ben toch in de buurt, ga eens kijken bij de kringloop… helaas alleen maar zakhorloges.

2 likes

En ik ben eigenlijk nog nooit een zakhorloge tegengekomen haha
Naja volgende beter👍

Ik heb hier in de kringloopwinkel in Arnhem twee horloges gekocht maar ik weet niet wat het zijn. Ik heb er in totaal vijf euro voor betaald.

7bb01bd9c734cff46f4d8f9d2c41ee69f317a6c3_1_375x500

f1793f90d7276a92648a6f978f957610b6379edd_1_666x500

18 likes

nou dit was een bak vol met een stuk of 6 zakhorloges. Ach ja volgende keer weer een kans.

1 like

Die eerste lijkt wel " een oude Rus".:smile:

3 likes

@hendrik heeft dezelfde vandaag in bezit. What are the odds!!!. Hij probeert toch geen winst te behalen over jouw rug???

2 likes

Vanaf het allereerste moment dat ik hier op HF kwam, ben ik een lichtend voorbeeld, een inspiratiebron, een gids, een goeroe.

3 likes

ten44or

1 like

Lijkt wat aangeslagen maar ziet er straks perfect uit na een wodka kuurtje :star2:

Mensen stellen zich niet eens meer voor tegenwoordig. Dit is geen taxatieforum!!111!1

6 likes

Wow, mooie vondst, vooral die tweede! Over de kast kan ik je weinig vertellen, maar die band…die zou ik zeker houden!

1 like

Mooie vondst! Merk is genaamd ‘ en nog een’. :rofl::man_shrugging:t2:

2 likes

Oude Rus deze is inderdaad exact dezelfde :wink: alleen wel even €50 :sunglasses:

oude geheime dienst Rus ook €50

:joy::joy::joy::+1:

1 like

:joy::joy::joy::joy:

Kon je de kopende partij niet meer informatie verschaffen over de horloges. Nu zijn jet weer karige advertenties geworden…

1 like

Het eerste horloge is een Raketa met een 2628 binnenwerk uit de jaren 80 van de vorige eeuw (en niet zoals de verkoper zich verkeerdelijk verbeeld uit de jaren 60). Ik denk niet dat het horloge volledig origineel is want normaal zie je deze wijzerplaat met een goudkleurige kast, de wijzers kloppen dan wel weer met de kast (maar niet met de wijzerplaat, kleur wijzers was normaal dezelfde als de indices op de wijzerplaat)…

Over het tweede horloge kan ik heel wat minder vertellen behalve dat dit zeker geen militair horloge is maar een civiel horloge dat Poljot in de jaren 90 uitgebracht heeft met een 3133 uurwerk erin. Dit horloge was voor de export markt gezien de latijnse letters… (Voor zover iik weet is die wijzerplaat/horloge combinatie uitgebracht op zo’n 700 exemplaren, maar met die Russen weet je nooit en als de ene limlited edition uitgeput is maken ze wel vlug een volgende serie :wink:).

1 like

Mooi altijd die Russen :joy: Die horloges lopen qua design altijd een jaar of 20 achter als je het vergelijkt met de Zwitsers en Japanners.

1 like