Deel je “Kringloop” vondsten

Dat is toch leuk zo kun je een vintage look horloge dragen dat ettelijke jaren jonger is dan het eruit ziet :innocent:

2 likes

Haha bij mij is het meestal andersom

4 likes

Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat mijn kennis van Seiko’s dus heel beperkt is, en zeker al van de duikers.

Ik zal heel eerlijk zijn en zeggen dat ik niet weet of ik dit een mooi horloge kan vinden of niet.

Maar misschien als je mij wat meer kunt vertellen over dit horloge kan ik het een stuk meer appreciëren (of niet).

Het horloge heeft voor mij een aantal nadelen bijvoorbeeld die rubberen band (hoewel ik het functioneel wel kan verstaan) doet het voor mij minder dan een metalen band (op een duiker want leer kan helemaal niet) en hoewel ik wel een (nieuwe) Astron heb zegt quartz mij minder dan de mechanische horloges van Seiko.

1 like

Hij komt uit de 70s toen quartz nog wel cool was :sunglasses::+1: Voor mij (misschien zelfs wel met enige afstand) de coolste vintage Seiko.

2 likes

Een Raketa met waarschijnlijk 24 uurs handwind uurwerk en een Rus met 3133 Poljot uurwerk. Mooie vondst! :blush:

1 like

Zonder uurwerk zelfs…2x per dag de juiste tijd

1 like

Deze twee komen mij bekend voor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb helaas de kringloop alweer opgegeven. De hele westkant van Nederland afgereden.
Wilde er eigenlijk een Seiko ophalen, net als @HanDavinci gedaan heeft, maar tot op heden weinig geluk.

1 like

Ik bedoelde zeker niet dat quartz niet cool is, alleen trekt het mij in Seiko (die met de originele Astron toch één van de eerste, zoniet de eerste was die Quartz horloges uitbrachten) minder aan. Het is waarschijnlijk het verhaal van onbekend maakt onbemind…

Dacht heel even een dikke Oriënt te scoren maar het was een hommage :joy: Mist een glaasje in de deksel en 5 uur valt wat later door een losse marker, maar voor klein geld kun je niet klagen toch :zipper_mouth_face:

4 likes

Dat glaasje heb ik nog voor je…

1 like

Nouuuu, ben benieuwd… is wel een heel klein maatje trouwens, maar ik ben ook niet echt van de generatie die het horloge ondersteboven draagt om het uurwerk te bewonderen :wink:

Heb dit horloge gister bij het “goede doelen winkeltje” afgegeven. Bij thuiskomst lag het glaasje nog op de vloer in de hal…wellicht heb ik de band ook nog liggen😁

9 likes

Haha dat is wel heel toevallig. :joy:

1 like

Ha heerlijk toch zo´n horloge dat zo in stukken en beetjes desintegreert.

Helpt die arme chinezen ook een beetje aan hun productieaantallen…Maar dat glaasje wil ik natuurlijk best wel ophalen om te zien of ik het erin kan knutselen, graag! :yum:

Tuurlijk! Stuur een PB om een afspraak te maken. Kijk ik of het bandje nog kan vinden.

1 like

ah top!

Twee stukje om lekker aan te knutselen.

8 likes

Mijn laatste vonst van eind vorige week.
Lacher Quartz 23002
Van het weekend oude batterij verwijderd en het horloge schoongemaakt!

Klein uurtje geleden voorzien van een verse Varta batterij en sindsdien om de pols.
Mooi formaat van 37mm incl kroon
Slechts 6.5mm dik
Superlicht om de pols door de dunne leren band en titanium kast.
En van binnen een degelijk ETA 562.101 Quartz uurwerkje!

Iemand zo enig idee qua leeftijd van dit horloge.

Genoeg getyp.
Tijd voor wat plaatjes :+1:

3 likes

Net een heuse Stevenson gescoord. Kleine diameter, weet nog niet precies hoe groot. Voor de kleine jongen😊
Japans uurwerk erin volgens de caseback en een folded rammelband mét fijn verstelling :sunglasses:
Eens kijken of een nieuw batterijtje hem weer aan de praat krijgt en of ik de wijzerplaat recht erin krijg.



4 likes